• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har ni för yrke?

J Carl

Omega
Jag jobbar på ett av Sveriges största försäkringsbolag som försäkringsrådgivare för "privata sakförsäkringar" ( fordon, hus, person osv), min tjänst innefattar även försäkringsrådgivning till "aktiva smålantbruk" och "skogsbruk".
Jag har jobbat med försäkringar i snart 10 år och jag tycker fortfarande det är lika spännande och kul att gå till jobbet.

Så är du lite vilsen och vet inte riktigt vad du ska göra med ditt liv rent karriärsmässigt , testa försäkringsbranschen:).

Just nu är jag dock sjukskriven tyvärr .
 
Senast ändrad:

BadkarsPiraten

Vacheron
Fick ett lustigt samtal igår.
Min gamla chef ringde mig och var riktigt taggad på att få mig dit. "Vi har två tjänster lediga, det är bara ta den du vill ha".
Inget resa för en gångs skull, det hade varit så skönt att faktiskt få vara hemma och ta itu det som är viktigt hemma.
Möte imorgon och se vad som händer!
Jag tror inte vi kommer överrens om lönen men vad som helst kan hända!
Det roliga var att chefen pratade med min far som jobbar på samma företag (gör dock en helt annan sak) och min far sa "Han har krav nu, så vill ni ha honom är det bara att uppfylla dom." :D
 

Sjobedan

Rolex
Fick ett lustigt samtal igår.
Min gamla chef ringde mig och var riktigt taggad på att få mig dit. "Vi har två tjänster lediga, det är bara ta den du vill ha".
Inget resa för en gångs skull, det hade varit så skönt att faktiskt få vara hemma och ta itu det som är viktigt hemma.
Möte imorgon och se vad som händer!
Jag tror inte vi kommer överrens om lönen men vad som helst kan hända!
Det roliga var att chefen pratade med min far som jobbar på samma företag (gör dock en helt annan sak) och min far sa "Han har krav nu, så vill ni ha honom är det bara att uppfylla dom." :D
Lycka till!!
 

chgeorg

Omega
Fick ett lustigt samtal igår.
Min gamla chef ringde mig och var riktigt taggad på att få mig dit. "Vi har två tjänster lediga, det är bara ta den du vill ha".
Inget resa för en gångs skull, det hade varit så skönt att faktiskt få vara hemma och ta itu det som är viktigt hemma.
Möte imorgon och se vad som händer!
Jag tror inte vi kommer överrens om lönen men vad som helst kan hända!
Det roliga var att chefen pratade med min far som jobbar på samma företag (gör dock en helt annan sak) och min far sa "Han har krav nu, så vill ni ha honom är det bara att uppfylla dom." :D
Härlig kommentar ifrån din far! :D

Lycka till!
 
Sedan två år tillbaks även månskensentreprenör inom entreprenad, maskin och försäljning.

Fan så roligt det skulle vara att kunna stå på egna ben som 100% egen företagare... Idag omsätter mitt lilla sidoföretag ca 1mkr med en vinst varje år, men jag är för dålig på det jag gör och marknaden är för ojämn där jag bor för att jag ska leva extravagant under en längre period.

Nåväl... man får väl nöta 7-16 och njuta 16-22 när man är egen helt enkelt. :D
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Efterlysning av egenföretagare i Stockholm inom bygg som har det mesta under sitt tak. Dvs som kan bygg, el, vvs, golvläggning, tak m.m.

Det är återkommande jobb av skiftande storlek, men en förutsättning är att man har möjlighet att ta jobb med "kort" varsel. Svårt att säga exakt men det kan vara inom någon vecka fram till planerade jobb med bättre framförhållning. En annan förutsättning är också att man kan lämna pris inom en vecka från besiktning.

Om det är någon som känner sig kallad så dra ett PM så tar vi det därifrån :)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Södra regionen, Malmö/Helsingborg.

Har en bred kunskapsbas; ingenjör med allt från backend (java, c, c#, etc) till frontend (js, roligaste nya ramverken osv) samt AI/ML i bakfickan.

Nåt du hade varit intresserad av?
Ja absolut, vårt företag letar alltid bra folk.
Vi sysslar mycket med e-handel, integrationer mellan affärssystem, pim-system, sökmotorer osv.
Vi har kontor i Lund, Hbg nere i Skåne, (Sthlm, Cebu) låter det intressant så släng iväg ett pm :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Efterlysning av egenföretagare i Stockholm inom bygg som har det mesta under sitt tak. Dvs som kan bygg, el, vvs, golvläggning, tak m.m.

Det är återkommande jobb av skiftande storlek, men en förutsättning är att man har möjlighet att ta jobb med "kort" varsel. Svårt att säga exakt men det kan vara inom någon vecka fram till planerade jobb med bättre framförhållning. En annan förutsättning är också att man kan lämna pris inom en vecka från besiktning.

Om det är någon som känner sig kallad så dra ett PM så tar vi det därifrån :)

Ingen? Börjar bli lite skarpt läge. Bra och stabil kund. Det är en och samma kund under hela året men på olika ställen och olika projekt.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Pluggar till civilingenjör inom IT och jobbar halvtid/deltid som .NET-utvecklare under terminerna och heltid på somrarna.
 
Transportledare och säljare inom miljö- säkerhetstransporter. Har jobbat som det i ett halvår efter att ha sökt nytt jobb i ett år då jag vantrivdes på förra stället när nya ledningen visade sin totala inkompetens och gjorde vardagen mycket svårare. Utbildad produktionstekniker med huvudinriktning logistisk.
 

Roxny

Omega
Assistanskoordinator - vilket brukar få alla man pratar om det med att säga ”va?”. ;)
Något förenklat innebär det att jag är personalchef inom assistans, men slipper den ekonomiska biten. Jag koordinerar och handleder personliga assistenter, sköter personalfrågor, konflikthantering, rekrytering, vikarietillsättning etc.
 
Topp