• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

abcd

Omega
Tudor 75090 från 1993 med blå tavla och bezel i fint skick och nyligen servad? Tycker priserna på dessa spretat iväg, den jag kikar på skulle gå lös på 5500 eur och kommer med 2 års garanti.
 

Matte1970

Cartier
Tror inte att någon får vad Chrono24 ska ha, det är inte realistiskt. Därför jag vill fråga här.
Har ju gått ett par här på KS för typ 2,500 spänn - men det är ju ett bra tag sedan.
Jag är också väldigt förvånad hur mycket alla klockor kostar på Chrono24. Känns som att priserna på t ex Blocket är betydligt billigare. För något år sedan tyckte jag dock att det var drömpriser på C24.
 

Matte1970

Cartier
Använda Chrono24 som både prut- och haussverktyg vid klockaffärer - köp eller sälja. Klassiker. ☺️
När man köper och säljer många klockor själv får man en känsla vad man får för klockorna. Många sätter rena rama drömpriserna. T ex den här Breitling Crosswind med UTC för 75000 norska kronor. Jag sålde exakt samma, men den nyare modellen för 24000 kr. Visserligen ett tag sedan, men att priset skulle ha gått upp 300% känns orimligt. Jag skulle tippa på att han får 40000 kr för den, max. Utan UTC klockan får man inte ens 30000 kr, så lilla UTC klockan är knappast värd 45000 (köpte en ny UTC separat en gång på Hukes Ur för 7000 kr har jag för mig för ca 12 år sedan).
 

Bilagor

  • Screenshot_20211127-222448.jpg
    Screenshot_20211127-222448.jpg
    109.9 KB · Visningar: 26

ScubaKing

Audemars
När man köper och säljer många klockor själv får man en känsla vad man får för klockorna. Många sätter rena rama drömpriserna. T ex den här Breitling Crosswind med UTC för 75000 norska kronor. Jag sålde exakt samma, men den nyare modellen för 24000 kr. Visserligen ett tag sedan, men att priset skulle ha gått upp 300% känns orimligt. Jag skulle tippa på att han får 40000 kr för den, max. Utan UTC klockan får man inte ens 30000 kr, så lilla UTC klockan är knappast värd 45000 (köpte en ny UTC separat en gång på Hukes Ur för 7000 kr har jag för mig för ca 12 år sedan).

UTC ger inget mervärde idag. Tror han får en bit över 30kkr. Allt över 40 för den där är rent trams. Att sedan sätta 75 visar bara att man inte kan klockan eller marknaden alls.
 
Hej på er,

Vad är ett rimligt värde på Rolex Oyster Perpetual 116000 "Harley" från 2013? Fullset och svensk såld 🙌

Fint använt skick. Klockan går bra men är oservad.

Screenshot_20211128-132149.jpg
 

cff987

Breitling
Tänkte, som mitt första riktiga klockköp, försöka hitta en Patek Philippe golden ellipse i guld med blå urtavla och svart läderarmband. Inte bestämt mig för en exakt referens, men gärna sigma dial, och hidden lugs. Vad tycker ni om dessa på Chrono24? Pris och gärna andra, allmänna råd :)


 

Konrad

Breitling
Vad tror folket om en nyservad Oris Big Crown Propilot Date på länk? Lite tecken på att den används men i gott skick och givetvis fullset.
 

rekyl

Breitling
Hej,

Vill sälja en Seiko Presage Sakura Fubuki Limited Edition SSA363J1 då den knappt används. Några förslag på vad man ska försöka sälja den för?

Stort tack för svar!

Seiko sakura.jpg
 

Eiffel

Breitling
Hej,

Undrar vad en Breitling cockpit guld/stål 2008 (B49350) utan box och papper men med papper ifrån två tillfällen när den har varit servad en med polering och den senare utan vilket var för ett år sedan och den har inte använts sen dess.
Tacksam för svar
2391.jpg
 

ScubaKing

Audemars
Hej,

Undrar vad en Breitling cockpit guld/stål 2008 (B49350) utan box och papper men med papper ifrån två tillfällen när den har varit servad en med polering och den senare utan vilket var för ett år sedan och den har inte använts sen dess.
Tacksam för svar
2391.jpg

Fint skick, skulle säga straxt över 20k. Dock ska det vara guld i länken om du ska kalla den guld/stål.
 

Anselm

Breitling
Hallå,
Jag har en Breitling SOHII 42 mm svart full set som jag själv köpte av svensk AD hösten 2020. Använd som vardagsklocka så en del hairlines men inga större dings. Vad är ett rimligt pris, 32 000kr? Alt rimligt byte, tudorBB58 svart?
tack!
 

Bilagor

  • 7B19505D-9A4B-4F63-B45C-9AAFA8DDDD82.jpeg
    7B19505D-9A4B-4F63-B45C-9AAFA8DDDD82.jpeg
    428.1 KB · Visningar: 24

jockenor

Breitling
Hej!

