Folk lägger väl inte rimliga bud i såna fall, tänker jag.Så länge inte buden är rimliga?
Vad är rimligt, 5 respektive 15?
Edit: jag har inte skickat eller tänkt skicka bud.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Folk lägger väl inte rimliga bud i såna fall, tänker jag.Så länge inte buden är rimliga?
Vad är rimligt, 5 respektive 15?
Edit: jag har inte skickat eller tänkt skicka bud.
Typ..Har 116618 stuckit iväg 50k sedan ett år tillbaka?
Finns nog båda sorterna.Folk lägger väl inte rimliga bud i såna fall, tänker jag.
Perfekt, grattis. tack för info.Fick iväg den för 19'
95-105. Kan säkert få ut 5-10 till med desperat köpare, dock tycker jag det inte är rimligt.Rolex submariner med date utplockad 2019, vad är rimligt pris att sälja en sådan för? Obs oanvänd med cert kvitto box osv.
Fått flere kjöper på 90-95 på min från 2017 som jeg har en byttes annonse på så 100-110 er nok ikke noe stort problem å få for en 2019.95-105. Kan säkert få ut 5-10 till med desperat köpare, dock tycker jag det inte är rimligt.
Okej Tack för det95-105. Kan säkert få ut 5-10 till med desperat köpare, dock tycker jag det inte är rimligt.
Okej, skall lägga upp en annons så får jag se hur många som nappar på 110. Den är dock i nyskick oanvändFått flere kjöper på 90-95 på min från 2017 som jeg har en byttes annonse på så 100-110 er nok ikke noe stort problem å få for en 2019.
Okej, skall lägga upp en annons så får jag se hur många som nappar på 110. Den är dock i nyskick oanvänd
Kul, den från chrono24? Skulle tro du hamnar på marknadspris med servicen inräknad. Förmodar du sett de prisreferenser som finn på google? Vet tyvärr inget mer än det. Glöm inte att lägga upp bilder i AP-tråden på hur den blir efter poleringen.
@Strindberg har kanske lite koll på fickur. De brukar inte vara värda så mycket.Hej.
Jag har ärvt ett fickur av en släkting och undrar om det finns något värde i den. Jag är helt nybörjare på detta med fickur, men hoppas att bilderna kan berätta det som behövs. Väldigt tacksam för svar
Trevligt ur.Hej.
Jag har ärvt ett fickur av en släkting och undrar om det finns något värde i den. Jag är helt nybörjare på detta med fickur, men hoppas att bilderna kan berätta det som behövs. Väldigt tacksam för svar
Lite lost, med ”raka siffror” menar du då en sk ”straight writing” (ingen ”sjöhäst” på boettlocket utan text med ”raka” bokstäver i texten ”THE FIRST WATCH WORN ON THE MOON”)? En 145.022-69 pre-moon har ”sjöhäst” på boettlocket. Följer originallänk med? ”Dot over 90” bezel eller inte?Blev erbjuden att köpa en omega speedmaster pre moon (år 69), Med ”raka” siffror.
Alla delar är original, bezeln något sliten och urtavlan i ett riktigt fint skick.
Säljaren vill ha 68k vilket kändes rimligt där och då, på Chrono24 spretar det något otroligt. vad säger panelen?
(Är för dålig på omega för att bara köpa den så på studs, men ändå intressant att få veta).
Ja du har rätt, är helt lost gällande omega. Originallänk följer ej med. Han talade om siffrorna på bezeln och nämnde ett flertal gånger om att den var pre-moonLite lost, med ”raka siffror” menar du då en sk ”straight writing” (ingen ”sjöhäst” på boettlocket utan text med ”raka” bokstäver i texten ”THE FIRST WATCH WORN ON THE MOON”)? En 145.022-69 pre-moon har ”sjöhäst” på boettlocket. Följer originallänk med? ”Dot over 90” bezel eller inte?
Låter ganska billigt tycker jag. Vilken årgång? Har bara köpt och sålt 16600 med box och cert så det beror på hur mycket skillnad det gör? Fullset 75-80 och uppåt.Vad bör jag i dagsläget behöva betala för en naken 16600 i bra skick? 65-70k?
Inte lätt med alla varianter av Speedy Ok, om det är en pre-moon så är det ju ingen "straight writing". Förstår dock inte vad "raka siffror" på en bezel kan vara, om säljaren menar att sjuorna saknar hake så är den felaktig, en korrekt icke "dot over ninety" ska ha hakar på sjuorna, här är en bild på en 145.022-69 med just en sådan bezel (snodd från speedmaster101.com), observera hur sjuorna ser ut:Ja du har rätt, är helt lost gällande omega. Originallänk följer ej med. Han talade om siffrorna på bezeln och nämnde ett flertal gånger om att den var pre-moon
Jag tog inga bilder. Ska se till att träffa honom igen, fota och sedan posta här.Inte lätt med alla varianter av Speedy Ok, om det är en pre-moon så är det ju ingen "straight writing". Förstår dock inte vad "raka siffror" på en bezel kan vara, om säljaren menar att sjuorna saknar hake så är den felaktig, en korrekt icke "dot over ninety" ska ha hakar på sjuorna, här är en bild på en 145.022-69 med just en sådan bezel (snodd från speedmaster101.com), observera hur sjuorna ser ut:
Så här ser en "dot over ninety" ("DON", observera pricken ovanför 0 i 90, hakarna på sjuorna syns mycket bättre här, även denna lånad från speedmaster101.com):
En DON är värd klar mycket mer än en icke-DON.
Du har inga bilder på klockan som du kan visa oss? Spontant så känns det som 68k är lite väl mycket för klockan, speciellt om den inte har DON bezel, men som sagt, ge oss lite bilder så blir det lättare att bedöma om klockan är värd de pengarna
1997, fint skick som sagt men helt naken utan cert!Låter ganska billigt tycker jag. Vilken årgång? Har bara köpt och sålt 16600 med box och cert så det beror på hur mycket skillnad det gör? Fullset 75-80 och uppåt.
Fullset Submariner Date 116610 från 2013. Använt skick men utan några djupare dings. Vad är rimligt att betala?