• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej! Har en Longines Master Collection L2.669.4.78.3
Och funderar på att sälja den och undrar vad man kan ta för den? Såg nu att det låg en ute på blocket för 10k men det känns ganska lite. Eller har jag fel?

Hej! Har en Longines Master Collection L2.669.4.78.3
Och funderar på att sälja den och undrar vad man kan ta för den? Såg nu att det låg en ute på blocket för 10k men det känns ganska lite. Eller har jag fel?

Det är nog inte orimligt.
Du kan ju hålla lite koll på annonsen om du inte har bråttom.
Försvinner den snabbt så är den billig/för billig. Gör den inte det så är den för dyr.

Okey, tack för snabbt svar! :)

Var lite kort, kände jag...
Men jo, Longines är väl inte det varumärke som håller absolut bäst andrahandsvärde, och givet att den säljs för ca 20k på Uret så känns hälften åtminstone hyggligt rimligt.
Men som sagt, försök hålla koll på den aktuella annonsen så lär du få bra koll på läget.

Går inget vidare på köp&sälj så jag får leta nya klockor att ev flippa. Då jag har lite dålig koll på många av mina klockor undrar jag vad denna Lassale kan vara värd på köp&sälj. På äkta ödla i orginalbox.
(Korspost från dagens klocka)
6EEA29C7-463D-42FA-9E0C-06E593A3D10E.jpeg

Går inget vidare på köp&sälj så jag får leta nya klockor att ev flippa. Då jag har lite dålig koll på många av mina klockor undrar jag vad denna Lassale kan vara värd på köp&sälj. På äkta ödla i orginalbox.
(Korspost från dagens klocka)
6EEA29C7-463D-42FA-9E0C-06E593A3D10E.jpeg
Jag har en exakt likadan, tror inte de är så heta, 1500-2000 skulle jag tippa.

Kikade på eBay, verkade stämma någorlunda, men det är klart beror ju helt på vad folk är villiga till att betala. Fast den sitter på äkta ödla och har box också.
S0561123.JPG
ahhh, jag kanske får börja läsa lite bättre.
Jag har absolut inga belägg för det jag säger utan gick mer på magkänsla, den är väldigt fin dock, kanske jag som hoppades på att den skulle komma ut för 500 så jag kunde hugga den ;)

Vad är ett rimligt pris för en Ulysse Nardin i solitt 18k guld från 1975? Blir inte klok på vad den är värd...ser slutpriser från ca 5.000-10.000 kr. Denna klocka har servicebehov då den tenderar att stanna och inte hålla tiden korrekt.

Detta är en liknande klocka som slutade på ca 10.000 kr idag:
https://auktion.catawiki.se/kavels/18423235-ulysse-nardin-1970s
Annan liknande har också gått för 10k (trots avssaknad av originalkrona , dock finare skick):
https://auctionet.com/sv/607486-herrarmbandsur-ulysse-nardin-18k

Har även sett vissa säljas runt 5.500 kr fast de jag hittar är från ca 2011...

Är 6.000-6.500 kr rimligt?
IMG_20180510_170124_004.jpg

Senast ändrad:
Vad är ett rimligt pris för en Ulysse Nardin i solitt 18k guld från 1975? Blir inte klok på vad den är värd...ser slutpriser från ca 5.000-10.000 kr. Denna klocka har servicebehov då den tenderar att stanna och inte hålla tiden korrekt.

Detta är en liknande klocka som slutade på ca 10.000 kr idag:
https://auktion.catawiki.se/kavels/18423235-ulysse-nardin-1970s
Annan liknande har också gått för 10k (trots avssaknad av originalkrona , dock finare skick):
https://auctionet.com/sv/607486-herrarmbandsur-ulysse-nardin-18k

Har även sett vissa säljas runt 5.500 kr fast de jag hittar är från ca 2011...

Är 6.000-6.500 kr rimligt?
IMG_20180510_170124_004.jpg

Låter spontant ganska billigt.
Köpa eller sälja?
Hade själv sagt i alla fall tio.
Viss brasklapp för att jag inte skärskådat marknaden för UN-dressare.