Jag har en TAG Heuer Aquaracer 32 mm Diamond Dial (WAF1312.BA0817). Stål samt vit urtavla med 10 diamanter (0,098 carat). Uttagen 2012 men i mycket fint skick utan synliga repor/skador, funktionstestad och fungerar som den ska. Inklusive originalbox och originalhandlingar.

Vad tror ni är ett rimligt värde för denna klocka?

Tacksam för all input!
 

Bilagor

  • TAG Heuer WAF 1312 (2).jpg
    TAG Heuer WAF 1312 (2).jpg
    484.5 KB · Visningar: 25

ScubaKing

Audemars
Hej!

Jag har en TAG Heuer Aquaracer 32 mm Diamond Dial (WAF1312.BA0817). Stål samt vit urtavla med 10 diamanter (0,098 carat). Uttagen 2012 men i mycket fint skick utan synliga repor/skador, funktionstestad och fungerar som den ska. Inklusive originalbox och originalhandlingar.

Vad tror ni är ett rimligt värde för denna klocka?

Tacksam för all input!

Runt 10k plus minus någon tusenlapp.
 

jockenor

Breitling
Runt 10k plus minus någon tusenlapp.
Stort tack för input - uppskattat!

Såvitt jag kunnat läsa mig till kostar motsvarande ny omkring 25 tkr (https://krons.se/tag-heuer-tag-heuer-aquaracer-wbd1314-ba0740). Inte kunnat hitta mycket begagnat på Chrono24 och liknande i motsvarande skick inkl. originalhanldingar för lägre än ca 15 tkr.

Å andra sidan har jag frågat om värdering hos Bukowskis, Kaplans, Stockholms Auktionsverk och alla säger utrop 7 - 8 000 kr och din bedömning är ju mer i linje med den inputen...

För att vara helt transparent har jag betalat 15 tkr men har möjlighet att skicka tillbaka med full återbetalning vilket jag lutar åt givet feedbacken hittills ;)

Hur ska man tänka? Jag är bara amatör och främst intressant att få lite bättre koll!
 

TimeFlies

Panerai
Stort tack för input - uppskattat!

Såvitt jag kunnat läsa mig till kostar motsvarande ny omkring 25 tkr (https://krons.se/tag-heuer-tag-heuer-aquaracer-wbd1314-ba0740). Inte kunnat hitta mycket begagnat på Chrono24 och liknande i motsvarande skick inkl. originalhanldingar för lägre än ca 15 tkr.

Å andra sidan har jag frågat om värdering hos Bukowskis, Kaplans, Stockholms Auktionsverk och alla säger utrop 7 - 8 000 kr och din bedömning är ju mer i linje med den inputen...

För att vara helt transparent har jag betalat 15 tkr men har möjlighet att skicka tillbaka med full återbetalning vilket jag lutar åt givet feedbacken hittills ;)

Hur ska man tänka? Jag är bara amatör och främst intressant att få lite bättre koll!
Chrono24, är sällan rimligt.
Tycker att ScubaKing ligger nära sanningen.
Returnera och leta vidare är mitt förslag, även om jag inser att det tar emot.
Iom detta har du fått lite bättre koll inför nästa köp.
Lycka till!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Stort tack för input - uppskattat!

Såvitt jag kunnat läsa mig till kostar motsvarande ny omkring 25 tkr (https://krons.se/tag-heuer-tag-heuer-aquaracer-wbd1314-ba0740). Inte kunnat hitta mycket begagnat på Chrono24 och liknande i motsvarande skick inkl. originalhanldingar för lägre än ca 15 tkr.

Å andra sidan har jag frågat om värdering hos Bukowskis, Kaplans, Stockholms Auktionsverk och alla säger utrop 7 - 8 000 kr och din bedömning är ju mer i linje med den inputen...

För att vara helt transparent har jag betalat 15 tkr men har möjlighet att skicka tillbaka med full återbetalning vilket jag lutar åt givet feedbacken hittills ;)

Hur ska man tänka? Jag är bara amatör och främst intressant att få lite bättre koll!
Om du har köpt en klocka som du gillar och kanske betalat några tusen över marknadspris, så tycker jag du ska behålla den. Den dyker säkert inte upp begagnad så ofta.
 

Kursten

Omega
2-Faktor
Tjena,
Vad är rimligt för DJ 16030 ifrån 79. Bra skick utan box, cert
Undrar även vad en DJ 1601 ifrån 86 kan tänkas kosta även denna i bra skick utan tillbehör
 

FlipSwede

Rolex
Jag har gatt och blivit fortjust i en Cartier Roadster XL. Garna en Chronograph (vet faktiskt inte om just XL finns utan?) men inte nodvandigt.
Stal ar vad vill ha for att fortydliga.

Vad tycker Cartierexpertisen ar ett skaligt pris for en i mint-condition med alla tillbehor? Finns det nagon tillsalu har pa KS manne?
 
Topp