• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

16610, U-serie (Swiss only tavla), box/cert/värderingsintyg (från 2013, kaplans). Så vitt jag vet inte polerad, är dock inte proffs på att se sånt. Ingen servicehistorik och automat-funktionen börjar bli lite trött, dock tät till 10ATM och -2+7 per dygn 42h gång. Clasp/endlänkar lite loose, annars fin länk. Priserna på Chrono24 är runt 70k men känns helt orimligt, finns vill ingen särskild efterfrågan på "Swiss Only"?

IMG_3080.JPG

16610, U-serie (Swiss only tavla), box/cert/värderingsintyg (från 2013, kaplans). Så vitt jag vet inte polerad, är dock inte proffs på att se sånt. Ingen servicehistorik och automat-funktionen börjar bli lite trött, dock tät till 10ATM och -2+7 per dygn 42h gång. Clasp/endlänkar lite loose, annars fin länk. Priserna på Chrono24 är runt 70k men känns helt orimligt, finns vill ingen särskild efterfrågan på "Swiss Only"?

IMG_3080.JPG
Har du fler bilder?

Tänkte på casets skick. Svårt att bedöma utifrån bilderna. Påstår säljaren att den är orörd?

Gällande pris skulle jag inte bli förvånad om någon lägger 55-60.000:- sett till dagens marknad.

Kan ta lite fler imorgon! Det är min klocka, den förra ägaren påstod detta.

Såg en annan 16610 utan tillbehör/historik gå för 55 här på KS för några veckor sedan, trodde man hamnade över det med lite dokumentation.

Kan ta lite fler imorgon! Det är min klocka, den förra ägaren påstod detta.

Såg en annan 16610 utan tillbehör/historik gå för 55 här på KS för några veckor sedan, trodde man hamnade över det med lite dokumentation.
Ah, vet inte hur, men jag fick det till att det endast var klocka. Sorry!

60-65.000:- skulle jag säga.

Rimligt pris för gummiband till AP diver 15710?
Har ett lime-grönt över som jag inte kommer använda som jag funderar på att kränga, hjälp uppskattas :)

Hej.
Vad är ett rimligt pris för en Breitling superocean heritage chronograph med mesharmband. 46mm versionen.
Cirka två till tre år gammal om den är sparsamt använd utan dings men med bruksswirls.
Skiljer värdet beroende på färg på urtavla som exempel?

Allt gott

Christoffer Barmer

Senast ändrad:
Hej.
Vad är ett rimligt pris för en Breitling superocean heritage chronograph med mesharmband. 46mm versionen.
Cirka två till tre år gammal om den är sparsamt använd utan dings men med bruksswirls.
Skiljer värdet beroende på färg på urtavla som exempel?

Allt gott

Christoffer Barmer

Är du köpare eller säljare? En 46 mm Breitling har en smal målgrupp i Sverige. 30-32 kanske är realistiskt. Sålde själv denna och den byttes mot en dyrare Breitling.

https://klocksnack.se/threads/breitling-soh-kronograf-rosé-uttagen-2017-prissÄnkt-35-000-kr.69539/

Vad betingar en SMP 300 2531.80 nyservad med blekt och lite ruffigt insert. Ej cert men box (yttre och inre). Skulle gissa från början eller mitten av 90-talet.

Tittar man på typ C24 ligger de ju ganska högt, stämmer det?

Hej!
Har i mina ägor idag en Rolex Explorer ref 214270 2013 "fullset". Går lite i tankarna om att skaffa något nytt. Är inte super insatt och uppdaterad så vänder mig därför till er som kan detta med värde och priser bättre. Min fråga är simpel. Vad är rimligt pris att begära för en sådan dinka?
Go kväll!

Vad betingar en SMP 300 2531.80 nyservad med blekt och lite ruffigt insert. Ej cert men box (yttre och inre). Skulle gissa från början eller mitten av 90-talet.

Tittar man på typ C24 ligger de ju ganska högt, stämmer det?
Svårt det där, verkar som om gamla SMP börjat klättra mot 20k-nivån (vem hade trott det?). Är den servad av AD och är länken komplett?

Hej!
Har i mina ägor idag en Rolex Explorer ref 214270 2013 "fullset". Går lite i tankarna om att skaffa något nytt. Är inte super insatt och uppdaterad så vänder mig därför till er som kan detta med värde och priser bättre. Min fråga är simpel. Vad är rimligt pris att begära för en sådan dinka?
Go kväll!
Strax under 50 verkar vara rimlig när man kollar på forumet.

Tillbaka
Topp