Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På IKEA tills söndag, och sedan börjar jag plugga samt blir vikarie på högstadiet, ska bli sjukt kul!
Ja ni är ena jobbiga jävlarDär finns pengarna... Övervakar dessa...
Skitiga jobb? Som VVS?Lite OT, men har ändå med jobb att göra...
Vad skulle ni säga att man bör läsa för program på Uni om man i framtiden vill ha ett välbetalt jobb som just nu är underbemannat?
Strunta i intressen och liknande
Lite OT, men har ändå med jobb att göra...
Vad skulle ni säga att man bör läsa för program på Uni om man i framtiden vill ha ett välbetalt jobb som just nu är underbemannat?
Inget brist, men det finns väldigt mycket jobb för oss blivande jurister. Välavlönat är en definitionsfråga Men om man vill ha kvar något av sin gamla personlighet och själ är det inget som rekommenderas..Lite OT, men har ändå med jobb att göra...
Skulle kunna vara något... Har fått upp ögonen för det på senare tid, då jag kommit i kontakt med yrket like halvt på senare tid och har en mor som jobbar med det!Inget brist, men det finns väldigt mycket jobb för oss blivande jurister. Välavlönat är en definitionsfråga Men om man vill ha kvar något av sin gamla personlighet och själ är det inget som rekommenderas..
Lärare är nog ett av få yrken jag aldrig skulle kunna tänka mig att haDefiniera välbetalt.
Om tio år törs jag nästan svära på att det blir läraryrket kommer se en ordentlig ökning på grundlönen, t.ex. Enorm brist och efterfrågan kommer tvinga upp lärarlönerna ordentligt, men det blir i framtiden.
Ja men om mor din jobbar med det är du nog väl insatt hur det är att umgås med en jurist Det är en tuff utbildning med mycket stress och ångest, men satan vad kul det är!Skulle kunna vara något... Har fått upp ögonen för det på senare tid, då jag kommit i kontakt med yrket like halvt på senare tid och har en mor som jobbar med det!
Lärare är nog ett av få yrken jag aldrig skulle kunna tänka mig att ha
Lite OT, men har ändå med jobb att göra...
Civ. inom IT? Går själv det och företagen kastar sig över oss redan på år 2. Finns ju inte ett företag som inte behöver en IT ingenjörLite OT, men har ändå med jobb att göra...
Det jobbiga att söka Civ. är att jag då måste läsa matte E... Men har varit inne på det spåret ocksåCiv. inom IT? Går själv det och företagen kastar sig över oss redan på år 2. Finns ju inte ett företag som inte behöver en IT ingenjör
Kan du inte gå ett tekniskt basår då, ta reda på vad du gillar och sedan söka in på ett civ. program? Många i min årskurs som har gjort det!Det jobbiga att söka Civ. är att jag då måste läsa matte E... Men har varit inne på det spåret också
Om du är strong, sök dig offshore som sagt.Lite OT, men har ändå med jobb att göra...
Om du är strong, sök dig offshore som sagt.
Finns inget som är mer nice än att vara lärare.Din stackars, stackars sate. Du är som en nyrekryterad soldat som inte vet vilket krigszon du ska ge dig in i. Jag avundas dig inte; jag har redan tjänstgjort min tid i helvetet.
Skulle kunna vara något... Har fått upp ögonen för det på senare tid, då jag kommit i kontakt med yrket like halvt på senare tid och har en mor som jobbar med det!
Där finns pengarna... Övervakar dessa...
Ett tips i all välmening. Om du inte orkar läsa ALL gymnasiematte ska du tänka efter både en och två gånger innan du hoppar på ett civilingenjörsprogram.Det jobbiga att söka Civ. är att jag då måste läsa matte E... Men har varit inne på det spåret också
Varför inte? Kul med kids, korta dagar, bra lön och lov lov lov!
Jag känner flertalet lärare som gärna påpekar 45h/v. Mycket tveksamt om en normalproduktiv individ med några år i yrket behöver lägga det. För övrigt har du hela sommaren att vila på.Jag trivs med att vara lärare personligen, men jag förstår folk som inte vill bli det till 100%. Jag äter hellre upp mina ögonbryn än jobbar på tidigare år, till exempel. Jag klarar inte av yngre än gymnasiet.
45h/vecka är korta dagar för dig? Om du inte är som jag och har semestertjänst med 40h/vecka vilket ändå är 8h/dag.
Skitiga jobb? Som VVS?
Jag känner flertalet lärare som gärna påpekar 45h/v. Mycket tveksamt om en normalproduktiv individ med några år i yrket behöver lägga det. För övrigt har du hela sommaren att vila på.
De påpekar det eftersom det är sanningen. Det finns säkert lärare som inte vill förnya eller förbättra sig som jobbar mindre, precis som det finns latmaskar i alla jobb som smiter undan eller gör det minsta möjliga. Dra in hela kåren över en kam på grund av dem.
Jo, man har sommaren ledig eftersom man har jobbat in ledigheten om man har ferietjänst.
Jag hoppas alla lärare med ferietjänst jobbar 45h/veckan. Annars hoppas jag att deras rektor utökar deras arbetsuppgifter eller skär ner på deras tjänster. Det är nog svårt för oss som yrkesgrupp att få upp statusen på vårt yrke med en högljud folkskara som tror att vi bara har korta dagar och långa lov. Det är kört för oss om det faktiskt är så.
Det är ju ett alternativ!Kan du inte gå ett tekniskt basår då, ta reda på vad du gillar och sedan söka in på ett civ. program? Många i min årskurs som har gjort det!
Känns som att det är knepigt att få jobb inom bank/finans, eller har jag fel?Om du är villig att jobba för lönen så är det inte dumt inom bank/finans. Företagschef/kontorschef och sen regionchef med stadig månadslön. Analytikerna tjänar fantasisummor enligt men mening.
Kids är det värsta jag vetVarför inte? Kul med kids, korta dagar, bra lön och lov lov lov!
Var mer att jag inte hade möjlighet än att jag inte orkar... Hade jag haft möjligheten så hade jag nog gjort det!Ett tips i all välmening. Om du inte orkar läsa ALL gymnasiematte ska du tänka efter både en och två gånger innan du hoppar på ett civilingenjörsprogram.
Det är ju ett alternativ!
Känns som att det är knepigt att få jobb inom bank/finans, eller har jag fel?
Kids är det värsta jag vet
Var mer att jag inte hade möjlighet än att jag inte orkar... Hade jag haft möjligheten så hade jag nog gjort det!
Var själv väldigt sugen på det, man pluggar ju oftast på universitet/högskola så då man får en känsla av studentlivet och samtidigt kanske en aning om vad man vill göra med livetDet är ju ett alternativ!
Om jag får välja först. Är på jakt efter en vass Compliance Officer för tillfället.Skicka vidare alla som sköter sig till mig