• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad har era flickvänner för klockor?

Dagens! Frun till vänster och jag till höger. :)
PSX_20200218_193214.jpg

Kanske inte tillräckligt dykarinspirerad men tycker Breitling Cockpit eller Galactic (inte de nya modellerna) i G/S är en riktigt grym sommarklocka. Det fallet ju på dykarklocka men annars tycker jag Bvlgari gör grymma damklockor.

Min fru är totalt ointresserad men jag har köpt och sålt några enstaka klockor till/åt henne. Nu har hon en Omega AT quartz och en slimmad Piaget tank i 18k. Eftersom hon bara använder klocka sporadiskt och främst när hon ska på fest eller likvärdigt funderar jag på att byta ut dessa mot något mer halvdressat som funkar till det mesta. Hittade denna Bvlgari på en auktion som går ut inom kort som jag funderar på att köpa till henne. Tycker ”myrkottslänken” eller vad man ska kalla den är ganska cool. Vad tror ni, skulle den funka till både barnkalas och bröllop? :)
Hon duschar och badar aldrig med klocka på så 5 ATM är inget hinder.
7A4A18DC-509E-4142-A9E0-886ECF7C66D2.png
Tycker den ser trevlig ut! Blev det något köp?

Tycker den ser trevlig ut! Blev det något köp?
Har inte gått ut ännu men den fick godkänt av frun trots att hon tyckte det var idiotiskt av mig att köpa/sälja klockor åt henne eftersom hon egentligen inte bryr sig :)

Edit: Sorry, frågan om värdering av hennes nuvarande klockor hör inte hemma här :)

Senast ändrad:
Datejust 16030

5964532365_e44d03da1e_b.jpg

49588250488_db43b85a18_b.jpg

36 mm Seamaster automatic (ganska ovanliga)

25767144468_bb537a6255_o.jpg

Hon hade den här tidigare men den blev tyvärr stulen i ett inbrott - och hon blir fortfarande tårögd bara jag nämner den...

6026636662_8387cbf54c_o.jpg

Hon struntar fullständigt i klockor och kör skiten ur dem (hon är hantverkare). Helt underbart.

Datejust 16030

5964532365_e44d03da1e_b.jpg

49588250488_db43b85a18_b.jpg

36 mm Seamaster automatic (ganska ovanliga)

25767144468_bb537a6255_o.jpg

Hon hade den här tidigare men den blev tyvärr stulen i ett inbrott - och hon blir fortfarande tårögd bara jag nämner den...

6026636662_8387cbf54c_o.jpg

Hon struntar fullständigt i klockor och kör skiten ur dem (hon är hantverkare). Helt underbart.
Snyggt! Både DJn och Seamanstern är ju finfina! :)

Försöker få frun att expandera innehavet utöver den Swarowski-klocka jag gav henne. Lockar med bilder av Datejusts med diamanter, men de döms ut som "onödigt".
Tips?

Hon har en Casio F-91W, som jag i och för sig gillar skarpt. Men kanske dags att svänga över snart på något mer mekaniskt!

• Like
Reactions: Man
Endast swatch, swatch och mera swatch... förhållandevis billigt per klocka, men när man köpt 10-20 st så skulle man ju kunna överväga att köpa _en_ lite mer seriös klocka istället.

image.jpg

fruns klockor i den öppna. Används aldrig.
Den som används mest frekvent är en Certina New Art i 18k som hon fick i 30års present :)

Tillbaka
Topp