• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har era flickvänner för klockor?

DRW

Panerai
2-Faktor
Hämtade den vita och svarta igår, frugan tog den vita så fort jag öppnade kartongen. Så hon har en vit G-Shock och så har hon en Tissot.
IMG_20200522_141439.jpg
 

Denligbg

Omega
Gav min fru en Omega SMP (quartz) i julklapp får sisådär 8-9 år sedan, och långt senare denna som komplement. 'Dessvärre' köpte jag nu en Apple Watch i födelsedagspresent och gissa vilken av dessa tre som sitter på för jämnan... :banghead:
20200622_163147.jpg
 

Darabont

Omega
Köpte en kass och överprisad DW i present till henne förra året men som uppskattades! Enligt henne själv skulle det vara ett slöseri att köpa något finare till henne :)
 

Bilagor

  • 60F28ED8-D694-4D33-B631-CE7E5B3CE5FD.jpeg
    60F28ED8-D694-4D33-B631-CE7E5B3CE5FD.jpeg
    274.2 KB · Visningar: 12
  • Like
Reactions: F32

Fodden

Omega
Hej!
Är på jakt efter en klocka till min sambo.
Budget 20 000 eller strax däröver. Helst nytt men begagnat skulle ev kunna funka. Vi har kollat på lite bilder och hon gillar Cartier Tank och formen på den. Hur är dessa i kvalitén? Hur är länkarna? Går det att byta till läderarmband senare om man väljer länk? Tips på liknande klockor? :)
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Köpte denna för ett tag sen som en liten spontangåva till flickvännen och nu även fått den servad plus glasbyte. Tyvärr används den inte i nuläget då hon inte gillar läderband. Letar lite sporadiskt efter vintage-mesh men 12mm är ju inte populäraste måttet :D
FCF218F5-A01A-4D82-980D-F775B0605A51.jpeg

E38CD257-E1BD-411A-9857-0C23B55CEB61.jpeg
988239FE-DA28-4576-8443-F284B7BF7246.jpeg
8D0933A8-7849-4FA8-94B9-84F01F647409.jpeg
 
  • Like
Reactions: PJO

FredrikNiv

Breitling
Min flickvän har en fin Universal Genève polerouter. Rekommenderas starkt som ett relativt ovanligt men stilrent ur med en häftig historia!
 

F32

Panerai
2-Faktor
Hej!
Är på jakt efter en klocka till min sambo.
Budget 20 000 eller strax däröver. Helst nytt men begagnat skulle ev kunna funka. Vi har kollat på lite bilder och hon gillar Cartier Tank och formen på den. Hur är dessa i kvalitén? Hur är länkarna? Går det att byta till läderarmband senare om man väljer länk? Tips på liknande klockor? :)
Gav min fru en Tank Solo, väldigt uppskattad. Den är på länk men går lätt att byta till läderband. Vill man ha båda Brukar det vara mer ekonomiskt att köpa en på länk och köpa till ett läderband än tvärtom.
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Förhoppningsvis en 116233 inom kort (komigen KS, ut med en på säljforumet!). Fram till dess är hon klocklös vilket glädjer mig - hellre det än att trilla över på vänninornas Gant-/Michael Kors-spår.
 
  • Like
Reactions: Man

Fodden

Omega
Ja den verkar hon gilla! Vi får ge oss ut och testa den nu till veckan. Jag tänker också som du att det är smartare att köpa på länk och komplettera med läderband sen. Har din fru köpt något läderband till sin eller kör hon på med länken?

Gav min fru en Tank Solo, väldigt uppskattad. Den är på länk men går lätt att byta till läderband. Vill man ha båda Brukar det vara mer ekonomiskt att köpa en på länk och köpa till ett läderband än tvärtom.
 

F32

Panerai
2-Faktor
Ja den verkar hon gilla! Vi får ge oss ut och testa den nu till veckan. Jag tänker också som du att det är smartare att köpa på länk och komplettera med läderband sen. Har din fru köpt något läderband till sin eller kör hon på med länken?
Köpte ett läderband, jag tycker det är snyggare. Det var på några dagar sen ville hon ha länken igen.
 
Topp