• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

oystercase

Cartier
Bakelit insert och boxar/cert drar ju upp priset men polerade luggar och jubilelänken är tyvärr inte så populära

Håller med om 25-30 k
Tack för input. Precis som jag tänkt själv. Men man tvivlar lätt med alla lycksökare på c24... Får väl se om den dyker up på K&S, lite rotation är aldrig fel och den används väldigt lite.
 

poormans

Rolex
105k är väldigt bra för en 116600 tvivlar på att du får över 100k här

116660/44mm ligger lägre om det inte är JC edition
 

Clocksworth

Breitling
Omega Seamaster deville

Hej!
Här vänder jag mig till alla klock kunniga människor ang värdet på en sådan klocka.
Råkade genom ett skyltfönster se en äldre omega seamaster deville.
Butiken var inte öppen så jag kunde inte ta reda på mer om klockan, men av det jag såg var det en mindre urtavla läderarmband och klockan såg helt ok ut.
Priset var 2500kr vilket jag tycker låter som ett bra pris.

Jag kan inte mycket om den klockan men hoppas på tips om värdet. Naturligtvis beroende på skick och funktion, men om man förutsätter att klockan fungerar.

Vad tror du, kan det vara ett fynd?
Tacksam för svar..
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Eqn

Bonumm

Panerai
Vad kan man få för denna? Har en kompis som funderar på att sälja.
Sea-dweller 4000 116600 uttagen hos Rob E 2014-10 fullset.
70A05519-B2F4-462E-B190-F42AD92DCFD5.jpeg 3EB363D1-3262-41D4-8DBD-4CA876A8859B.jpeg C1226D22-B28D-4172-AFFE-BB40BA933528.jpeg 5D2217E7-8CB1-41C9-B37F-DFD3A6D208BB.jpeg 30DA2179-BE01-4D30-9E05-15420B30D452.jpeg E7340419-1F3C-45B7-B9A4-F7CF523A2832.jpeg
 

Bonumm

Panerai
Vad kan man få för denna? Har en kompis som funderar på att sälja.
Sea-dweller 4000 116600 uttagen hos Rob E 2014-10 fullset.
70A05519-B2F4-462E-B190-F42AD92DCFD5.jpeg 3EB363D1-3262-41D4-8DBD-4CA876A8859B.jpeg C1226D22-B28D-4172-AFFE-BB40BA933528.jpeg 5D2217E7-8CB1-41C9-B37F-DFD3A6D208BB.jpeg 30DA2179-BE01-4D30-9E05-15420B30D452.jpeg E7340419-1F3C-45B7-B9A4-F7CF523A2832.jpeg
Fick precis möjligheten att köpa loss denna för 85k eftersom polaren bestämt sig för att sälja och behöver kontanter inom kort. Jag gillar ju inte denna modell för jag tycker den är för topptung. Köper jag denna så är det i så fall för att byta till mig en ny sub-C eller någon annan rolig Rolex samt att göra polaren en tjänst. Vad tycker ni jag ska göra, klockan är väl i bruksskick enligt bilderna.
 

Barricello

Audemars
Fick precis möjligheten att köpa loss denna för 85k eftersom polaren bestämt sig för att sälja och behöver kontanter inom kort. Jag gillar ju inte denna modell för jag tycker den är för topptung. Köper jag denna så är det i så fall för att byta till mig en ny sub-C eller någon annan rolig Rolex samt att göra polaren en tjänst. Vad tycker ni jag ska göra, klockan är väl i bruksskick enligt bilderna.
Klart du ska köpa för 85!
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Fick precis möjligheten att köpa loss denna för 85k eftersom polaren bestämt sig för att sälja och behöver kontanter inom kort. Jag gillar ju inte denna modell för jag tycker den är för topptung. Köper jag denna så är det i så fall för att byta till mig en ny sub-C eller någon annan rolig Rolex samt att göra polaren en tjänst. Vad tycker ni jag ska göra, klockan är väl i bruksskick enligt bilderna.
85 är billigt. Köp! Vill du sälja för samma så tror jag att min pappa är intresserad
 

kibe

Breitling
Hej på er alla klockkunniga!

Jag är på jakt efter en planet ocean som bruksklocka. Måste inte vara i perfekt skick men det ska vara bra. Har inget behov av att den ska vara komplett med box och cert eftersom jag inte räknar med att sälja den vidare. Nu till min fråga.
Vad bör man ge för en äldre kanske 2005 utan cert?
Tacksam för all hjälp jag kan få
Med vänlig hälsning, Kim
 

Bilagor

  • 8402BD11-DEA4-4122-9F9C-1029A7B4340F.png
    8402BD11-DEA4-4122-9F9C-1029A7B4340F.png
    116.9 KB · Visningar: 3

Clocksworth

Breitling
Omega Seamaster deville

Hej!
Här vänder jag mig till alla klock kunniga människor ang värdet på en sådan klocka.
Råkade genom ett skyltfönster se en äldre omega seamaster deville.
Butiken var inte öppen så jag kunde inte ta reda på mer om klockan, men av det jag såg var det en mindre urtavla läderarmband och klockan såg helt ok ut.
Priset var 2500kr vilket jag tycker låter som ett bra pris.

