• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har ni för yrke?

km007

Omega
Ni kan se på allternativ som SAP Screen Personas eller SAP Fiori för att få SAP att bli lite mer användarvänligt, mer att läsa nedan.
http://www.sap.com/product/technology-platform/fiori.html
https://wiki.scn.sap.com/wiki/display/Img/SAPScreenPersonas

Eftersom tråden handlar om vad vi har för yrket så kan jag tillägga att jag efter mycket övervägande bestämt mig för att byta firma och enbart jobba som SAP HCM/HR konsult... Vad gör man inte för att hamna på + miljonen i lön...
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Alltid lika härligt med utvecklare som talar illa om SAP och "minsann enkelt kan bygga ett bättre själv!"
MEN GÖR DET DÅ! Du blir miljardär direkt. Vad väntar ni på?
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Alltid lika härligt med utvecklare som talar illa om SAP och "minsann enkelt kan bygga ett bättre själv!"
MEN GÖR DET DÅ! Du blir miljardär direkt. Vad väntar ni på?
problemet är att företagen inte investerar i SAP, så att det är anpassat för verksamheten. Inte så konstigt att de anställda är missnöjda med SAP då.

Suck...
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
problemet är att företagen inte investerar i SAP, så att det är anpassat för verksamheten. Inte så konstigt att de anställda är missnöjda med SAP då.

Suck...

Problemet brukar snarare vara att företag inte anpassar sina processer efter systemen. Det går att anpassa till en viss nivå, men någonstans måste gränsen dras.
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Hoppas jag inte förolämpar dig nu men det finns inga ord jag avskyr mer än "big data". Denna bild sammanfattar min åsikt perfekt:

10601789774_f8e432db45_b.jpg
Ha ha Spot On. Men numera håller alla på med Digitalisering. :D ...alla tonåringar dvs. :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Numera "Key account manager" enligt visitkortet, imponerad?

Löjligt med dessa numera upphottade titlar, drar skämskudde över huvudet när hör andra presentera sig som :
"Area region key account superadvisor special edition sales manager deluxe Sweden"
Mitt svar: "Jaha säljare, det är jag med" :D så jäkla goa miner man får tillbaka
 
Topp