• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ConElPueblo

Panerai
Har denhär fantastiska klockan som jag är sugen på att sälja för att finansiera nästa klockköp. Har några som är intresserade som har frågat: vad ska du ha för den? Varpå jag svarar: jag har inte en blekaste aning. Datumet är trögt och fastnar på den så service är någonting som bör göras. men vad tycker ni att är ett rimligt pris för denna? Hitta knappt några andra till salu och dom som väl har kommit ut har legat mellan 1750-14000kr.
Referensnr 162.0063. Är det värt att serva den för att få bättre betalt vid försäljning eller är det inte lönt?

Service kan være dyrt på cal. 10XX, da de ikke er helt så robuste som de tidligere Omega-verker, og reservedele ikke er særligt nemt tilgængelige. Jeg kan ikke forestille mig, at det kan betale sig at servicere den inden køb. Jeg vil tro at uret kan koste omkring 3-4500SEK, nok i den lavere ende.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
3588983E-E256-4EFE-8148-43C793C24A8C.jpeg

Black Bay 41mm från februari 2020. Fullset med inköpskvittot. Den är använd med swirls och någon ding men kristall och betel är i fint skick.

intresserad av om jag gjort en ok affär. Betalade 24k.
Absolut OK, väldigt mycket klocka för pengarna. BB58 är ju inte ett dugg ”bättre”, bara mindre och betingar bortåt 10K mer.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Tjena,
En kollega har en Sjöö Sandström Royal Steel Quattro med orginallänk + orginalband (alligator? eller snarare präglat läder) i fint skick.
De har knappts sålts några med den rosa (salmon?) dial. Har forumets samlade visdom någon tanke om rimligt försäljningspris?
Låda, kvitto, cert osv. finns. Fullset helt enkelt.
(bild från nätet, men klocka i nästan nyskick).
12219919_fullsize.jpg
Fick kompisen sålt klockan? Om inte så är jag intresserad :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Hej alla!

hjälp uppskattas :) jag är ny i klockvärlden och ännu inte köpt så mycket begagnade klockor…
Vad skulle ni ge för en Rolex 1002 fr. 1966. Okänd servicehistorik.


tack 🙏🏼
Hm, märkligt att du inte får några svar. Det är nog så att du frågat i en tråd där de flesta inte vet så mycket om vintage ur. Ställa samma frågas i vintagedelen så ska du se att du får svar.
 

poormans

Rolex
Hej alla!

hjälp uppskattas :) jag är ny i klockvärlden och ännu inte köpt så mycket begagnade klockor…
Vad skulle ni ge för en Rolex 1002 fr. 1966. Okänd servicehistorik.


tack 🙏🏼

Jag hade nog satsat på ngt som denna istället känns som bra mkt mer klocka för den pengen

 
Hejsan!
Ni som kan det här bättre =), vad skulle ni säga att en Omega Aqua Terra ref 2503.34.00 som den här ska kosta?

https://www.fredmansur.se/en/pre-ow...er-aqua-terra-chronometer-whitesteel-25033400

Klockan är från 2007. Trycktestat och kontrollerat för gång samt precision, senast utfört service i mitten av 2018 enligt fredmans ur inget service behov de närmaste 3-4 åren. Kommer med Box och certifikat.

Tack på förhand 🙏🏼
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Hejsan!
Ni som kan det här bättre =), vad skulle ni säga att en Omega Aqua Terra ref 2503.34.00 som den här ska kosta?

https://www.fredmansur.se/en/pre-ow...er-aqua-terra-chronometer-whitesteel-25033400

Klockan är från 2007. Trycktestat och kontrollerat för gång samt precision, senast utfört service i mitten av 2018 enligt fredmans ur inget service behov de närmaste 3-4 åren. Kommer med Box och certifikat.

Tack på förhand 🙏🏼
Jag trodde faktiskt att de skulle ligga några tusen upp, men kanske är det den med blå tavla? Den vita är nog inte den mest populära så det är nog förklaringen. Jag tyckte det var ett helt ok pris. Box och cert är i min värld klart premium i dessa dagar när klockor i skumma världar blivit de nya kontanterna.
 
Jag trodde faktiskt att de skulle ligga några tusen upp, men kanske är det den med blå tavla? Den vita är nog inte den mest populära så det är nog förklaringen. Jag tyckte det var ett helt ok pris. Box och cert är i min värld klart premium i dessa dagar när klockor i skumma världar blivit de nya kontanterna.
Tack!
Jag exakt så är det, den vita tavlan är inte så popis. Samtidigt ser man den inte så ofta, vilket är kul. Men kanske svårt att sälja vidare?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tack!
Jag exakt så är det, den vita tavlan är inte så popis. Samtidigt ser man den inte så ofta, vilket är kul. Men kanske svårt att sälja vidare?
Den går nog bra att sälja, men den kommer nog att ligga ett par tre tusen under, precis som nu. Det är lite elegantare med vita tavlor. Möjligen passar mörkare tavlor bättre på en klocka som är definierad som en sportklocka? Jag tycker den vita tavlan är helt ok. Det jag inte gillar, men det är jag, är guldet på index på en stålklocka. Det blir lite tvåtonsklocka fast lite för lite om du förstår hur jag menar. Ska det vara tvåtons så ska det vara det ordentligt, även på länken.
 
Jag förstår helt men tycker ändå att den är jättefin. Mest är jag orolig att ingen vill ha den när jag väljer att sälja den =), men det är som du säger, en sån klocka kommer alltid kosta några tusen mindre.
Tack för din hjälp 🙏
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag förstår helt men tycker ändå att den är jättefin. Mest är jag orolig att ingen vill ha den när jag väljer att sälja den =), men det är som du säger, en sån klocka kommer alltid kosta några tusen mindre.
Tack för din hjälp 🙏
Var inte orolig för en eventuell kommande försäljning redan nu. Det räcker ju med en köpare oavsett klocka. Det är en populär Omegamodell hursomhelst. Det är viktigare än tavlan.
 
Vad är rimligt att begära för en i stort sett oanvänd Tudor Bb58 Blå? Komplett. Uttagen i somras. Inte ett märke/repor. Snvänder inte pga avsaknad av datum
 

Oscarmessi

Omega
2-Faktor
Av ren nyfikenhet och för att så få säljs - vad är ett rimligt värde/pris på Seikos HAQ-dykare Sbcm023? Utan originallåda eller papper men i mycket fint skick. Kommer på länk med alla länkbitar. 🙂
Bumpar detta, finns det nån mer kunnig än jag som har ett hum? Sett 750 USD på Ebay, kan det verkligen vara marinadvärdet? 🤔
 

Snigelbob

Omega
received_343011344248578.jpeg

Någon som har någon information om denna vostok? Kanske kan ref och riktpris? 😅
 

Bilagor

  • received_280222537297612.jpeg
    received_280222537297612.jpeg
    347.3 KB · Visningar: 16
Topp