• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej, jag vore tacksam om jag kunde få hjälp att sätta ett rimligt värde på denna. Jag ser ju att den är välpolerad och att box/papper tycks saknas. Men såg jubilélänkarna ut sådär 1991? Tacksam för all input!

https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3560/vara/1531810

P10 är ju månad 10 och årtal 1991 på claspcode så låset/länken är nog från tiden

Tavlan är nog utbytt, stenarna hade mindre infattningar 1991

Då den är servad i år och majoriteten av TT datejusts har champange tavla så skulle jag tro att den drar iväg lite till, 30 plus provision kanske mer

Vad tror ni om den här? Framförallt, är det smuts på klockan eller är det gravrost?
https://online.auktionsverket.se/1904/630577-rolex-datejust-ladies-watch/?sok=rolex

Edit. gick för 29.
2500630577.jpg

Senast ändrad:
Har planer på att avyttra min Rolex 116710ln från 2013, full set, servad 29/3-2019.
Någon som har koll på vad den kan vara värd?
Har kollat chrono24 men tycker inte det ger mig så mycket då priserna går från ca 74000:- och uppåt till löjliga priser.
Tack på förhand!

Med tanke på diskussionen om att man redan vet priset när man postat här så hade jag iallafall ingen aning. Visst visste jag vad den skulle kosta ny att hämta ut men IOM att den slutades tillverkas så hade jag noll koll vad som var ett ok pris.
Fickt tips från en trevlig forummedlem om att 80000:- är rimligt, vilket jag kan hålla med om.
Hade nog stirrat mig lite blind på chrono24 och priserna där... samt stora drömmar!

Hej alla. Kan någon svara på vad ett bra pris är för en Two-tone Rolex Datejust 16013 från mitten 80-talet? Jag såg en del till försäljning i forumet, men det kan vara svårt att förhålla sig till.

Hej!

Skulle gärna vilja veta vad ett normalt pris för en batman uttagen år 2013. Vill inte stirra mig blint på ch24 priser då de kan vara missvisande, därför skulle jag behöva hjälp av er :)

Någon Breitlingräv som har koll på vad man kan få för en Colt GMT från 2007?
40,5mm fullset, i bra skick. Har noll koll på bratte men tänker spontant 15k, rimligt?

IMG_2515.jpeg

Någon Breitlingräv som har koll på vad man kan få för en Colt GMT från 2007?
40,5mm fullset, i bra skick. Har noll koll på bratte men tänker spontant 15k, rimligt?

IMG_2515.jpeg

Jag skulle föreslå att du gör din egen undersökning. Chrono24, slutpriser hos Tradera, se om det ligger aktiva annonser på Blocket och om de sedan försvinner får du ett hum, försäljningspris hos klocksnack. En samlad bedömning ger dig marknadsvärdet

Denna tråd är inte "fråga oraklet ". Jag frågade själv för en tid sedan och fick en summa som inte var "in the ballpark" av marknadspris.

Jag skulle föreslå att du gör din egen undersökning. Chrono24, slutpriser hos Tradera, se om det ligger aktiva annonser på Blocket och om de sedan försvinner får du ett hum, försäljningspris hos klocksnack. En samlad bedömning ger dig marknadsvärdet

Denna tråd är inte "fråga oraklet ". Jag frågade själv för en tid sedan och fick en summa som inte var "in the ballpark" av marknadspris.

Nejdå, verkligen inte så det var menat.
Har varit runt och kikat på tidigare avslutade innan jag la ut här i tråden. Dåligt med tidigare avslutade på Tradera samt att det finns en ute på Blocket, därav inlägget.
Mer bara för att checka av så man har en hum om vad den är värd:)

Vilka av alla handlare brukar betala mest, någon som är lite erfaren när det kommer till försäljning till handlare? nu är ju klocktyp irrelevant då jag kollar vem som kan/brukar göra bäst "deals" mot byta av ny klocka.

vad menar du?
det kvittar väl om det är gråis eller ad? vill veta vem som brukar ge bäst bytesvärde för klockor, vem som är mest generös, bryr sig om kunden eller hur jag ska formulera mig, de binder ju ändå pengarna till en bytesaffär.
Många av begagnathandlarna håller samma ockerpriser som privatmarknaden så det beror väl lite på vad du är ute efter också. Gäller det t.ex. någon form av sub så kanske det är bättre att ta ett lite lägre inbytespris för att kunna lägga det som handpenning och få köpa en klocka till listpris hos AD.

Det spelar ju ingen roll om du får 50% mer i bytesvärde hos begagnathandlaren om klockan du vill ha har 100% prispåslag menar jag. ;)

Många av begagnathandlarna håller samma ockerpriser som privatmarknaden så det beror väl lite på vad du är ute efter också. Gäller det t.ex. någon form av sub så kanske det är bättre att ta ett lite lägre inbytespris för att kunna lägga det som handpenning och få köpa en klocka till listpris hos AD.

Det spelar ju ingen roll om du får 50% mer i bytesvärde hos begagnathandlaren om klockan du vill ha har 100% prispåslag menar jag. ;)
Sant :)

Tillbaka
Topp