JB_XII
Silver
Så är det nog. Någon ide på värde? Kollat Ch24 och få som ligger under 100k, men antar att det finns en prutmån där?
Utan att se väldigt bra bilder på klockan så är det svårt att göra en bedömning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så är det nog. Någon ide på värde? Kollat Ch24 och få som ligger under 100k, men antar att det finns en prutmån där?
det är smutsVad tror ni om den här? Framförallt, är det smuts på klockan eller är det gravrost?
https://online.auktionsverket.se/1904/630577-rolex-datejust-ladies-watch/?sok=rolex
Har planer på att avyttra min Rolex 116710ln från 2013, full set, servad 29/3-2019.
Någon som har koll på vad den kan vara värd?
Har kollat chrono24 men tycker inte det ger mig så mycket då priserna går från ca 74000:- och uppåt till löjliga priser.
Tack på förhand!
Känns lite mycket. 20 kanske är rimligt? 26 mm anses väl litet idag.Hjälp. Min mamma gör mig tokig. Hon bombarderar mig med förslag på rolex lady datejust som hon ska ge sig själv i present. Är 28 ett rimligt pris för en 80-tals klocka?
https://www.chrono24.com/rolex/lady-datejust-gold-bicolor-datum-saphirglas-26mm--id9813780.htm
Med länk eller? Knappt 30 är väl ett bra pris med länk.Hej alla. Kan någon svara på vad ett bra pris är för en Two-tone Rolex Datejust 16013 från mitten 80-talet? Jag såg en del till försäljning i forumet, men det kan vara svårt att förhålla sig till.
Idag typ 120?Hej!
Skulle gärna vilja veta vad ett normalt pris för en batman uttagen år 2013. Vill inte stirra mig blint på ch24 priser då de kan vara missvisande, därför skulle jag behöva hjälp av er
Jag sålde precis en oanvänd fullset från 2018 för 125k så kanske 115?Hej!
Skulle gärna vilja veta vad ett normalt pris för en batman uttagen år 2013. Vill inte stirra mig blint på ch24 priser då de kan vara missvisande, därför skulle jag behöva hjälp av er
Tapestry är fin! Drygt 30 är rimligt också.@Criss Cross Precis, med länk. Gärna tapestry dial. Tack för svar!
Någon Breitlingräv som har koll på vad man kan få för en Colt GMT från 2007?
40,5mm fullset, i bra skick. Har noll koll på bratte men tänker spontant 15k, rimligt?
Jag skulle föreslå att du gör din egen undersökning. Chrono24, slutpriser hos Tradera, se om det ligger aktiva annonser på Blocket och om de sedan försvinner får du ett hum, försäljningspris hos klocksnack. En samlad bedömning ger dig marknadsvärdet
Denna tråd är inte "fråga oraklet ". Jag frågade själv för en tid sedan och fick en summa som inte var "in the ballpark" av marknadspris.
Gripenbro ger schyssta inbytespriser.Vilka av alla handlare brukar betala mest, någon som är lite erfaren när det kommer till försäljning till handlare? nu är ju klocktyp irrelevant då jag kollar vem som kan/brukar göra bäst "deals" mot byta av ny klocka.
det kvittarMenar du auktoriserade eller begagnat handlare?
grymt tack!Gripenbro ger schyssta inbytespriser.
det kvittar
vad menar du?Ok då kvittar antagligen priset oxå
Många av begagnathandlarna håller samma ockerpriser som privatmarknaden så det beror väl lite på vad du är ute efter också. Gäller det t.ex. någon form av sub så kanske det är bättre att ta ett lite lägre inbytespris för att kunna lägga det som handpenning och få köpa en klocka till listpris hos AD.vad menar du?
det kvittar väl om det är gråis eller ad? vill veta vem som brukar ge bäst bytesvärde för klockor, vem som är mest generös, bryr sig om kunden eller hur jag ska formulera mig, de binder ju ändå pengarna till en bytesaffär.
SantMånga av begagnathandlarna håller samma ockerpriser som privatmarknaden så det beror väl lite på vad du är ute efter också. Gäller det t.ex. någon form av sub så kanske det är bättre att ta ett lite lägre inbytespris för att kunna lägga det som handpenning och få köpa en klocka till listpris hos AD.
Det spelar ju ingen roll om du får 50% mer i bytesvärde hos begagnathandlaren om klockan du vill ha har 100% prispåslag menar jag.