• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ska man sätta för pris på denna, fått i arv, men ska behålla den andra jag fick också och sälja denna om den är värd ngr tusen. Kan man sälja för 3500 tror ni?
Verkar som han bara haft denna i byrålådan och använt den andra.
20190724_170849.jpg

Tacksam för all rådgivning.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Vad ska man sätta för pris på denna, fått i arv, men ska behålla den andra jag fick också och sälja denna om den är värd ngr tusen. Kan man sälja för 3500 tror ni?
Verkar som han bara haft denna i byrålådan och använt den andra.
20190724_170849.jpg

Tacksam för all rådgivning.

En snabb googling bort hittar man att en liknande gick på auktion för tre år sedan för €110. Ser inte varför värdet skulle ökat.
 

tissoter

Audemars
Tjena grabbar och tjejer!
Har en lite fundering, jag tänkte hjälpa en kollega att sälja av sin Rolex Sub 116610 LV ( Hulk) Uttagen hos nymans för ca 6 mån sen och sparsamt använd.
Verkar ju vara bra tryck på den, men vad tror ni är realistiskt att förvänta sig?
 

mouqvist

Rolex
Vad ska man sätta för pris på denna, fått i arv, men ska behålla den andra jag fick också och sälja denna om den är värd ngr tusen. Kan man sälja för 3500 tror ni?
Verkar som han bara haft denna i byrålådan och använt den andra.
20190724_170849.jpg

Tacksam för all rådgivning.
Skulle gissa max en tusenlapp, bezeln åtminstone är gjord av en okänd legering av lägre kvalitet än stål (base metal), dessa legeringar brukar inte hålla måttet.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Vad ska man sätta för pris på denna, fått i arv, men ska behålla den andra jag fick också och sälja denna om den är värd ngr tusen. Kan man sälja för 3500 tror ni?
Verkar som han bara haft denna i byrålådan och använt den andra.
20190724_170849.jpg

Tacksam för all rådgivning.

Denna är oanvänd och som du skrev en på 3 år!

Hittade en som såldes i Spanien på auktion i använt skick för 220€ plus slagavgift 2017, så drygt 260€.
Men tacksam för alla tips.
Är du ute efter input eller ute efter att säga emot de som ger dig input? Hursomhelst så verkar du ha koll själv så varför du ber om "råd" förstår jag inte. Sälj den för 3500:- och var glad :)
 
Är du ute efter input eller ute efter att säga emot de som ger dig input? Hursomhelst så verkar du ha koll själv så varför du ber om "råd" förstår jag inte. Sälj den för 3500:- och var glad :)
Haha, näe hittade bara den auktionen igår, så ditt tips på 1500 var nämre än 3500 som jag tänkte, va mest det jag ville ha sagt :)
Så får jag 2k är det ok, är en som är intresserad, roligare om den går till någon som har intresse av Seiko än att den ska bli liggande i min låda också.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Hej,

Vad tror vi om en 14060M two liner från 2001 med okänd servicehistorik som håller tiden väldigt väl...

Sitter ett Bulang & Son läder på just nu men orginallänk finns också.
Finns spår av användning och en ett skrap på ena bandhornet.

20190523_194158.jpg
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor

toxic

Breitling
Hej!

Svärmor fick ärva ett hus och när hon städa ur huset hittades dessa två Omega klockor. Vad kan värdet ligga på dessa. Seamaster klockan fungerade ett tag men har lagt av nu. Speedmaster klockan fungerar felfritt och håller tiden. Dock är den välanvänd och en service vore på sin plats.

Mvh



A4F14298-6FCB-450B-88E0-202566F7907F.jpeg
05E1F319-FCFC-4B9D-8A30-64858106DF70.jpeg
F7226167-DCEB-4334-BD81-24DD61D515C6.jpeg
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Hur mycket kostar en Sub 16613LB, respektive en Zenith Daytona 16523 idag? Endast klockan utan box eller papper. Gillar two-tone och en av klockorna kommer inhandlas, osäker på vilken...

Vänligen
Gary Coleman
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Hej!

Svärmor fick ärva ett hus och när hon städa ur huset hittades dessa två Omega klockor. Vad kan värdet ligga på dessa. Seamaster klockan fungerade ett tag men har lagt av nu. Speedmaster klockan fungerar felfritt och håller tiden. Dock är den välanvänd och en service vore på sin plats.

Mvh



A4F14298-6FCB-450B-88E0-202566F7907F.jpeg
05E1F319-FCFC-4B9D-8A30-64858106DF70.jpeg
F7226167-DCEB-4334-BD81-24DD61D515C6.jpeg
Speedmaster Mark II ca 12-17k, fel sekundvisare, avsaknad av originallänk.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej!

Svärmor fick ärva ett hus och när hon städa ur huset hittades dessa två Omega klockor. Vad kan värdet ligga på dessa. Seamaster klockan fungerade ett tag men har lagt av nu. Speedmaster klockan fungerar felfritt och håller tiden. Dock är den välanvänd och en service vore på sin plats.

Mvh



A4F14298-6FCB-450B-88E0-202566F7907F.jpeg
05E1F319-FCFC-4B9D-8A30-64858106DF70.jpeg
F7226167-DCEB-4334-BD81-24DD61D515C6.jpeg
Seamastern verkar ha akut servicebehov. Ser fin ut. Kanske 4.000 kr.
 

KolanE

Omega
Vad är rimligt för en 114060 fullset, 2019, oanvänd, utplockad från AD (Italien)?
Tack!

(för att köpa alltså)
 
Senast ändrad:

fplteknikern

Omega
2-Faktor
God kväll! Vad får man ge för en svart Omega Planet Ocean 45,5mm Chronograph från 2016 i väldigt gott skick, med alla papper, cert och box?
 

Martensson

Breitling
2-Faktor
Tjena, har lyckats komma över en AP Royal oak 56175SP. Klockan befinner sig just nu hos AP för totalservice och byte utav urverk samt dokumentation i form utav "extract from archives". Hittar väldigt lite information om denna modell online, framförallt i stål/platinum. Någon AP expert som kan assistera med värdering? OBS! Bilden är allså tagen innan service och polering :) klockan var inte i direkt i superskick när jag köpte den...

IMG_1371.JPG
 

Bilagor

  • IMG_1371.JPG
    IMG_1371.JPG
    147.3 KB · Visningar: 4

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tjena, har lyckats komma över en AP Royal oak 56175SP. Klockan befinner sig just nu hos AP för totalservice och byte utav urverk samt dokumentation i form utav "extract from archives". Hittar väldigt lite information om denna modell online, framförallt i stål/platinum. Någon AP expert som kan assistera med värdering? OBS! Bilden är allså tagen innan service och polering :) klockan var inte i direkt i superskick när jag köpte den...

IMG_1371.JPG
Kul, den från chrono24? Skulle tro du hamnar på marknadspris med servicen inräknad. Förmodar du sett de prisreferenser som finn på google? Vet tyvärr inget mer än det. Glöm inte att lägga upp bilder i AP-tråden på hur den blir efter poleringen.
 

Åskviggen

Panerai
Blev erbjuden att köpa en omega speedmaster pre moon (år 69), Med ”raka” siffror.
Alla delar är original, bezeln något sliten och urtavlan i ett riktigt fint skick.
Säljaren vill ha 68k vilket kändes rimligt där och då, på Chrono24 spretar det något otroligt. vad säger panelen?
(Är för dålig på omega för att bara köpa den så på studs, men ändå intressant att få veta).
 
Topp