Är det en äkta Rolex tavla från början som man målat om?...för en moddad Rolex-tavla som denna?
https://klocksnack.se/threads/mickey-mouse-tavla-till-rolex-daytona.115506/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det en äkta Rolex tavla från början som man målat om?...för en moddad Rolex-tavla som denna?
https://klocksnack.se/threads/mickey-mouse-tavla-till-rolex-daytona.115506/
Ingen aning. Förutsätter det...? @Charles_ ?Är det en äkta Rolex tavla från början som man målat om?
Förstår inte varför en modifierad tavla skulle kosta mer än en en originaltavla dock. Texten ser dessutom inte så bra ut samt centreringen på Rolex kronan.Ingen aning. Förutsätter det...? @Charles_ ?
Hej gänget
En snabb fråga på en dålig uppkoppling från Bali. Vad ligger en ny Omega planet ocean på hemma i Svedala, kom ju på möjligheten till tax free (inklusive alla lagar och regler med det) om det ev skulle löna sig. Tacksam för svar
Inne i stan på den exklusiva gallerian där alla kineser handlar så låg den på 5500 usdListpris ligger på 64k. Vad får du ge på Bali? På flygplatsen i Bryssel såg jag den med gummiarmband för 3800 €...
Räkna med att du kan få runt 20% på list i Sverige också om du prutar, men då har jag inte koll på just den modellen.Inne i stan på den exklusiva gallerian där alla kineser handlar så låg den på 5500 usd
så det är ju en liten skillnad. Dock så frågade jag inte om man kunde göra något på priset eftersom expediten var oerfaren och jag var på språng. Kollar upp bättre på flygplatsen imorgon.
Tack för snabbt svar förövrigt.
~ 105Rolex sub 2016
116613LB fullsett svensk såld. Vad är rimligt ?
Såg en 2012 idag för 114.. vet inte riktigt vad man ska säga om denna hysteri
Du ligger väl ganska rätt till, Sarb033 kanske bara behöver en justering. Tappar den runt minuten per dygn kanske service krävs och det blir ett par tusen samt att man är utan klockan under tiden. Skulle lämna den till KM globen, de ruckade min shogun som har samma verk för några hundra.Jag är intresserad utav rimliga priser för tre klockor jag besitter,, långt ifrån några dyra klockor, som jag funderar på sälja för att samla ihop till en lite dyrare klocka.
Seiko Sarb033
Beställd från Japan, osäker när, slutet av 2016 kanske. Tappar ganska mycket tid (behöver förmodligen service mao). Få hairlines, inga repor/skador. Samtliga länkar är med.
Gissningsvis: 1000-2000?
Citizen CA4010-58E
Inköpt på ur&penn 2015. Välanvänd med mycket hairlines på spännet, ett mindre jack på boetten. Låset på spännet byttes dagar innan Sarb033 inköptes och är således helt nytt. Samtliga länkar följer med.
Gissningsvis: 500-800 kr?
Seiko Prospex SBDN021, limited edition gåva (3000 ex)
Beställd från Japan i början av sommaren 2017. Välanvänd men ändå inte så mycket hairlines på spännet. Inga skador/repor. Cert+samtliga länkar finns.
Gissningsvis: 4000?
Stort tack på förhand!
Giltigt cert/garanti och fullset? 37-38 är nog rimligt.Omega seamaster 300 master co-axial 41mm
Uttagen dec/2017 länk avplastad förra veckan med delvis plast kvar.
Värde?
Denna 18k piepan i fint skick?
Har även tillhörande original länk 18k guld
mycket tacksam för svar har postat här två gånger utan att få något svar!!!
Experter hjälp mig ?
Tack !!
Svar ja!Giltigt cert/garanti och fullset? 37-38 är nog rimligt.
https://klocksnack.se/search/10160248/?q=Seamaster+300+master&o=date&c[title_only]=1&c[node]=11
Omega seamaster 300 master co-axial 41mm
Uttagen dec/2017 länk avplastad förra veckan med delvis plast kvar.
Värde?
Hej,
2 frågor. Vad kan man få för en Speedmaster 005 2017 fullset fint skick?
Är lite sugen på en Rolex Datejust i Twotone med vit eller champagnetavla. Vad får man hosta upp för en sådan ca? Notera att jag letar efter de 5 siffriga ref klockorna och ej de nya då de är över budget.
Hej,
Två frågor.
1. Vad kan jag tänka mig få för denna klocka?
Referens: 3513.33
Armband: Original, stål. Nyligen reparerat av urmakare.
Cert: Ja
Box: Ja
Defekt: Hour hand tickar.. hela tiden. Så något är knasigt i urverket. Men den håller tiden bra, specifikt hour-hand som är korrupt.
Skick: 3/5 (Fått sig några smällar)
2. Jag vill köpa en 216570 (Vit urtavla) här på Klocksnack, kan jag skapa en "köpes" annons och eftersöka denna?
Jag uppfattade det som att jag kunde, men det fanns inga instruktioner på hur ett sådan tråd skulle skapas "Handlas, bytes" - eller så har jag bara uppfattat det fel.
Hur går jag annars tillväga?
Pratade med en kille som sålde sin 17 på blocket i bra skick och fullset, han fick 113. Så allt mellan 105-110 är nog rimligtRolex sub 2016
116613LB fullsett svensk såld. Vad är rimligt ?
Låter dyrt men men finns väl alltid någon som betalar lite mer om man har det tålamodetPratade med en kille som sålde sin 17 på blocket i bra skick och fullset, han fick 113. Så allt mellan 105-110 är nog rimligt
Du ligger väl ganska rätt till, Sarb033 kanske bara behöver en justering. Tappar den runt minuten per dygn kanske service krävs och det blir ett par tusen samt att man är utan klockan under tiden. Skulle lämna den till KM globen, de ruckade min shogun som har samma verk för några hundra.
Din Prospex går nog inte för 4, snarare 3k. Kolla Ebay.
Hade skippat. Fult polerad
Min condition är det iaf inte. Och dessutom tycker jag att den är för dyr.Hade skippat. Fult polerad
Årsmodell 2019Vad skulle ni säga om en Rolex sub date uttagen hos AD, fullset samt i väldigt gott skick?