• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Whedda

Rolex
Enligt serienummer och Kaplans...

Ok. Jag tänkte mer på tavlan. Den tavlan (om man bortser från logotypen) förekommer i regel på klockor 5 år yngre. Är du säker på att tavlan suttit i klockan från fabrik?

Menar inte att det skulle vara något fel på den (är inte tillräckligt insatt i dessa loggor) utan bara att det var märkligt med en Radial i en så tidig GMT.
 
  • Like
Reactions: ZQT

poormans

Rolex
Hehe nää, men använder aldrig länk så jag tänkte att det var lika bra att köpa en head-only och sedan komplettera med länk i efterhand om jag skulle känna ett behov. Å andra sidan har jag aldrig bekantat mig fullt med en Rolex-länk... :)



beror på vad du letar efter, en för modellen korrekt och i bra skick rullad swiss ligger nog närmre 3-4k och en riktigt trött oval usa nedåt 1k, sletna D-länkar mitt imellan

cheers
christian
 

poormans

Rolex
Ok. Jag tänkte mer på tavlan. Den tavlan (om man bortser från logotypen) förekommer i regel på klockor 5 år yngre. Är du säker på att tavlan suttit i klockan från fabrik?

Menar inte att det skulle vara något fel på den (är inte tillräckligt insatt i dessa loggor) utan bara att det var märkligt med en Radial i en så tidig GMT.



vad är det för serie nr på klockan ?

jag skulle vilja ha ett runt 5-milj med lite +/- tolerans givetvis

kaplans kan väl inte fått 5-milj till 1972 ?

cheers
christian
 

Johe

Omega
18039 från ca -85, presidentlänk med minimal stretch, bra skick över lag. Saknar box & papper. Vad kan vara rimligt?
 

J.Hall

Omega
Submariner 16800 från mitten på 80-talet i bra skick men helt utan papper.

Vad är "rätt" pris på den? Alltså ett pris där både säljaren och köparen kan känna sig nöjda. Jag har sett priser allt från 30-40.000kr och tycker att diffen är otroligt stor?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Submariner 16800 från mitten på 80-talet i bra skick men helt utan papper.

Vad är "rätt" pris på den? Alltså ett pris där både säljaren och köparen kan känna sig nöjda. Jag har sett priser allt från 30-40.000kr och tycker att diffen är otroligt stor?

En förutsättning för att köpa den borde vara ett äkthetsintyg. Går ju att få ordnat från t ex Kaplans eller AD. Med det som en förutsättning tycker jag 37-38.000 kr kan vara rimligt. Gillar personligen att den inte har vitguldsindex. Det är ett plus.
 

J86A

Omega
Om jag skulle mot all förmodan sälja min Omega PO chrono 9300 som är i mycket fint skick, vad skulle ett rimligt pris vara? Det är svårt att få en bild på det hela när det känns som att det inte säljs så många :)
Om jag skulle mot all förmodan sälja min Omega PO chrono 9300 som är i mycket fint skick, vad skulle ett rimligt pris vara? Det är svårt att få en bild på det hela när det känns som att det inte säljs så många :)
 

J86A

Omega
Jag visste det [emoji1] mina värderingar är klockrena. 45k låter högt tror jag kolla chrono
Alla har vi våra speciella egenskaper :happyhappy: Har kollat en del där och tycker det varierar en hel del. Fast det högsta jag sett PO chrono ligga ute för beg är 49k på watchfinder.co.uk o_O Kan det vara så att de listar högre i allmänhet i England? :greedy:
 

Max N S

Omega
Jag har en liten fråga ang en klocka som jag har...

Det är en Hublot Atelier Fifa WC 2014..

Jag har papper(orginalkvitto ifrån Hublot butik i New York) och fortfarande ca 1½ år garanti på klockan((14/07/2014 + 2 år)

Saken är den att det inte finns någon till försäljning, och den senaste jag såg försvinna ut till försäljning och såldes låg på 2800$

Ska man anta att priset bör sättas där runt omkring?

Funderar på att spara klockan dock, just för att det är en väldigt speciell klocka, dock passar inte en 45:a så bra på mina taniga handleder... Sen är det en quartz.

photo1.jpg
photo2.jpg
 

Frosse

Cartier
Svår fråga kanske men vad är rimligt pris för en reparation av en Omega Cosmic från 60-talet? En kollega som frågar. Magnussons Ur i Gbg vill ha 6 lök för reparation och service...låter rätt dyrt i mina ögon...
 

Frosse

Cartier
Svår fråga kanske men vad är rimligt pris för en reparation av en Omega Cosmic från 60-talet? En kollega som frågar. Magnussons Ur i Gbg vill ha 6 lök för reparation och service...låter rätt dyrt i mina ögon...
Har fiskat fram en spec:

- rengöring av verket (service, plocka i sär och sätta ihop)
- byta ut slitna delar
- byta glaset, trasig
- byta kronan, trasig
- byta packningar
- verkhållaren saknas (den som håller upp hela verket), sätta dit ny
Totalkostnad: 6000

Rimligt?
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
En Omega Seamaster 300M från 2001/12

IMG_0131.JPG


IMG_0132.JPG


Bruksslitage då det är en beater
Liten repa på glaset vid kl10
Fullset med extra längbitar och låda

Någon prisidé?
 
Topp