Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanske lågt, gick väl snabbt att få den såldFör alla som undrar vad som är rimligt för en svart GMT
https://klocksnack.se/threads/rolex-116710ln-14.111173/
Eller för att den var rimligt prissattKanske lågt, gick väl snabbt att få den såld
Kanske ett exempel på att hur begränsad utgåvan än är så kan marknaden ändå saknas. Kan inget om Steinharts fanbase, men jag tror den skulle bli liggande vid 1/4 av priset också.Genuint nyfiken på vad denna är värd...
https://klocksnack.se/threads/steinhart-50th-anniversary-jg-74-limited-edition-333-pcs.110254/
Du har nog rätt, hittade en som blev såld för runt det prisetKanske ett exempel på att hur begränsad utgåvan än är så kan marknaden ändå saknas. Kan inget om Steinharts fanbase, men jag tror den skulle bli liggande vid 1/4 av priset också.
Farsan ska sälja sin limiterade Sjöö Sandström, vad är rimligt pris för en sån här?
Sägs att det endast är 10 ex gjorda, til en av var av styremedlemmarna vid den tiden.
42mm
Roseguld
Inget certifikat men box
@scharnke, Detta är svårt. På grund av att de aldrig kommer ut till försäljning så finns det inget riktvärde. Jag har inte ägt någon men däremot klämt på en hos S&S, som jag skrev i https://klocksnack.se/threads/dagens-klocka-av-tie-torsdag-v-8.35747/Har inte du haft/har en sådan @TiE och kan peka i rätt riktning gällande värdet?
Fler bilder så skicket kan avgöras skulle hjälpaFluktat runt här länge men detta blir mitt första inlägg. Köpte en Sub 16800 för ett gäng år sedan och undrar vad den kan vara värd om jag väljer att separera från den. Två små små dings på plexit men i övrigt i fint skick för att vara en 86:a (tycker jag). Boxar, lite papper och extra länkar finnes.
Någon vänlig skäl som kan ge lite input? Har kikat runt lite på KS K&S samt andra klocksiter men tycker att prissättningarna spretar en del.
Hej! Priset som ni relaterar till är när klockan släpptes runt 2012. Skickar här en mer uppdaterad pris från 2017. Vänligen J.TIMEXDu har nog rätt, hittade en som blev såld för runt det priset
Den blev inte såldHej! Priset som ni relaterar till är när klockan släpptes runt 2012. Skickar här en mer uppdaterad pris från 2017. Vänligen J.TIMEX
Fast den där är ju faktiskt bara avslutad vilket innebär att den förblev osåld till det priset och lades upp på nytt vilket även framgår av texten.Hej! Priset som ni relaterar till är när klockan släpptes runt 2012. Skickar här en mer uppdaterad pris från 2017. Vänligen J.TIMEX
Den är ju troligtvis relistad alltså ej såld till det priset.Hej! Priset som ni relaterar till är när klockan släpptes runt 2012. Skickar här en mer uppdaterad pris från 2017. Vänligen J.TIMEX
Listpriset hos den handlaren på chrono24, vad han fick vet vi inte.Korrekt den blev såld oktober 2018 för 34104 kronor på Crono24 från en handlare i Portugal.
Länka i så fall gärna till dessa. Ebayannonsen förblev osåld och Chrono24-handlaren du syftade på verkar vara samma person som satte samma utannonserade pris även där (obs. utannonserat pris vilket inte är samma sak som slutpris).priset när den släpptes var 490 engelska pund runt 6000 kronor 2011-2012. Jag har hittat from 2011 till dagens datum 6-7 stycken till salu totalt, prisspannet har varit allt från 700-800 EUR när den precis släpptes till 2000-3000EUR till dagens datum.
Som du nämner "vad han fick vet vi inte" men såld blev den i iallafall.Listpriset hos den handlaren på chrono24, vad han fick vet vi inte.
Det vet vi egentligen inte heller då det inte går att styrka, den kan lika gärna ha blivit tillbakadragen. Jag håller med om att den är svårvärderad men enligt mig känns kanske 8-10k som ett rimligt pris förutsatt att den kostade 6-7000 när den väl fanns att köpa. 333 ex är ändå ett par stycken och tittar man på andra märken och modeller som sålts i liknande upplagor brukar det inte vara någon vidare våldsam prisökning med tiden om det inte gäller en extremt hypad modell.Som du nämner "vad han fick vet vi inte" men såld blev den i iallafall.
Som jag skrev det är väldigt svårt att hytta information om JG74, och det stämmer det du säger den enda källan till någon pris är från en auktion som började december 2017 på 55 EUR och avslutades januari 2018 landade på 420 EUR kanske köparen gjorde ett kap!Länka i så fall gärna till dessa. Ebayannonsen förblev osåld och Chrono24-handlaren du syftade på verkar vara samma person som satte samma utannonserade pris även där (obs. utannonserat pris vilket inte är samma sak som slutpris).
Jag är inte ute efter att hacka på dig eller något sånt, jag tror bara att du har lite orimliga förväntningar på värdet. Den enda försäljningen som presenterats hittills och som går att verifiera verkar vara den på 420 euro. Att någon lycksökare sätter ett pris på 40 papp är inte riktigt relevant.
Annonsen ligger nu på 16' men var inte priset typ 50' från början? Jag minns att jag såg den tidigare och reagerade på vad jag uppfattade som ett extremt högt pris.
Tack för visat intresse och återkommer med facit om det blir såld eller inte. Vänligen J.TIMEXDet vet vi egentligen inte heller då det inte går att styrka, den kan lika gärna ha blivit tillbakadragen. Jag håller med om att den är svårvärderad men enligt mig känns kanske 8-10k som ett rimligt pris. 333 ex är ändå ett par stycken och tittar man på andra märken och modeller som sålts i liknande upplagor brukar det inte vara någon vidare våldsam prisökning med tiden om det inte gäller en extremt hypad modell.
Det handlar samtidigt om att hitta rätt köpare och 16' kan mycket väl vara ett rimligt pris i någons ögon. Lycka till med försäljningen och återkom gärna med slutpris om/när den blir såld.
Ett par hundralappar på sin höjd. Atlantic är inte direkt högt värderat och även om tavlan säkert tilltalar nån ruinromantiker är den närmast att betrakta som en reservdelsklocka. Om verket funkar ok dvs.