• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

image.jpg
Vad säger panelen om en panerai 682 uttagen höst 2018? Varit använd och vissa repor finns på framförallt vridringen. Annars fint skick! Givetvis fullset med stora papplådan!

Har planer på att avyttra min Rolex 116710ln från 2013, full set, servad 29/3-2019.
Någon som har koll på vad den kan vara värd?
Har kollat chrono24 men tycker inte det ger mig så mycket då priserna går från ca 74000:- och uppåt till löjliga priser.
Tack på förhand!

Hej,

Vad är ett rimligt pris för en Omega SMP 2018 (blå), gamla modellen. Fint skick, endast hairlines på spännet. Fullset med utländskt cert. Snabba svar uppskattas eftersom jag är nära ett köp.

Vad är ett rimligt pris för Rolex 16234 i gott skick från 2002-2005?
Jag är lite förbryllad, ny på modellen och här :rolleyes:. På chrono24 är det svårt att hitta någon bra under 42K. Dock så köpte polaren en för 3år sedan för 33K på chrono24, 2005 kanonskick med orginalbox samt cert från en tysk handlare. Önskar lite input av någon kunnig om ork finns.

Tack på förhand.

Vad är ett rimligt pris för Rolex 16234 i gott skick från 2002-2005?
Jag är lite förbryllad, ny på modellen och här :rolleyes:. På chrono24 är det svårt att hitta någon bra under 42K. Dock så köpte polaren en för 3år sedan för 33K på chrono24, 2005 kanonskick med orginalbox samt cert från en tysk handlare. Önskar lite input av någon kunnig om ork finns.

Tack på förhand.
Vill du ha en fin 16234 med tillbehör får du nog räkna med 40k+, 35-40k kan du nog hitta en hyfsat fin utan tillbehör.
Priserna på Rolex har gått upp en hel del de senaste 3 åren, det man hittade för 33k då kostar minst 10k mer nu!

Tjenare! Är ute efter en seiko snkk45, hittar dom sällan på nätet, och har sett annonser från 3-4 år sen att dom gick för 500-1000 kr. Vad tror ni är ett vettigt pris att köpa en SNKK45 för?

Tjenare! Är ute efter en seiko snkk45, hittar dom sällan på nätet, och har sett annonser från 3-4 år sen att dom gick för 500-1000 kr. Vad tror ni är ett vettigt pris att köpa en SNKK45 för?
Ja nya kostade de ca 500kr när de tillverkades. Nu tror jag du kan hitta från ca 1000kr och uppåt. Sett annonser på 2500kr på den

Hej!
Har kollat efter en Sjöö Sandström Chronolink. Vad är ett rimligt pris för en sådan? Fullset, ok skick och okändservice historik.

Vad är ett rimligt pris för Rolex Gmt Master II 116710LN - 2011 fullset servad & fint skick - nu när den inte längre säljs? :)

Jag sålde precis en 79260p med den attraktiva pandatavlan för 28k. Med box o cert men med Tudors jubilee länk.
Modellen finns i ganska många utföranden mer än Tiger/pre-tiger så priserna ovan är lite väl generella och i mitt tycke lite för högt satta. Skulle säga att spannet nog är från 20k upp till 35k, kanske 40 om allt stämmer och skicket är fantastiskt. Pratar vi 79180 är det så klart andra priser. Följande innebär högre pris:
Bakelit bezel (79260) är mest attraktivt följt av stålbezel (79280) billigast är vämed vridring (79270).
P Modellen med polerade bandhorn är billigare än de tidiga med borstade bandhorn.
Oysterlänk är dyrare än Tudors jubilee
Klockor med Tudor original rem med endlinks är billigare än jubilee länk.
"porslinstavlor" är dyrast följt av panda och reverse pandatavlor som alla är rätt lika vintage daytonatavlorna. Sedan finns det en uppsjö av andra tavlor där vissa är rätt oattraktiva/knasiga.
Klockor med rolexkrona är dyrare än de med Tudorsköld på kronan. (typiskt tidiga klockor med Original krona, dessa har typisk oyster).
Och så klart som skrevs ovan så är en "tiger" billigare än exakt likadan klocka utan "tiger"

Här är en 79280 i relativt bra skick, med oyster länk och en ganska sällsynt albino dial i porslin, nyligen servad på Rob E. Vad skulle du säga denna är värd? Med / utan papper & box.

Bilagor

• 233DC961-A8B8-49AC-8F17-CCC314757031.jpeg
    233DC961-A8B8-49AC-8F17-CCC314757031.jpeg
    126.8 KB · Visningar: 4
Tillbaka
Topp