• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Laban

Omega
Hej gänget
En snabb fråga på en dålig uppkoppling från Bali. Vad ligger en ny Omega planet ocean på hemma i Svedala, kom ju på möjligheten till tax free (inklusive alla lagar och regler med det) om det ev skulle löna sig. Tacksam för svar

Listpris ligger på 64k. Vad får du ge på Bali? På flygplatsen i Bryssel såg jag den med gummiarmband för 3800 €...
 

Maxis554

Omega
Pledge Member
2-Faktor
Listpris ligger på 64k. Vad får du ge på Bali? På flygplatsen i Bryssel såg jag den med gummiarmband för 3800 €...
Inne i stan på den exklusiva gallerian där alla kineser handlar så låg den på 5500 usd
så det är ju en liten skillnad. Dock så frågade jag inte om man kunde göra något på priset eftersom expediten var oerfaren och jag var på språng. Kollar upp bättre på flygplatsen imorgon.
Tack för snabbt svar förövrigt.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Inne i stan på den exklusiva gallerian där alla kineser handlar så låg den på 5500 usd
så det är ju en liten skillnad. Dock så frågade jag inte om man kunde göra något på priset eftersom expediten var oerfaren och jag var på språng. Kollar upp bättre på flygplatsen imorgon.
Tack för snabbt svar förövrigt.
Räkna med att du kan få runt 20% på list i Sverige också om du prutar, men då har jag inte koll på just den modellen.
 

damarisu

Breitling
Jag är intresserad utav rimliga priser för tre klockor jag besitter,, långt ifrån några dyra klockor, som jag funderar på sälja för att samla ihop till en lite dyrare klocka.

Seiko Sarb033
Beställd från Japan, osäker när, slutet av 2016 kanske. Tappar ganska mycket tid (behöver förmodligen service mao). Få hairlines, inga repor/skador. Samtliga länkar är med.
Gissningsvis: 1000-2000?

Citizen CA4010-58E
Inköpt på ur&penn 2015. Välanvänd med mycket hairlines på spännet, ett mindre jack på boetten. Låset på spännet byttes dagar innan Sarb033 inköptes och är således helt nytt. Samtliga länkar följer med.
Gissningsvis: 500-800 kr?

Seiko Prospex SBDN021, limited edition gåva (3000 ex)
Beställd från Japan i början av sommaren 2017. Välanvänd men ändå inte så mycket hairlines på spännet. Inga skador/repor. Cert+samtliga länkar finns.
Gissningsvis: 4000?

Stort tack på förhand! :)
 
Omega seamaster 300 master co-axial 41mm
Uttagen dec/2017 länk avplastad förra veckan med delvis plast kvar.

Värde?
7BF2DB4F-5154-4408-BE06-F9F9F23A25B8.jpeg
 

Plomeros

Omega
Denna 18k piepan i fint skick?

Har även tillhörande original länk 18k guld
mycket tacksam för svar har postat här två gånger utan att få något svar!!!
Experter hjälp mig ?:):cool:

:omega:
image.jpg

PNG-bild.png


Tack !!:heart:
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag är intresserad utav rimliga priser för tre klockor jag besitter,, långt ifrån några dyra klockor, som jag funderar på sälja för att samla ihop till en lite dyrare klocka.

Seiko Sarb033
Beställd från Japan, osäker när, slutet av 2016 kanske. Tappar ganska mycket tid (behöver förmodligen service mao). Få hairlines, inga repor/skador. Samtliga länkar är med.
Gissningsvis: 1000-2000?

Citizen CA4010-58E
Inköpt på ur&penn 2015. Välanvänd med mycket hairlines på spännet, ett mindre jack på boetten. Låset på spännet byttes dagar innan Sarb033 inköptes och är således helt nytt. Samtliga länkar följer med.
Gissningsvis: 500-800 kr?

Seiko Prospex SBDN021, limited edition gåva (3000 ex)
Beställd från Japan i början av sommaren 2017. Välanvänd men ändå inte så mycket hairlines på spännet. Inga skador/repor. Cert+samtliga länkar finns.
Gissningsvis: 4000?

Stort tack på förhand! :)
Du ligger väl ganska rätt till, Sarb033 kanske bara behöver en justering. Tappar den runt minuten per dygn kanske service krävs och det blir ett par tusen samt att man är utan klockan under tiden. Skulle lämna den till KM globen, de ruckade min shogun som har samma verk för några hundra.
Din Prospex går nog inte för 4, snarare 3k. Kolla Ebay.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Denna 18k piepan i fint skick?

