• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mglaum

Panerai
Vad är en rimlig värdering av en Rolex Sea-Dweller 116600 samt en Vacheron Constantin Overseas 47040/B01A-9094? Båda i väldigt bra skick samt fullset. Rolex under garanti till 2020 och Overseas erhöll service i maj.
IMG_20181230_092916.jpg

IMG_20181230_172141.jpg
 

Renstroom

Cartier
2-Faktor
Datejust 16200, stickdial med oyster länk från 2005 i det närmaste nyskick. Utan box och papper, värt att betala många lappar över 35?
 

Txistorra

Omega
Heuer CS2111 på läder. Mkt bra skick, nytt glas i somras. Något medfaren originalbox, inga övriga tillbehör. Vad ligger dessa på? Har sett allt mellan 20 och 30++
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Tror det är ett rimligt pris i det skicket ja, finns ju folk som ska sälja sina 16700 för 100k+ så detta är ju ett kap i sammanhanget!
 

kvarre

Cartier
2-Faktor
Tror det är ett rimligt pris i det skicket ja, finns ju folk som ska sälja sina 16700 för 100k+ så detta är ju ett kap i sammanhanget!
Så känner jag också.. lägger hellre dom pengarna och får plexi.
Men hade övervägt en safirsub om dom varit ned mot 70-80 men de verkar man ju kunna glömma :)
 

Admm

KS Explorers Club
Funderar på att göra om i lådan helt och skulle behöva lite hjälp :)
Har en sprillans ny, aldrig använd, Seiko SRPD01 fullset
SRPC49 fullset i mycket gott skick
SRP773 fullset i bra skick

Eftersom jag är kluven på hur jag ska göra tänker jag att jag vill sälja alla 3 tillsammans, vad skulle ni säga är ett rimligt pris för dem?
Tack på förhand! :)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Funderar på att göra om i lådan helt och skulle behöva lite hjälp :)
Har en sprillans ny, aldrig använd, Seiko SRPD01 fullset
SRPC49 fullset i mycket gott skick
SRP773 fullset i bra skick

Eftersom jag är kluven på hur jag ska göra tänker jag att jag vill sälja alla 3 tillsammans, vad skulle ni säga är ett rimligt pris för dem?
Tack på förhand! :)
Jag skulle rekommendera att sälja en och en för att maximera pengen. Men kanske testa 12k och justera nedåt vid behov?
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Tack för det! Är kluven på vad jag egentligen vill så återstår att tänka men tack för input! Då tänker jag inte helt fel fick jag bekräftat :D
Nu är jag väl inget facit, men jag tänkte typ 5,5 för srpd01, typ 4 för srpc49 och 2,5 för srp773. Var för sig alltså. Men nån kanske gillar Turtles och uppskattar att få tre i ett paket. :)
 

Admm

KS Explorers Club
Nu är jag väl inget facit, men jag tänkte typ 5,5 för srpd01, typ 4 för srpc49 och 2,5 för srp773. Var för sig alltså. Men nån kanske gillar Turtles och uppskattar att få tre i ett paket. :)
Ja exakt! Återstår att se vad som komma skall :D Sjukt kluven men min uppskattning låg åt det hållet iallafall! :)
 
Topp