• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

galácticon

Patek
2-Faktor
Oavsett vad man subjektivt tycker om prisökningen eller om viljan att maximera vinsten så är det väl bara att låta marknadskrafterna ha sin gång?
 

Smartin

Omega
Klassiskt! Gråisar försökter känna av vad folk är villiga att köpa klockorna för, vilket får lyckosökare att tro att det är marknadspriset
En samlad bedömning av marknaden, klockor av denna modell uttagna i år ligger ute för 120+, det är fakta. Att en enskild aktör säljer en klocka till högt pris kan inte tas för generella prissättningen. Men i detta fall handlar det om att marknaden vänt totalt.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
En samlad bedömning av marknaden, klockor av denna modell uttagna i år ligger ute för 120+, det är fakta. Att en enskild aktör säljer en klocka till högt pris kan inte tas för generella prissättningen. Men i detta fall handlar det om att marknaden vänt totalt.
Har du någon källa på att klockorna säljs för 120k?
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Jag har inte mer tid att lägga på detta @KenKun. Du får helt enkelt leta fram svaret själv, börja med Chrono sedan kan du söka vidare på blocket etc.
Jag förstår, du tycker att priserna är för höga, ingen kommer tvinga dig att köpa en GMT för 100+.


Bättre vore om alla bara slutade att bidra till den hysteri. Ingen Köper, då. Ligger de osålda och blir prisbumpade ned till normala Nivåer (förhoppningsvis)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Håll topic, detta är inte en tråd för generella Rolexväderingar och Rolexökningar. Diskutera gärna specifika klockor men spekulationsdiskussioner tillhör inte denna tråd.
 

poormans

Rolex
Spännande var rolexpriserna ska sluta någonstans

En annan fråga för oss som inte har råd med någon avslutad rolex modell

Vad är rimligt för en pam 202 slytech, hyffsat välanvänd men ändå ok skick och fortfarande med tritiumbitar i den även med boxar och tillbehör

Ser priser chrono från 89k och uppåt

Någon som har bra koll på denna modell?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag hänger med! Du fråga om han vet om det är någon som sålts för det, hur ska man hålla koll på allt det?
Då är det ju lättare att följa pris bilden och annonsera och så får man själv se om den blir såld eller hur?
Han motiverar sitt pris genom att säga att det är marknadspris, men om han inte vet att de säljs för 120k, hur kan han då veta att det är marknadspris?
 

mackan_108

Cartier
Han motiverar sitt pris genom att säga att det är marknadspris, men om han inte vet att de säljs för 120k, hur kan han då veta att det är marknadspris?
Olika personer kanske ser det på olika sätt.
Marknads pris för vissa kan rimligtvis vara dem annonserade prisern. Är majoritet annonserade efter sådana priser så skulle jag också säga att marknadspriset ligger där om kring.
Jag menar annonseras något för 120 så tror jag knappas det säljs för 80?
Hadde jag haft kvar minna GMT hade jag alla gånger annonserat dem likvärdigt som alla andra, Sen får man själv se om den blir såld eller inte!
Men det är lite svårt för både dig och mig eller säljaren vid det här laget @Smartin att svara vad EXAKTA marknadsvärdet är på SÅLDA objekt.
Så diskutionen kring det känns ganska löjlig inte sant? Eller har du bättre koll på vad objekt sålts för kanske?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Olika personer kanske ser det på olika sätt.
Marknads pris för vissa kan rimligtvis vara dem annonserade prisern. Är majoritet annonserade efter sådana priser så skulle jag också säga att marknadspriset ligger där om kring.
Jag menar annonseras något för 120 så tror jag knappas det säljs för 80?
Hadde jag haft kvar minna GMT hade jag alla gånger annonserat dem likvärdigt som alla andra, Sen får man själv se om den blir såld eller inte!
Men det är lite svårt för både dig och mig eller säljaren vid det här laget @Smartin att svara vad EXAKTA marknadsvärdet är på SÅLDA objekt.
Så diskutionen kring det känns ganska löjlig inte sant? Eller har du bättre koll på vad objekt sålts för kanske?
Fast är LW en bra prisindikator på ett klockforum? Jag sålde precis en PAM1305 för 59, en likadan vill LW ha 72 för. LW är inte direkt kända för att ha forumpriser.
 

mackan_108

Cartier
Fast är LW en bra prisindikator på ett klockforum? Jag sålde precis en PAM1305 för 59, en likadan vill LW ha 72 för. LW är inte direkt kända för att ha forumpriser.
Det håller jag med dig om LW har högre priser dem driver ju företag och har andra kostnader så där är det inte konstigt.
Men den klockan vi pratar om är både 2 år nyare och var billigare i just det skedet det annonserades för att vara exakt 16 000 kr lägre.
Vilket jag själv anser är rimlig pris diff mot dem 2 klockorna. (Nu försvarar jag inte den pris bilden GMT ligger på idag) utan jämför bara dem 2 olika pris sättningarna så misstolka det ej!
 

EmilE

Omega
Är genuint intresserad i att veta vad en 116710LN går för begagnad i andrahand.
Någon som vet någon som sålt en inom de närmsta månaderna? Såg en 2011 som såldes på blocket som var annonserad för 80k. Tänker ifall att 80-90k är rimligt beroende på årtal samt skick?
Tycker denna ”prisdump” speglar att priserna på 120k är i högsta laget, inget illa menat mot andra annonsörer.
239EA11D-B92D-4CDC-AC61-5855561096DE.jpeg
 

BartVader

Omega
Blivit erbjuden en Seamaster 2220.80.00 för 15k. För billigt för att vara sant, borde man oroa sig? Utan några tillbehör och den ser ut att vara i bra skick inkl länk.
Av en privat annonsör online så ingen möjlighet att klämma på den innan.
 
Senast ändrad:
Topp