115 +- skulle jag troVad tror du min svågers som är uttagen 2013 kan vara värd idag? Skulle säga att skicket på den är 4/5
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
115 +- skulle jag troVad tror du min svågers som är uttagen 2013 kan vara värd idag? Skulle säga att skicket på den är 4/5
Jag funderar vad som kommer hända med värdet på dessa GMT's om och när Rolex börjar prångla ut den nya varianten i större utsträckning. Alternativt om hypen svalnar innan dess. Det sägs att marknaden alltid har rätt men jag har svårt att se dessa priser skulle vara motiverade med tanke på hur många exemplar som finns. Om den nya GMT:n hamnar i skyltfönsterna hos AD:s, kommer där vara tillräckligt många som betalar 120k för en begagnad GMT då för att hålla priset uppe? Troligtvis inte. Ur ett investerings/spekulationsperspektiv torde det vara bättre att satsa på något i stil med Kermit eller ovanliga vintagemodeller.Byta namn på tråden till "Hur mycket cash kan kräma ur för min Rolex?"
Inte anusRolex Dayton 116520 från ca 04.
Komplett förutom cert, 135’. Bra eller anus???
Då får vi se hur det slutar. To be continuedInte anus
Vem bryr sig.Jag funderar vad som kommer hända med värdet på dessa GMT's om och när Rolex börjar prångla ut den nya varianten i större utsträckning. Alternativt om hypen svalnar innan dess. Det sägs att marknaden alltid har rätt men jag har svårt att se dessa priser skulle vara motiverade med tanke på hur många exemplar som finns. Om den nya GMT:n hamnar i skyltfönsterna hos AD:s, kommer där vara tillräckligt många som betalar 120k för en begagnad GMT då för att hålla priset uppe? Troligtvis inte. Ur ett investerings/spekulationsperspektiv torde det vara bättre att satsa på något i stil med Kermit eller ovanliga vintagemodeller.
Det är ju precis vad tråden handlar omByta namn på tråden till "Hur mycket cash kan kräma ur för min Rolex?"
du måste vara den jobbigaste personen på detta forumetVem bryr sig.
Haha inget nytt. Är på alla forum och alltid lika dryg.du måste vara den jobbigaste personen på detta forumet
du måste vara den jobbigaste personen på detta forumet
På riktigt? Och jag som tyckte att han skrev det alla tänkte?!Haha inget nytt. Är på alla forum och alltid lika dryg.
du måste vara den jobbigaste personen på detta forumet
Det är ju santHaha inget nytt. Är på alla forum och alltid lika dryg.
Kanske inte är långrandighet i sig det reageras på men kanhända mer att det kan tyckas att det du kallar spekulationsperspektivet ibland fästs omotiverat stor vikt vid på ett visserligen diskussionsforum men främst ett entusiastforum för klockor.Ja, det var väl fel av mig att vara långrandig på ett diskussionsforum. Bättre med spydiga one-liners a la paradise hotel.
Nej, detta är inte en tråd om spekulationer, detta är en tråd där man kan få hjälp med värdering.Det är ju precis vad tråden handlar om
Ultimatewatches och LW har dem ute för 125' resp 130'... Allt detta för att den tagit ur produktion?..
Blivit vilda västern med prissättning..
Kan inte göra något mer än att bara skrattaOch billigaste fullset inom EU på Chrono24 ligger nu på runt 100'. Då från 2007-2010.
Precis, vad är skillnaden mellan:Nej, detta är inte en tråd om spekulationer, detta är en tråd där man kan få hjälp med värdering.
Har du någon källa på att 116710LN har sålts för de priserna?Min är fullt seriös. Varför skulle jag sälja min klocka mycket billigare än marknadspriset?
Vem bryr sig.
LW fick in en helt nyligen som de sålde för 145K som nu är borttagen omgående från hemsidan, så ja de verkar sälja för de priserna och mer därtillHar du någon källa på att 116710LN har sålts för de priserna?
Vet du att den sålde? Dom kanske tog bort den för att de ska se ut som att priserna ligger så högt. Don’t trust anyoneLW fick in en helt nyligen som de sålde för 145K som nu är borttagen omgående från hemsidan, så ja de verkar sälja för de priserna och mer därtill
Tror inte det, de hade flera andra i lager tidigare och alla är nu borta från hemsidanVet du att den sålde? Dom kanske tog bort den för att de ska se ut som att priserna ligger så högt. #foliehatt
Tror att det var den här:LW fick in en helt nyligen som de sålde för 145K som nu är borttagen omgående från hemsidan, så ja de verkar sälja för de priserna och mer därtill
BraTror att det var den här:
https://www.blocket.se/vi/84745612.htm
Sparade den när jag såg den för 145k för att se ev. försäljning men priset sänktes för några dagar sen till 125k
Man måste fortfarande skilja på utsatt pris, och priset som objektet såldes för...Tror inte det, de hade flera andra i lager tidigare och alla är nu borta från hemsidan
Klart du inte ska sälja för underpris, trodde dock de låg på typ 80, därav min fråga.Min är fullt seriös. Varför skulle jag sälja min klocka mycket billigare än marknadspriset?