• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har era flickvänner för klockor?

Wibo

Omega
När det vankades studentpresent för några månader sedan föreslog jag en klassisk Cartier tank - kan inte slå fel, eller hur?
cartier.jpg

Jag kunde inte haft mer fel, hon började nästan gråta.

Blev något dyrare för hennes föräldrar
rolex.jpg

Nu är hon dock helnöjd. ;)
 

johpe

Panerai
2-Faktor
När det vankades studentpresent för några månader sedan föreslog jag en klassisk Cartier tank - kan inte slå fel, eller hur?
cartier.jpg

Jag kunde inte haft mer fel, hon började nästan gråta.

Blev något dyrare för hennes föräldrar
rolex.jpg

Nu är hon dock helnöjd. ;)
Shit, tycker hon gjorde helt fel, cartieren var mycket snyggare på de handlederna!
 

PANI

Cartier
När det vankades studentpresent för några månader sedan föreslog jag en klassisk Cartier tank - kan inte slå fel, eller hur?
cartier.jpg

Jag kunde inte haft mer fel, hon började nästan gråta.

Blev något dyrare för hennes föräldrar
rolex.jpg

Nu är hon dock helnöjd. ;)
Shit, tycker hon gjorde helt fel, cartieren var mycket snyggare på de handlederna!

Man vill ju inte va den som är den men shit vad jag håller med @johpe
Tyckte Cartier såg helt perfekt ut!
 

Wibo

Omega
Shit, tycker hon gjorde helt fel, cartieren var mycket snyggare på de handlederna!
Man vill ju inte va den som är den men shit vad jag håller med @johpe
Tyckte Cartier såg helt perfekt ut!

Jo tack jag håller verkligen med. Nu har hon börjat snegla på en hulk. Jag har försökt förklara för henne att det inte kommer funka. Tänk att den modellen hon har nu är 34mm liksom:eek::banghead: Hon börjar dock tycka om Cartier mer och mer. Om jag får bestämma blir klocka nr 2 en tank ;)
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Vid rätt tillfälle till rätt kläder så ser det riktigt bra ut! Men tycker nog att min sambo klär bättre i en 34/36 mm. Men som sagt, beror på vad man har på sig. Här nedan tycker jag det ser riktigt bra ut!
B9F9348F-4233-4040-8D4D-BC10154EC660.jpeg
2BEDEC51-91D9-4985-ACAF-4F2ECF368D69.jpeg
 

annanars

Omega
Hon har fått en omega speedmaster Reduced en yachtmaster och nu försöker jag att övertyga henne med min explorer 14270. Men 99 dagar av 100 är det ingen klocka alls. Deppigt.
 

Man

Rolex
Vid rätt tillfälle till rätt kläder så ser det riktigt bra ut! Men tycker nog att min sambo klär bättre i en 34/36 mm. Men som sagt, beror på vad man har på sig. Här nedan tycker jag det ser riktigt bra ut!
B9F9348F-4233-4040-8D4D-BC10154EC660.jpeg
2BEDEC51-91D9-4985-ACAF-4F2ECF368D69.jpeg
Är inte överdrivet stort, tycker jag. Hade det varit 48-50mm så hade det säkert varit annorlunda. Den där funkar till det mesta tycker jag. Snyggt! :)
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Är inte överdrivet stort, tycker jag. Hade det varit 48-50mm så hade det säkert varit annorlunda. Den där funkar till det mesta tycker jag. Snyggt! :)
Det är sant. Ja ska en förhållandevis nätt kvinna bära en 47 mm panna så vet jag inte vad hon ska ha för outfit för att få det att se bra ut. Men jag kan ha fel.
Tycker med att det ser rätt bra ut på bilden. Men det är vid rätt tillfälle och rätt kläder ;) men så är det med allt.
 
  • Like
Reactions: Man

Man

Rolex
Det är sant. Ja ska en förhållandevis nätt kvinna bära en 47 mm panna så vet jag inte vad hon ska ha för outfit för att få det att se bra ut. Men jag kan ha fel.
Tycker med att det ser rätt bra ut på bilden. Men det är vid rätt tillfälle och rätt kläder ;) men så är det med allt.
Det jag kan ha lite svårt med är de som är finklädda i klänning eller dräkt, men som fått för sig att de ska ha en gigantisk plastig träningsklocka på samtidigt. Det ser inte bra ut... men det är väl för att de vill visa hur hurtiga o sportiga de är... Mot den bakgrunden var det här mycket snyggare och mycket mer smakfullt. :)
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Det jag kan ha lite svårt med är de som är finklädda i klänning eller dräkt, men som fått för sig att de ska ha en gigantisk plastig träningsklocka på samtidigt. Det ser inte bra ut... men det är väl för att de vill visa hur hurtiga o sportiga de är... Mot den bakgrunden var det här mycket snyggare och mycket mer smakfullt. :)
Hahaha, ja det gör ont i själen att se!!
 
  • Like
Reactions: Man

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Det jag kan ha lite svårt med är de som är finklädda i klänning eller dräkt, men som fått för sig att de ska ha en gigantisk plastig träningsklocka på samtidigt. Det ser inte bra ut... men det är väl för att de vill visa hur hurtiga o sportiga de är... Mot den bakgrunden var det här mycket snyggare och mycket mer smakfullt. :)
När det inte är Coronatider så jobbar jag på ett stort kontor i närheten av Stureplan. Mängden extremt välklädda yngre kvinnor är stor och bland dem finns en Rolex, samt en Michael Kors (som matchar), resten är Garmin, Samsung och Apple watch. :wtf: Så jag håller helt med.
 
När det vankades studentpresent för några månader sedan föreslog jag en klassisk Cartier tank - kan inte slå fel, eller hur?
cartier.jpg

Jag kunde inte haft mer fel, hon började nästan gråta.

Blev något dyrare för hennes föräldrar
rolex.jpg

Nu är hon dock helnöjd. ;)


Jag gillar Cartier’en, hade den som förslag här hemma till henne.
Hon nappade faktiskt inte alls...
 
Topp