Gabriel90
Silver
Ser ut som en rolex YM 16622 han har på armen.Liknar en Rolex Yacht Master med vit urtavla men tror det är något annat. Någon som har något förslag på vad det kan vara?
Tidigare hade han en Omega Speedmaster.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser ut som en rolex YM 16622 han har på armen.Liknar en Rolex Yacht Master med vit urtavla men tror det är något annat. Någon som har något förslag på vad det kan vara?
Tidigare hade han en Omega Speedmaster.
Nu snackar vi här..I Sverige har jag ingen chef men VD och ägare på moderbolaget i Italien har verkligen koll på stil och så.
Bara skräddarsydda kostymer.
Han har minst 4-5 klockor men den jag set mest tog ett tag innan jag kunde identifiera.
En Vacheron Patrimony
![]()
Killen har även en Ferrari 458 GTB och ett hus på 700 kvm halvvägs insprängt i bergen ovanför Gardasjön.Nu snackar vi här..![]()
Det behöver inte betyda något men jag känner också två professorer som har (en av dem hade - dog för något år sedan) TH Aquaracer. (Ursäkta om jag gled ifrån ämnet, kanske bra att nämna att ingen av dem är eller var min chef.)Studerar och har ingen chef, men rektorn har en Tag Heuer Carrera (om det nu får räknas som min överordnad i alla fall).
Jisses...Min chef är bärare av den nätta Diesel Daddy 2.0 (57mm). På något vis lyckas han få in den under skjortärmen. Frågade en gång vad klockan var, men han visste inte pga att klockan inte gick rätt - trots fyra separata kvartsverk.![]()
Drömklockan!Min chef är bärare av den nätta Diesel Daddy 2.0 (57mm). På något vis lyckas han få in den under skjortärmen. Frågade en gång vad klockan var, men han visste inte pga att klockan inte gick rätt - trots fyra separata kvartsverk.![]()
Haha jag har en cad och teknik lärare som bär en speedmaster som tappat en pusher, och han har satt ihop en sidan av länken med vad som ser ut att vara ståltråd haha.. härligt.Lärare i skolan kan väl anses som chefer?
Lite roliga stereotyper här, matte och kemilärare bär g-shock eller pro-trek, så klart! En fysiklärare bär Seiko Turtle (mekaniskt verk och fysik hänger bra ihop) och ekonomiläraren bär Två-tonad Bratte chronomat från 90-talet. Härligt cool modell med roleux-länk eller vad den nu heter.
Only the brave!Drömklockan!
Ändå passande namn, man måste vara bra modig för att bära något sådant vedervärdigt...Only the brave!![]()
HahahHaha jag har en cad och teknik lärare som bär en speedmaster som tappat en pusher, och han har satt ihop en sidan av länken med vad som ser ut att vara ståltråd haha.. härligt.
Hahahaha! Bland de värre man sett.Min chef är bärare av den nätta Diesel Daddy 2.0 (57mm). På något vis lyckas han få in den under skjortärmen. Frågade en gång vad klockan var, men han visste inte pga att klockan inte gick rätt - trots fyra separata kvartsverk.![]()
Lite som en hockey puckHahahaha! Bland de värre man sett.
”Lite...?”Lite som en hockey puck
Lite som en hockey puck
Sluta förolämpa hockeypuckarna. Inte schysst att jämföra dem med den där hiskeliga skapelsen!”Lite...?”![]()
Sorry. Frisbee hade varit bättre jämförelseSluta förolämpa hockeypuckarna. Inte schysst att jämföra dem med den där hiskeliga skapelsen!![]()
Känns som en RM kund...Killen har även en Ferrari 458 GTB och ett hus på 700 kvm halvvägs insprängt i bergen ovanför Gardasjön.
Han sålde halva företaget för 260 Miljoner Euro.
Hade bytt jobb direkt....Min chef är bärare av den nätta Diesel Daddy 2.0 (57mm). På något vis lyckas han få in den under skjortärmen. Frågade en gång vad klockan var, men han visste inte pga att klockan inte gick rätt - trots fyra separata kvartsverk.![]()
Faktum är att det ligger väldigt nära...Hade bytt jobb direkt....![]()
Kan det nog göra. Seikos dressade är ofta lite tjocka. Har haft ett par stycken som låg runt 13mm.Spotade honom med en dressigare Seiko med sunburst. Nya Pressage troligtvis? Den var dock ganska tjock för att vara dressklocka (jämfört med vintage iaf) och på stållänk. Stämmer det in på Pressage-serien?
Stabil klockaMin chef är bärare av den nätta Diesel Daddy 2.0 (57mm). På något vis lyckas han få in den under skjortärmen. Frågade en gång vad klockan var, men han visste inte pga att klockan inte gick rätt - trots fyra separata kvartsverk.![]()