• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Augustahlnas

Breitling
Hej

Har dålig koll, har en datejust 16220 som jag köpte nov 2018 och innan dess var oanvänd. Årsmod tidigt 2000-tal. Låda och originalhandlingar. I behov av en rengöring. ungefär var rör vi oss?

18245256-397A-42E4-98E4-C5FD199FE6DE.jpeg
 

ScubaKing

Audemars
Eh, er du helt sikker på det? Det er en alm. J.B. Champion flex-lænke i 14k gold-filled, så vidt jeg kan se. Har selv haft en enkelt eller tre af dem.

Samme opbygning som denne her:

802059-27c51d818d7fa8aee7bd3b939612cb9e.jpg

Nej jag är inte helt säker på det. Skulle jag varit helt säker på det skulle jag skrivit det i min text. Det jag skrev är att jag sett liknande länk i 14k guld, och om det skulle vara samma kan den vara i guld.......
 

oskarponken

Panerai
Funderar på att sälja min 116233 med champagne tavla utan tillbehör och satsa på en AT istället och bli OWG. Vad är rimligt pris för rollen utan tillbehör och med en länk som passar Max 17.5 handled som bytespris?
 

Buckshot

Panerai
Eftersom jag har bestämt att 20 klockor är max så undrar jag vilka priser jag ska begära på följande: Orient FTV02003D, Vostok Europe Anchar Chrono och Citizen Ecozilla. Orient är uttagen 2016 men använd i rotation mindre än 15 dgr. Inga synliga skador. Vostok uttagen 2015 använd ca 2 månader. Inga synliga skador förutom läderbandet som är slitet. Citizen uttagen 2020 använd ca 2 veckor. Nyskick förutom att den är använd för lite för att fungera.
 

Buckshot

Panerai
Vad är ett rimligt pris för följande: Orient FTV02003D, Vostok Europe Anchar Chrono och Citizen Ecozilla. Orient är uttagen 2016 men använd i rotation mindre än 2 veckor. Inga synliga skador. Vostok uttagen 2015 använd ca 2 månader. Inga synliga skador förutom läderbandet som är slitet. Citizen uttagen 2020 använd ca 2 veckor. Nyskick förutom att den är använd för lite för att ladda.
 

ScubaKing

Audemars
Har du et billede? Det ville være cool at se en flex-lænke i guld 🥰

Nej jag har inga bilder, vi talar om kanske 15 år tillbaka i tiden. Men det ligger nog något i det du säger, är det flex så lär det vara förgylld och inte guld rakt igenom.


Den länken jag såg på min morfars klocka var inte flex, däremot såg den ut som den han postade.
 

vicke700

Breitling
Tänkte sälja min Seiko 7T92 panda chrono quartz. Sitter på ett läderband idag men har också orginal-länken. Har lite svårt att hitta priser att jämföra. Har någon koll på vad den är värd? Den är i rätt bra skick och allt fungerar som den ska.
 

Bilagor

  • 16415857334602959021030865876434.jpg
    16415857334602959021030865876434.jpg
    405.2 KB · Visningar: 17

jenkzor

Omega
Är tudelad kring att behålla Speedyn eller inte. Det är den nya, med safirglas me urverk 3861.
Inhandlad i september förra året. Sparsamt använd. Enstaka hairline på spänne i övrigt toppskick. Rimligt pris för denna?
 

MrSpez

Omega
Då var man i marknaden efter en Rolex igen, gått några år sedan jag kollade priserna och man fick ju sig en chock måste jag erkänna.

Kollar just nu på DJ 41 Wimbledon med vitguld bezel och jubileelänk.

140 laxar får man punga upp enl annonserna på chrono.

Sett en del annonser som är ca 1 år gamla med ett prisförslag om ca 110k.

invänta kommande lågkonjuktur eller slå till?
Tråkigt att köpa på ATH men samtidigt kliar det i fingrarna.
Vad tycker ni? Ohållbart pris om ca 140k eller rimligt?
 

blyton

Cartier
2-Faktor
Då var man i marknaden efter en Rolex igen, gått några år sedan jag kollade priserna och man fick ju sig en chock måste jag erkänna.

Kollar just nu på DJ 41 Wimbledon med vitguld bezel och jubileelänk.

140 laxar får man punga upp enl annonserna på chrono.

Sett en del annonser som är ca 1 år gamla med ett prisförslag om ca 110k.

invänta kommande lågkonjuktur eller slå till?
Tråkigt att köpa på ATH men samtidigt kliar det i fingrarna.
Vad tycker ni? Ohållbart pris om ca 140k eller rimligt?
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-41-126334-wimbledon.158842/ ?
Om det är rimligt eller ej är upp till dig men den ligger fortfarande osåld...
 

MrSpez

Omega
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-41-126334-wimbledon.158842/ ?
Om det är rimligt eller ej är upp till dig men den ligger fortfarande osåld...
Skickat iväg ett meddelande. Tycker personligen att priset är lite högt för just den här typ av klocka. Men marknaden säger sitt. Jag är som de flesta mer insatt i sportigare modellerna som GMT och Sub. Just denna modell faller mig dock i smaken och för det kan jag betala lite extra för.
Tack för länken!
 
Senast ändrad:

blyton

Cartier
2-Faktor
Skickat iväg ett meddelande. Tycker personligen att priset är lite högt för just den här typ av klocka. Men marknaden säger sitt. Jag är som de flesta mer insatt i sportigare modellerna som GMT och Sub. Just denna modell faller mig dock i smaken och för det kan jag betala lite extra för.
Tack för länken!
Den listar väl runt 110’ nu för tiden så det finns betydligt värre modeller😀
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Skickat iväg ett meddelande. Tycker personligen att priset är lite högt för just den här typ av klocka. Men marknaden säger sitt. Jag är som de flesta mer insatt i sportigare modellerna som GMT och Sub. Just denna modell faller mig dock i smaken och för det kan jag betala lite extra för.
Tack för länken!
Där ligger en till på K&S, dock till liknande pris.
 

Valborg

KS Explorers Club
2-Faktor
Är tudelad kring att behålla Speedyn eller inte. Det är den nya, med safirglas me urverk 3861.
Inhandlad i september förra året. Sparsamt använd. Enstaka hairline på spänne i övrigt toppskick. Rimligt pris för denna?
Det har nog bara sålts ett par sådana här på forumet. En knappt använd gick snabbt för 58 tkr i november medan en nästintill oanvänd ligger osåld för 63 tkr. Rimligt pris bör ligga någonstans däremellan, tänker jag.
 

Byerly80

Omega
Vad är rimligt pris för en Rolex Datejust 16013 från 1985 guld/stål. Har kikat på chrono 24 men de priserna kanske inte är representativa...?
tackar på förhand.
endast kvitto (ej orginal) från tysk handlare finns med samt servicebox.
 

triss

Omega
2-Faktor
Vad är rimligt pris för en Rolex Datejust 16013 från 1985 guld/stål. Har kikat på chrono 24 men de priserna kanske inte är representativa...?
tackar på förhand.
endast kvitto (ej orginal) från tysk handlare finns med samt servicebox.
På länk? Servicehistorik?
De senaste som sålts här verkar ha gått för runt 32 tkr.
Nu verkar det vara ett halvår sen så kan ha hänt lite?
 
Topp