• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har era flickvänner för klockor?

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
53882618_2304379733164926_5251221271102482406_n-9396233777.jpg
 

SkrivbordsdykarEric

Cartier
2-Faktor
Tack . Perfekt, jag har beställt en ny Solo Quartz L, Ser bra ut i storlek på din fruga. Beg var typ samma pris. Alternativet var en beggad Airking 34 mm.. Men hon vill ha nya saker...
 
Senast ändrad:

F32

Panerai
2-Faktor
Tack . Perfekt, jag har beställt en ny Solo Quartz L, Ser bra ut i storlek på din fruga. Beg var typ samma pris. Alternativet var en beggad Airking 34 mm.. Men hon vill ha nya saker...
Bra val! Min var också en gåva, mycket uppskattad. Ända problemet är att hon lägger den i smyckesskålen så de polerade mittlänkarna slits mer än vad jag skulle tåla. Den är som tur är väldigt fin på ett läderband också.
 

idagtisdag

Cartier

KobraB

Breitling
2-Faktor
Tjejen kör med Wellington och Kors. Köpte en Omega Geneve i bra skick till henne men den vägrar hon bära. Ingen av hennes vänner sa något om den första och vad jag tror är enda gången hon burit den så nu ligger den och samlar dam
 
Senast ändrad:

DDraper

Omega
Tjejen kör med Wellington och Kors. Köpte en Omega Geneve i bra skick till henne men den vägrar hon bära. Ingen av hennes vänner sa något om den första och vad jag tror är ända gången hon burit den så nu ligger den och samlar dam

Deppigt! Ge inte upp. Ett tips är att överväga Georg Jensen Vivianna. Köpte min tjej en (en av de mindre varianterna då jag anser att den största är lite väl stor) och hon menar på att hon dagligen får komplimanger för den på kontoret och i vardagen. Hon är extremt nöjd. Designmässigt väldigt läcker i mitt och många andras tycke.
 

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Sambon har en SjööSandström Royal Steel 32 mm quartz och en Longines Conquest quartz. Automat är no-no.
Då hon fyller år snart är jag sugen på att komplettera samlingen med nåt fint. Nån som har något tips på en somrig, dykarinspirerad quartzdinka mellan 32-36 mm? Pris upp till 10k.
 

JohanHLM

Rolex
Sambon har en SjööSandström Royal Steel 32 mm quartz och en Longines Conquest quartz. Automat är no-no.
Då hon fyller år snart är jag sugen på att komplettera samlingen med nåt fint. Nån som har något tips på en somrig, dykarinspirerad quartzdinka mellan 32-36 mm? Pris upp till 10k.
Kanske inte tillräckligt dykarinspirerad men tycker Breitling Cockpit eller Galactic (inte de nya modellerna) i G/S är en riktigt grym sommarklocka. Det fallet ju på dykarklocka men annars tycker jag Bvlgari gör grymma damklockor.

Min fru är totalt ointresserad men jag har köpt och sålt några enstaka klockor till/åt henne. Nu har hon en Omega AT quartz och en slimmad Piaget tank i 18k. Eftersom hon bara använder klocka sporadiskt och främst när hon ska på fest eller likvärdigt funderar jag på att byta ut dessa mot något mer halvdressat som funkar till det mesta. Hittade denna Bvlgari på en auktion som går ut inom kort som jag funderar på att köpa till henne. Tycker ”myrkottslänken” eller vad man ska kalla den är ganska cool. Vad tror ni, skulle den funka till både barnkalas och bröllop? :)
Hon duschar och badar aldrig med klocka på så 5 ATM är inget hinder.
7A4A18DC-509E-4142-A9E0-886ECF7C66D2.png
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Jag har inte haft en enda flickvän/sambo/fru som har gillat klockor... De tycker bara det är idiotiskt att lägga pengar på det när man kan se tiden i telefonen....
Tråkigt men sant, mer pengar över till mig :D
 
Topp