• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej!
Är intresserad av en Omega Seamaster 2009 201330424001001
Det jag vill ha hjälp med är en prisbild på klockan då jag är lite osäker på vad man ska bjuda för den.

Klockan har haft samma ägare sedan 2009 och man ser att den är använd såklart men är ändå i fint skick.
Alla handlingar som behövs är med samt certifikat och box.

Har ni någon uppfattning om pris?

https://www.uret.se/omega-seamaster-300-m-chrono-svart-stal-o41-mm-p-5153.html

Vad är ett rimligt pris för en DJ 1600 från tidigt 70-tal? Kommer utan tillbehör men servades (inklusive polering) av Rolex sommaren 2018 och fick då även en ny oysterlänk. Detta kostade närmare 20k vilket det finns papper på från Rolex. Servicekortet finns även det.

Hej!
Är intresserad av en Omega Seamaster 2009 201330424001001
Det jag vill ha hjälp med är en prisbild på klockan då jag är lite osäker på vad man ska bjuda för den.

Klockan har haft samma ägare sedan 2009 och man ser att den är använd såklart men är ändå i fint skick.
Alla handlingar som behövs är med samt certifikat och box.

Har ni någon uppfattning om pris?

https://www.uret.se/omega-seamaster-300-m-chrono-svart-stal-o41-mm-p-5153.html
Typ 18-20 :)

Fråga om köp/sälj - att skicka bild på cert (fram + baksida) till en potetiell köpare. Bra eller riskabelt?
Risken handlar väl mer om att det kan missbrukas i fel händer snarare än att det skulle vara någon egentlig risk att du identifieras eller liknande även om det sistnämnda teoretiskt sett är möjligt.

Det finns säkert folk som bara fiskar efter dessa typer av uppgifter för att kunna använda i framtida bedrägerier. Det är i alla fall min uppfattning och jag hade snarare uppvisat ett maskerat cert där t.ex. bara stämpel från AD/datum framgår fram till att det är dags för affär.

Vad är ett rimligt pris för en Breitling Headwind A45355?
A49009F9-3932-4DA7-B3C0-7CB100F89790.jpeg

Är ute efter en med blå tavla och länk. Kan köpa en 6 månader gammal för 10.000,-, men är detta en ok pris. Ser att det har legat et par ute här för 8-10.000 men ser inte ut som att dom är sålda. Jag är storflippare så den kommer säljas igen=)

37E52256-DAB0-47CA-8344-1B9F58FDE59E.png

Vad är rimligt att betala för en modern borstad oysterlänk med easy link? Dvs ref 77200 som sitter på Explorer I 214270. Använd lite så smårepor finns men inga större skavanker.

Tillbaka
Topp