Har även tillhörande original länk 18k guld
mycket tacksam för svar har postat här två gånger utan att få något svar!!!
Experter hjälp mig ?:):cool:

:omega:
image.jpg

PNG-bild.png


Tack !!:heart:

Expert vill jag inte säga men hade väntat mig få betala runt 30 utan länken väl fungerande men utan servicehistorik. Med länk blir förstås mer men hur mycket blir vilda gissningar från min sida så avstår. Nån annan kanske vet mer vad det kan tänkas bli med den.
 

JakobG

Omega
Hej,

2 frågor. Vad kan man få för en Speedmaster 005 2017 fullset fint skick?

Är lite sugen på en Rolex Datejust i Twotone med vit eller champagnetavla. Vad får man hosta upp för en sådan ca? Notera att jag letar efter de 5 siffriga ref klockorna och ej de nya då de är över budget.
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Speedyn kan nog inbringa 35’ i bästa fall 36’.




Hej,

2 frågor. Vad kan man få för en Speedmaster 005 2017 fullset fint skick?

Är lite sugen på en Rolex Datejust i Twotone med vit eller champagnetavla. Vad får man hosta upp för en sådan ca? Notera att jag letar efter de 5 siffriga ref klockorna och ej de nya då de är över budget.
 

simtod

Omega
Hej,
Två frågor.

1. Vad kan jag tänka mig få för denna klocka?
Referens: 3513.33
Armband: Original, stål. Nyligen reparerat av urmakare.
Cert: Ja
Box: Ja
Defekt: Hour hand tickar.. hela tiden. Så något är knasigt i urverket. Men den håller tiden bra, specifikt hour-hand som är korrupt.
Skick: 3/5 (Fått sig några smällar)

26803686_1365213116917002_1915317288_n.jpg


1.jpg



2. Jag vill köpa en 216570 (Vit urtavla) här på Klocksnack, kan jag skapa en "köpes" annons och eftersöka denna?
Jag uppfattade det som att jag kunde, men det fanns inga instruktioner på hur ett sådan tråd skulle skapas "Handlas, bytes" - eller så har jag bara uppfattat det fel.
Hur går jag annars tillväga?
 

mali

Breitling
Hej,

Har en 16014 från 78/79 med jubileelänk. Klockan är fulset. Finns naturligtvis spår av användning, klockan är ju 40 år gammal :) Tjock boett och utan djupa märken eller repor. När jag köpte den var den nyruckad och med amplitud ca 250. Bör väl kanske ändå räkna in en service då servicehistoriken är okänd för mig.

Jag funderar på att sälja, vad vore ett rimligt pris?
 

Bilagor

  • IMG_1076.JPG
    IMG_1076.JPG
    201.2 KB · Visningar: 2

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Hej,
Två frågor.

1. Vad kan jag tänka mig få för denna klocka?
Referens: 3513.33
Armband: Original, stål. Nyligen reparerat av urmakare.
Cert: Ja
Box: Ja
Defekt: Hour hand tickar.. hela tiden. Så något är knasigt i urverket. Men den håller tiden bra, specifikt hour-hand som är korrupt.
Skick: 3/5 (Fått sig några smällar)

26803686_1365213116917002_1915317288_n.jpg


1.jpg



2. Jag vill köpa en 216570 (Vit urtavla) här på Klocksnack, kan jag skapa en "köpes" annons och eftersöka denna?
Jag uppfattade det som att jag kunde, men det fanns inga instruktioner på hur ett sådan tråd skulle skapas "Handlas, bytes" - eller så har jag bara uppfattat det fel.
Hur går jag annars tillväga?

1. Svårt att säga, det är ingen het modell till att börja med och om den dessutom behöver en service så är den svårsåld. Jag skulle lämna in den hos urmakare för kostnadsförslag.
2. https://klocksnack.se/threads/välkommen-till-klocksnack-principer-för-forumet-uppdaterat-180120.5/
 

damarisu

Breitling
Du ligger väl ganska rätt till, Sarb033 kanske bara behöver en justering. Tappar den runt minuten per dygn kanske service krävs och det blir ett par tusen samt att man är utan klockan under tiden. Skulle lämna den till KM globen, de ruckade min shogun som har samma verk för några hundra.
Din Prospex går nog inte för 4, snarare 3k. Kolla Ebay.

tack för det! :)
 
Topp