Kollar Pam 560 , uttagen sista dagarna i December 2018, allt med, inga skador. vad tror juryun?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kollar Pam 560 , uttagen sista dagarna i December 2018, allt med, inga skador. vad tror juryun?
helt sjukt att värdet sjunker typ 20lax på 4månader, haha, tackSkulle säga 42-43,000:-
helt sjukt att värdet sjunker typ 20lax på 4månader, haha, tack
så att lägga ut den för 46 är för optimistiskt? ;/
Nej inte list men ingen megarabatt då jag inte är någon storkund av något slagKöpte du för listpris?
Säljer dessa för mellan 5,000-5,100 USD nya.
62-64k verkar rimligt.Vad säger panelen om en panerai 682 uttagen höst 2018? Varit använd och vissa repor finns på framförallt vridringen. Annars fint skick! Givetvis fullset med stora papplådan!
De nada. Vill du sälja snabbt kan du få nöja dig med 60k dock.Tack! Kanon! Drabbats lite av GMT-sjuka
Maffig pjäs!Vad säger panelen om en panerai 682 uttagen höst 2018? Varit använd och vissa repor finns på framförallt vridringen. Annars fint skick! Givetvis fullset med stora papplådan!
JaRolex märkt?
Maffig pjäs!
~60k skulle jag gissa, tror Oyster gör den lite mindre populär tyvärr!Ingen som törs värdera min datejust?
Vill du ha en fin 16234 med tillbehör får du nog räkna med 40k+, 35-40k kan du nog hitta en hyfsat fin utan tillbehör.Vad är ett rimligt pris för Rolex 16234 i gott skick från 2002-2005?
Jag är lite förbryllad, ny på modellen och här . På chrono24 är det svårt att hitta någon bra under 42K. Dock så köpte polaren en för 3år sedan för 33K på chrono24, 2005 kanonskick med orginalbox samt cert från en tysk handlare. Önskar lite input av någon kunnig om ork finns.
Tack på förhand.
Jag tror lite högreän hejsam. 65-68 kanske? Svårt att få igen TT påslaget på begmarknaden. Snygg tavla till den specen.Ingen som törs värdera min datejust?
~60k skulle jag gissa, tror Oyster gör den lite mindre populär tyvärr!
Generöst! Kör.Haha, Nymans erbjöd mig 65k i inbytes för den.
Haha, Nymans erbjöd mig 65k i inbytes för den.
Ja nya kostade de ca 500kr när de tillverkades. Nu tror jag du kan hitta från ca 1000kr och uppåt. Sett annonser på 2500kr på denTjenare! Är ute efter en seiko snkk45, hittar dom sällan på nätet, och har sett annonser från 3-4 år sen att dom gick för 500-1000 kr. Vad tror ni är ett vettigt pris att köpa en SNKK45 för?
Var det i samband med ett annat köp eller att de bara köper in den för 65k ?
Jag sålde precis en 79260p med den attraktiva pandatavlan för 28k. Med box o cert men med Tudors jubilee länk.
Modellen finns i ganska många utföranden mer än Tiger/pre-tiger så priserna ovan är lite väl generella och i mitt tycke lite för högt satta. Skulle säga att spannet nog är från 20k upp till 35k, kanske 40 om allt stämmer och skicket är fantastiskt. Pratar vi 79180 är det så klart andra priser. Följande innebär högre pris:
Bakelit bezel (79260) är mest attraktivt följt av stålbezel (79280) billigast är vämed vridring (79270).
P Modellen med polerade bandhorn är billigare än de tidiga med borstade bandhorn.
Oysterlänk är dyrare än Tudors jubilee
Klockor med Tudor original rem med endlinks är billigare än jubilee länk.
"porslinstavlor" är dyrast följt av panda och reverse pandatavlor som alla är rätt lika vintage daytonatavlorna. Sedan finns det en uppsjö av andra tavlor där vissa är rätt oattraktiva/knasiga.
Klockor med rolexkrona är dyrare än de med Tudorsköld på kronan. (typiskt tidiga klockor med Original krona, dessa har typisk oyster).
Och så klart som skrevs ovan så är en "tiger" billigare än exakt likadan klocka utan "tiger"
Dålig erfarenhet på att värdera porslinstavlan. @poormans är nog bättre på det. Men i detta utgörande med box o papper så är det helt klart i övre delen av spannet. Fin klocka!Här är en 79280 i relativt bra skick, med oyster länk och en ganska sällsynt albino dial i porslin, nyligen servad på Rob E. Vad skulle du säga denna är värd? Med / utan papper & box.