• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har era flickvänner för klockor?

Heoh1977

Omega
2-Faktor
Squale Onda
20210807_091110.jpg
 

Herr Gås

Banned
Seiko mini Turtle är inte så mini som det låter. Jag hade gått för en Seiko Skx013 eller Islander ISL-05 ifall jag var ni.

Surfa 🏄‍♂️ lite på nätet så hittar man nog bägge. :)

Aldrig fel med gratisreklam. Skall också börja pusha klockor jag säljer på K&S i forumtrådar.

Alla borde köpa en Casio Duro till sina flickvänner. 44mm är perfekt för deras handleder. :cigar:
 

Klockentusiasten

Cartier
2-Faktor
Köpte en Seiko 5 från CW. Tog några veckor innan den anlände, men funkar helt perfekt!
Hon har burit den non-stop sen hon fick den som en överraskning i somras. Tror den har stannat/vilat max 2 ggr och den verkar dessutom hålla tiden oförskämt bra.
Kul att damen gillar mekaniskt och så kan vi ju matcha sådär lagom töntigt! :cigar: 👍(Japp, ligger en apa på bordet och chillar).
IMG_87261.jpg
 

Clocksauce

Cartier
Mineralglas med någon sorts safircoating. CZ stenar, äkta pärlemor. Finishen slår högt för sitt pris i jämförelse med tissot/certina enligt mig. Kostade inte ens 1000kr efter jomashops 83% rabatt.
IMG_20210715_194902.jpg
 
  • Like
Reactions: F32

GMT Andy

Omega
Min frus 69173, ett konservativt val med blygsam diameter för den tunna handleden. Trevlig o kommunikativ säljare och
vid den här tiden så tänkte jag inte så mycket på tillbehör utan mest skicket. Blev positivt överraskad när paketet kom och
innehöll det mesta; Yttre o inre boxar, instruktionsbok, putsduk, servicekvitton, inköpskvitto och stämplat cert.
Såld ny i Stavanger av alla ställen och i (mitt tycke) superskick.
1633955082864.png
 

Putteman

Cartier
Vi har varit och botaniserat bland en massa olika märken för att frun skulle få se och framförallt prova en massa olika stilar mm för att hitta vad hon gillar.

Hon går idag med lite olika, Triwa, G-shock och Tissot. Men hon skulle gärna ha en klocka av en något högre kvalitet, och då nåt som drar mer åt smyckeshållet, eller iaf mer feminin stil. Och quartz.

Den är inte inköpt ännu, men hon landade i en ganska ovanlig kombo av färger och material på en Longines. La Grande Classique de Longines i 29 mm. Jag tycker också att den kombon är riktigt fin med den bruna tavlan, diamanterna och "roséguldet".

Vad tycker ni?

Vad tänker man förresten om PVD? Jag hade personligen önskat att det var äkta material istället, även om priset såklart blir högre. I sammanhanget så tycker jag att denna Longines är riktigt prisvärd med riktpriset 15.450:-.

Nu är det frun som ska gilla den och ha den, och då får det såklart bli så. Kul om hon blir nöjd och använder den.

longines-la-grande-classique-de-longines-l4-512-1-67-7-2000x2000.png
 
Topp