• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Byta namn på tråden till "Hur mycket cash kan kräma ur för min Rolex?"
Jag funderar vad som kommer hända med värdet på dessa GMT's om och när Rolex börjar prångla ut den nya varianten i större utsträckning. Alternativt om hypen svalnar innan dess. Det sägs att marknaden alltid har rätt men jag har svårt att se dessa priser skulle vara motiverade med tanke på hur många exemplar som finns. Om den nya GMT:n hamnar i skyltfönsterna hos AD:s, kommer där vara tillräckligt många som betalar 120k för en begagnad GMT då för att hålla priset uppe? Troligtvis inte. Ur ett investerings/spekulationsperspektiv torde det vara bättre att satsa på något i stil med Kermit eller ovanliga vintagemodeller.

Jag funderar vad som kommer hända med värdet på dessa GMT's om och när Rolex börjar prångla ut den nya varianten i större utsträckning. Alternativt om hypen svalnar innan dess. Det sägs att marknaden alltid har rätt men jag har svårt att se dessa priser skulle vara motiverade med tanke på hur många exemplar som finns. Om den nya GMT:n hamnar i skyltfönsterna hos AD:s, kommer där vara tillräckligt många som betalar 120k för en begagnad GMT då för att hålla priset uppe? Troligtvis inte. Ur ett investerings/spekulationsperspektiv torde det vara bättre att satsa på något i stil med Kermit eller ovanliga vintagemodeller.
Vem bryr sig.

Ja, det var väl fel av mig att vara långrandig på ett diskussionsforum. Bättre med spydiga one-liners a la paradise hotel. :cigar:
Kanske inte är långrandighet i sig det reageras på men kanhända mer att det kan tyckas att det du kallar spekulationsperspektivet ibland fästs omotiverat stor vikt vid på ett visserligen diskussionsforum men främst ett entusiastforum för klockor.

Jag tycker inte det är jättesvårt att förstå såna reaktioner.

Nej, detta är inte en tråd om spekulationer, detta är en tråd där man kan få hjälp med värdering.
Precis, vad är skillnaden mellan:
"hur mycket är klockan värd" och "hur mycket kan jag få för min Rolex" ? :)
Jag tror inte att någon här vill ge allmosor, klart man vill få ett bra pris för klockan, annat vore tämligen orimligt.

Tillbaka
Topp