• Like
Reactions: Ako

Låter spontant ganska billigt.
Köpa eller sälja?
Hade själv sagt i alla fall tio.
Viss brasklapp för att jag inte skärskådat marknaden för UN-dressare.
Sälja! La ut den till sälj för 4 papp här men drog tillbaka annonsen när jag fick info om att det troligen var fel prissatt :s
Trodde servicebehovet sänkte värdet rejält men hade visst fel.
10k låter högt? Men inte mig emot haha

Sälja! La ut den till sälj för 4 papp här men drog tillbaka annonsen när jag fick info om att det troligen var fel prissatt :s
Trodde servicebehovet sänkte värdet rejält men hade visst fel.
10k låter högt? Men inte mig emot haha

Oj! Ja, 4k är... Lågt...
Servicebehovet är klurigt. Misstänker att det säkert kostar en slant att få den på banan.
10k är nog lite högt för K&S - men jag tror att den gått för detta på auktion alla dagar i veckan.

Oj! Ja, 4k är... Lågt...
Servicebehovet är klurigt. Misstänker att det säkert kostar en slant att få den på banan.
10k är nog lite högt för K&S - men jag tror att den gått för detta på auktion alla dagar i veckan.
Vetitusan med servicebehovet...blev lite rädd när den stannade till men så fort man rör klockan lite lätt kommer den igång igen...just nu tickar den på utan problem.
Ulysse verkar vara hetare utomlands...kanske egentligen borde slänga ut den på Ebay?

Senast ändrad:
Vetitusan med servicebehovet...blev lite rädd när den stannade till men så fort man rör klockan lite lätt kommer den igång igen...just nu tickar den på utan problem.
Ulysse verkar vara hetare utomlands...kanske egentligen borde slänga ut den på Ebay?

Om du skulle sälja, vad hade du lagt ut den för? :)

Jag hade nog faktiskt lagt den på Ebay.
Tror att detta kan vara en typisk klocka som blir liggande ganska länge på K&S.
Eller ja... För fyratusen går den nog snabbt! ;)

haha ja jag fick den känslan också, förslag på utgångspris på ebay? :D
UN är ju luriga, definitivt iskalla i Sverige, men också extremt ofta franken/fejk/redial etc verkar det som?
Ang. servicebehovet så vill man ju som köpare veta vad det är för verk?! Påverkar ju priset på servicen rejält och då även försäljningspriset...

UN är ju luriga, definitivt iskalla i Sverige, men också extremt ofta franken/fejk/redial etc verkar det som?
Ang. servicebehovet så vill man ju som köpare veta vad det är för verk?! Påverkar ju priset på servicen rejält och då även försäljningspriset...
Verket är ett NA11J, säger det dig någonting om kostnad vid service? :)
Mm också läst att det finns mkt fakes/franken ute men denna verkar vara helt reko, signerad krona/samtliga stämplar och nr:
20180510_140723.jpg
20180510_150535.jpg
20180510_150651.jpg
20180510_151754.jpg

Verket är ett NA11J, säger det dig någonting om kostnad vid service? :)
Mm också läst att det finns mkt fakes/franken ute men denna verkar vara helt reko, signerad krona/samtliga stämplar och nr:
20180510_140723.jpg
20180510_150535.jpg
20180510_150651.jpg
20180510_151754.jpg
Inte direkt, tyvärr! Det säger mig att det är ett AS 1880-verk dvs inget ovanligt in-house eller så, men ingen koll på servicekostnader och tillgång till delar....

Ingen klocka men en Burlwood tavla till en Datejust som jag funderar över värdet på.
Satt i en 116233 men jag använder svarta tavlan som också följde med.
Trätavlor ses ju i DD men hittar ingenting till DJ 36mm. Svårt att få en indikering om värdet och om den ska säljas eller behållas.
Bergströms i Uppsala var smått exalterade vid tavelbytet för något år sedan :) ”kundvård” kanske :)
37DDA011-AB9D-4D05-910F-7EB8AEE2726D.jpeg

8E11BC82-C16F-4EF4-B121-E824225FE878.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp