Strax över 100?Finns inte så många referenser på svenska sidor, så jag kollar med panelen.
Vad är ett rimligt pris för en,
11610lv (Kermit), M-serie 2008 i bra skick.
Fullset, Sv såld (Rob), service 2013 och dec 2017, båda gångerna på Nymans.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Strax över 100?Finns inte så många referenser på svenska sidor, så jag kollar med panelen.
Vad är ett rimligt pris för en,
11610lv (Kermit), M-serie 2008 i bra skick.
Fullset, Sv såld (Rob), service 2013 och dec 2017, båda gångerna på Nymans.
Hej! Har en Longines Master Collection L2.669.4.78.3
Och funderar på att sälja den och undrar vad man kan ta för den? Såg nu att det låg en ute på blocket för 10k men det känns ganska lite. Eller har jag fel?
Okey, tack för snabbt svar!Det är nog inte orimligt.
Du kan ju hålla lite koll på annonsen om du inte har bråttom.
Försvinner den snabbt så är den billig/för billig. Gör den inte det så är den för dyr.
Okey, tack för snabbt svar!
Vilken ref?Vad är ett Rimligt pris för en AP royal Oak stål med blå tavla?
Lite intresserad om du kommer på ett prisGår inget vidare på köp&sälj så jag får leta nya klockor att ev flippa. Då jag har lite dålig koll på många av mina klockor undrar jag vad denna Lassale kan vara värd på köp&sälj. På äkta ödla i orginalbox.
(Korspost från dagens klocka)
Jag har en exakt likadan, tror inte de är så heta, 1500-2000 skulle jag tippa.Går inget vidare på köp&sälj så jag får leta nya klockor att ev flippa. Då jag har lite dålig koll på många av mina klockor undrar jag vad denna Lassale kan vara värd på köp&sälj. På äkta ödla i orginalbox.
(Korspost från dagens klocka)
TackJag har en exakt likadan, tror inte de är så heta, 1500-2000 skulle jag tippa.
Jag tycker det låter väääldigt dyrt, hade kanske trott en 500ing.Jag har en exakt likadan, tror inte de är så heta, 1500-2000 skulle jag tippa.
Kikade på eBay, verkade stämma någorlunda, men det är klart beror ju helt på vad folk är villiga till att betala. Fast den sitter på äkta ödla och har box också.Jag tycker det låter väääldigt dyrt, hade kanske trott en 500ing.
ahhh, jag kanske får börja läsa lite bättre.Kikade på eBay, verkade stämma någorlunda, men det är klart beror ju helt på vad folk är villiga till att betala. Fast den sitter på äkta ödla och har box också.
Ok där ser man, 500 inte mer, de är ju rätt fula enligt mig, skulle dock nog köpa en till i bra skick för 500.Jag tycker det låter väääldigt dyrt, hade kanske trott en 500ing.
Vad är ett rimligt pris för en Ulysse Nardin i solitt 18k guld från 1975? Blir inte klok på vad den är värd...ser slutpriser från ca 5.000-10.000 kr. Denna klocka har servicebehov då den tenderar att stanna och inte hålla tiden korrekt.
Detta är en liknande klocka som slutade på ca 10.000 kr idag:
https://auktion.catawiki.se/kavels/18423235-ulysse-nardin-1970s
Annan liknande har också gått för 10k (trots avssaknad av originalkrona , dock finare skick):
https://auctionet.com/sv/607486-herrarmbandsur-ulysse-nardin-18k
Har även sett vissa säljas runt 5.500 kr fast de jag hittar är från ca 2011...
Är 6.000-6.500 kr rimligt?
Sälja! La ut den till sälj för 4 papp här men drog tillbaka annonsen när jag fick info om att det troligen var fel prissatt :sLåter spontant ganska billigt.
Köpa eller sälja?
Hade själv sagt i alla fall tio.
Viss brasklapp för att jag inte skärskådat marknaden för UN-dressare.
Sä
Sälja! La ut den till sälj för 4 papp här men drog tillbaka annonsen när jag fick info om att det troligen var fel prissatt :s
Trodde servicebehovet sänkte värdet rejält men hade visst fel.
10k låter högt? Men inte mig emot haha
Vetitusan med servicebehovet...blev lite rädd när den stannade till men så fort man rör klockan lite lätt kommer den igång igen...just nu tickar den på utan problem.Oj! Ja, 4k är... Lågt...
Servicebehovet är klurigt. Misstänker att det säkert kostar en slant att få den på banan.
10k är nog lite högt för K&S - men jag tror att den gått för detta på auktion alla dagar i veckan.
Vetitusan med servicebehovet...blev lite rädd när den stannade till men så fort man rör klockan lite lätt kommer den igång igen...just nu tickar den på utan problem.
Ulysse verkar vara hetare utomlands...kanske egentligen borde slänga ut den på Ebay?
Om du skulle sälja, vad hade du lagt ut den för?
haha ja jag fick den känslan också, förslag på utgångspris på ebay?Jag hade nog faktiskt lagt den på Ebay.
Tror att detta kan vara en typisk klocka som blir liggande ganska länge på K&S.
Eller ja... För fyratusen går den nog snabbt!
Sätter aldrig utgångspris.haha ja jag fick den känslan också, förslag på utgångspris på ebay?
UN är ju luriga, definitivt iskalla i Sverige, men också extremt ofta franken/fejk/redial etc verkar det som?haha ja jag fick den känslan också, förslag på utgångspris på ebay?
Verket är ett NA11J, säger det dig någonting om kostnad vid service?UN är ju luriga, definitivt iskalla i Sverige, men också extremt ofta franken/fejk/redial etc verkar det som?
Ang. servicebehovet så vill man ju som köpare veta vad det är för verk?! Påverkar ju priset på servicen rejält och då även försäljningspriset...
Inte direkt, tyvärr! Det säger mig att det är ett AS 1880-verk dvs inget ovanligt in-house eller så, men ingen koll på servicekostnader och tillgång till delar....Verket är ett NA11J, säger det dig någonting om kostnad vid service?
Mm också läst att det finns mkt fakes/franken ute men denna verkar vara helt reko, signerad krona/samtliga stämplar och nr:
3-4k?tjenare; har en omega geneve från 1973, 35mm automatisk, tickar på bra! vad tror ni den är värd?
alright! tack!