• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har era flickvänner för klockor?

NickG

Cartier
Det blev en sån här till slut! Hittade en från Japan på Chrono24 för c:a 5500kr inkl frakt, hade tur som slapp tull/moms. Helt klart prisvärt, det var quartz jag var ute efter och de klockor jag hittat tidigare med förra generationen AT har legat en bra bit över 10k. Tusen tack till alla tips!
IMG_4455.JPG
Jättefin! Vad är det för ref och storlek på en sådan?
 

Zebastian

Breitling
Hej alla!

Julen är runt hörnet och jag vill överaska tjejen med en fin klocka under granen! vilka klockor tycker ni känns som ett bra val om man vill hålla sig under 5000? :)

// Zeb
 

idagtisdag

Cartier
Det blev en sån här till slut! Hittade en från Japan på Chrono24 för c:a 5500kr inkl frakt, hade tur som slapp tull/moms. Helt klart prisvärt, det var quartz jag var ute efter och de klockor jag hittat tidigare med förra generationen AT har legat en bra bit över 10k. Tusen tack till alla tips!
IMG_4455.JPG
Klockan på bilden är med läderarmband, ovanligt och inte så populärt. Kan det vara anledningen till att du fick den så billigt? Det tror jag. Samt då momsen också.

I EU, dvs med moms, börjar modellen på cirka 13 500 kr, med metallarmband.

https://www.chrono24.se/search/inde...eTo=-1&redirectToSearchIndex=true&sortorder=1

Generellt försöker man få med metallarmbandet och kan sedan sätta på läder om man vill. För skoj skull kan du ringa Omega och fråga vad ett metallarmband kostar, om det finns. Jag gissar att det ligger på minst runt 10 000 kr.
 

Makkaboo

Omega
Klockan på bilden är med läderarmband, ovanligt och inte så populärt. Kan det vara anledningen till att du fick den så billigt? Det tror jag. Samt då momsen också.

I EU, dvs med moms, börjar modellen på cirka 13 500 kr, med metallarmband.

https://www.chrono24.se/search/inde...eTo=-1&redirectToSearchIndex=true&sortorder=1

Generellt försöker man få med metallarmbandet och kan sedan sätta på läder om man vill. För skoj skull kan du ringa Omega och fråga vad ett metallarmband kostar, om det finns. Jag gissar att det ligger på minst runt 10 000 kr.
Nu köper ju hela världen från Chrono24 så jag tror inte momsen var något som drog ner priset. Men klockan var inlagd på fel modellnamn och det tror jag gjorde att färre hittade den. Du har helt rätt i att armbandet drog ner priset rejält, men jag har tänkt återanvända ett mesharmand jag köpte åt henne till en annan klocka. :)
 

okarlson

Breitling
Tjejen fick denna datejust i 30-års present. Nu efter ett år känns den trist, vad går en jubilee-länk loss på egentligen? Känns som länk-byte skulle hotta upp den
 

Bilagor

  • B104A08A-4496-41CA-93EA-2DC08C5BADEA.png
    B104A08A-4496-41CA-93EA-2DC08C5BADEA.png
    330.2 KB · Visningar: 11
  • Like
Reactions: Man

xgutless

Omega
Vad är bästa köpet till ens flickvän för runt 20-30k? Har ni några tips har kikat lite på cartier, men kom gärna med förslag!
 
319A34C5-AA70-4FE0-A890-65F03D6940A3.jpeg
Vad är bästa köpet till ens flickvän för runt 20-30k? Har ni några tips har kikat lite på cartier, men kom gärna med förslag!
Frun fick en OP av mig när hon fyllde jämnt nyligen och det var en väldigt lyckad gåva. Hon är inte alls intresserad av klockor, men det märks att hon har känslor för den här:)
Denna ryms inom budget, men Cartier är också fina. Jag har en Santos till salu om du är intresserad.
 

xgutless

Omega
319A34C5-AA70-4FE0-A890-65F03D6940A3.jpeg

Frun fick en OP av mig när hon fyllde jämnt nyligen och det var en väldigt lyckad gåva. Hon är inte alls intresserad av klockor, men det märks att hon har känslor för den här:)
Denna ryms inom budget, men Cartier är också fina. Jag har en Santos till salu om du är intresserad.
Hon fyller 25 om något år, så jag avvaktar ett tag. Men söker inspiration redan nu
 
Topp