• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har din chef runt armen?

Zalath

Panerai
I Sverige har jag ingen chef men VD och ägare på moderbolaget i Italien har verkligen koll på stil och så.
Bara skräddarsydda kostymer.
Han har minst 4-5 klockor men den jag set mest tog ett tag innan jag kunde identifiera.
En Vacheron Patrimony
upload_2019-2-22_6-27-10.png
Nu snackar vi här.. :happyhappy::hungry:
 

Marcus1797

Omega
2-Faktor
Chefen bär endast en "vanlig" Tissot kronograf, däremot så äger han även en riktigt speciell klocka med en "blade" liknande sekund visare som endast gåt att likna med en Zinvo klocka, omöjlig att hitta på nätet dock.. o_O
 

Cyk Lop

Breitling
Studerar och har ingen chef, men rektorn har en Tag Heuer Carrera (om det nu får räknas som min överordnad i alla fall).
Det behöver inte betyda något men jag känner också två professorer som har (en av dem hade - dog för något år sedan) TH Aquaracer. (Ursäkta om jag gled ifrån ämnet, kanske bra att nämna att ingen av dem är eller var min chef.)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Lärare i skolan kan väl anses som chefer? ;)
Lite roliga stereotyper här, matte och kemilärare bär g-shock eller pro-trek, så klart! En fysiklärare bär Seiko Turtle (mekaniskt verk och fysik hänger bra ihop) och ekonomiläraren bär Två-tonad Bratte chronomat från 90-talet. Härligt cool modell med roleux-länk eller vad den nu heter.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Femsiffrig sub och någon Panerai men där är jag novis och kan ingenting om modell. Hade ett längre personligt möte och efteråt så pekade han på min expy och sa snygg treat. Sa något om keeper men skall ta upp klockdiskussionen vid lämpligt tillfälle...
 
Senast ändrad:

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Lärare i skolan kan väl anses som chefer? ;)
Lite roliga stereotyper här, matte och kemilärare bär g-shock eller pro-trek, så klart! En fysiklärare bär Seiko Turtle (mekaniskt verk och fysik hänger bra ihop) och ekonomiläraren bär Två-tonad Bratte chronomat från 90-talet. Härligt cool modell med roleux-länk eller vad den nu heter.
Haha jag har en cad och teknik lärare som bär en speedmaster som tappat en pusher, och han har satt ihop en sidan av länken med vad som ser ut att vara ståltråd haha.. härligt.
 

GeneHackencrack

Breitling
Spotade honom med en dressigare Seiko med sunburst. Nya Pressage troligtvis? Den var dock ganska tjock för att vara dressklocka (jämfört med vintage iaf) och på stållänk. Stämmer det in på Pressage-serien?
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Spotade honom med en dressigare Seiko med sunburst. Nya Pressage troligtvis? Den var dock ganska tjock för att vara dressklocka (jämfört med vintage iaf) och på stållänk. Stämmer det in på Pressage-serien?
Kan det nog göra. Seikos dressade är ofta lite tjocka. Har haft ett par stycken som låg runt 13mm.
 
Topp