Jag kan inte mycket om den klockan men hoppas på tips om värdet. Naturligtvis beroende på skick och funktion, men om man förutsätter att klockan fungerar.

Vad tror du, kan det vara ett fynd?
Tacksam för svar.
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Hej,

Håller för tillfället på att leta efter en Tudor Prince Date ref. 79280, vad är ett rimligt pris för en sån?

Det beror på vilken version av 79280 och om det är med oysterlänk eller ej. Versionerna märkta med ”Tiger” ligger generellt 10tkr lägre än de tidigare versionerna som är mer lika tidigare Tudormodeller som 79180.
Tiger —>25-30tkr
Pre Tiger—>35-40tkr
 

oystercase

Cartier
Det beror på vilken version av 79280 och om det är med oysterlänk eller ej. Versionerna märkta med ”Tiger” ligger generellt 10tkr lägre än de tidigare versionerna som är mer lika tidigare Tudormodeller som 79180.
Tiger —>25-30tkr
Pre Tiger—>35-40tkr
Jag sålde precis en 79260p med den attraktiva pandatavlan för 28k. Med box o cert men med Tudors jubilee länk.
Modellen finns i ganska många utföranden mer än Tiger/pre-tiger så priserna ovan är lite väl generella och i mitt tycke lite för högt satta. Skulle säga att spannet nog är från 20k upp till 35k, kanske 40 om allt stämmer och skicket är fantastiskt. Pratar vi 79180 är det så klart andra priser. Följande innebär högre pris:
Bakelit bezel (79260) är mest attraktivt följt av stålbezel (79280) billigast är vämed vridring (79270).
P Modellen med polerade bandhorn är billigare än de tidiga med borstade bandhorn.
Oysterlänk är dyrare än Tudors jubilee
Klockor med Tudor original rem med endlinks är billigare än jubilee länk.
"porslinstavlor" är dyrast följt av panda och reverse pandatavlor som alla är rätt lika vintage daytonatavlorna. Sedan finns det en uppsjö av andra tavlor där vissa är rätt oattraktiva/knasiga.
Klockor med rolexkrona är dyrare än de med Tudorsköld på kronan. (typiskt tidiga klockor med Original krona, dessa har typisk oyster).
Och så klart som skrevs ovan så är en "tiger" billigare än exakt likadan klocka utan "tiger"
 
Senast ändrad:

Duddee

Cartier
2-Faktor
Jag sålde precis en 79260p med den attraktiva pandatavlan för 28k. Med box o cert men med Tudors jubilee länk.
Modellen finns i ganska många utföranden mer än Tiger/pre-tiger så priserna ovan är lite väl generella och i mitt tycke lite för högt satta. Skulle säga att spannet nog är från 20k upp till 35k, kanske 40 om allt stämmer och skicket är fantastiskt. Pratar vi 79180 är det så klart andra priser. Följande innebär högre pris:
Bakelit bezel (79260) är mest attraktivt följt av stålbezel (79280) billigast är vämed vridring (79270).
P Modellen med polerade bandhorn är billigare än de tidiga med borstade bandhorn.
Oysterlänk är dyrare än Tudors jubilee
Klockor med Tudor original rem med endlinks är billigare än jubilee länk.
"porslinstavlor" är dyrast följt av panda och reverse pandatavlor som alla är rätt lika vintage daytonatavlorna. Sedan finns det en uppsjö av andra tavlor där vissa är rätt oattraktiva/knasiga.
Klockor med rolexkrona är dyrare än de med Tudorsköld på kronan. (typiskt tidiga klockor med Original krona, dessa har typisk oyster).
Och så klart som skrevs ovan så är en "tiger" billigare än exakt likadan klocka utan "tiger"

Jag instämmer till fullo med dig. Utförlig genomgång av olika modeller. Det är rätt stort spann i priserna berodde på utförande. Mitt intervall avsåg klockorna bra skick med tillbehör.
 

oystercase

Cartier
Jag instämmer till fullo med dig. Utförlig genomgång av olika modeller. Det är rätt stort spann i priserna berodde på utförande. Mitt intervall avsåg klockorna bra skick med tillbehör.
Yes, håller helt med. Hade rejält huvudbry med att sätta rätt pris på min egen. Men efter att ha snackat runt med rejält många är bilden rätt klar. Bästa rådet är nog att lägga upp en beskrivning här i tråden på exakt den klocka som man vill ha hjälp med att sätta pris på.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Någon vänlig själ som kan vägleda mig till ett rimligt pris för denna 20mm rouleaux-länken? (bullet)
20190319_212126.jpg

20190319_212046.jpg
 
Senast ändrad:

Fkgs

Breitling
Rolex datejust 1601/16014 watch only på jubilee i bruksskick? De verkar gått upp rätt bra senaste tiden.
 
Topp