Vill du låna Cronin-trilogin har jag alla på svenska, och någon av de tre på engelska förutsatt att du bor i Stockholm då...Många sköna tips, tackar. Önskelista tillagd.
Älskar post-apo böcker!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vill du låna Cronin-trilogin har jag alla på svenska, och någon av de tre på engelska förutsatt att du bor i Stockholm då...Många sköna tips, tackar. Önskelista tillagd.
Älskar post-apo böcker!
Vill du låna Cronin-trilogin har jag alla på svenska, och någon av de tre på engelska förutsatt att du bor i Stockholm då...
Jag ruvade på första ganska länge så når jag väl blev klar fanns de andra tillgängliga. En gammal tant i Göteborg sålde på mig fyra kanonböcker. Hon delade smak med mig när det kom till skräck/post apokalyps, slumpat men roligtSnyggt! Gött att ha alla i ett svep. Själv fick man vänta bra länge mellan böckerna!
Jag ruvade på första ganska länge så når jag väl blev klar fanns de andra tillgängliga. En gammal tant i Göteborg sålde på mig fyra kanonböcker. Hon delade smak med mig när det kom till skräck/post apokalyps, slumpat men roligt
Så himla fint!Vill du låna Cronin-trilogin har jag alla på svenska, och någon av de tre på engelska förutsatt att du bor i Stockholm då...
Den borde verkligen ALLA läsa.Om du vill mixtra med din hjärna så du aldrig blir densamme som du var innan, så läs ’1984’ av George Orwell. Kom ihåg att jag varnade innan bara
Om du vill mixtra med din hjärna så du aldrig blir densamme som du var innan, så läs ’1984’ av George Orwell. Kom ihåg att jag varnade innan bara
Vill du låna Cronin-trilogin har jag alla på svenska, och någon av de tre på engelska förutsatt att du bor i Stockholm då...
Den borde verkligen ALLA läsa.
Du kanske har läst dom men jag slår ett slag för Murakamis South of the border, west of the sun, wild sheep chase, hardboiled wonderland and the End of the World, dance dance dance. Ja alla tidigare böcker egentligen nu när jag tänker efter.I min bokhylla är Murakami placerad tämligen perfekt mellan Sture Dahlström och Neil Gaiman
Du kanske har läst dom men jag slår ett slag för Murakamis South of the border, west of the sun, wild sheep chase, hardboiled wonderland and the End of the World, dance dance dance. Ja alla tidigare böcker egentligen nu när jag tänker efter.
Tar gärna tips på mer Neil Gaiman, har bara läst american gods.
Alltså, jag vet inte. Tycker Neil Gaiman är extremt överskattad som romanförfattare.Du kanske har läst dom men jag slår ett slag för Murakamis South of the border, west of the sun, wild sheep chase, hardboiled wonderland and the End of the World, dance dance dance. Ja alla tidigare böcker egentligen nu när jag tänker efter.
En annan roande sammanfattning av nordisk mytologi är ju Alf Henriksons Asken Yggdrasil.Norse mythology av Neil Gaiman är en roande sammanfattning av nordisk mytologi, kan rekommenderas.
Alltså, jag vet inte. Tycker Neil Gaiman är extremt överskattad som romanförfattare.
En annan roande sammanfattning av nordisk mytologi är ju Alf Henriksons Asken Yggdrasil.
Jag gillade american gods, men sen har jag fått uppfattningen att det mer är bildliga böcker/skrifter som varit hans grej.Alltså, jag vet inte. Tycker Neil Gaiman är extremt överskattad som romanförfattare.
En annan roande sammanfattning av nordisk mytologi är ju Alf Henriksons Asken Yggdrasil.
The road och Pesten är två andra jag har på min "att läsa" -lista framöver!Norse mythology av Neil Gaiman är en roande sammanfattning av nordisk mytologi, kan rekommenderas.
För er med böjelse för dystopier, kan jag rekommendera Fahrenheit 451 av Ray Bradbury, samt The Road av Cormac McCarthy.
Tillägg: Pesten av Albert Camus. Kusligt aktuell tyvärr..
Du som är inne på såväl hjärngympa och andra världskriget, har du läst Gravitationens regnbåge?Om du vill mixtra med din hjärna så du aldrig blir densamme som du var innan, så läs ’1984’ av George Orwell. Kom ihåg att jag varnade innan bara
Ang neil Gaiman: The Ocean at the end of the lane är fantastisk, Novellsamlingarna Smoke and Mirrors, Trigger Warning och Fragile Things är också väldigt bra. Även Newerwhere har sina poänger. Men hans stora epos är ju The Sandman som varje man bör läsa och förundras av. Kommer om något år även på Netflix.Du kanske har läst dom men jag slår ett slag för Murakamis South of the border, west of the sun, wild sheep chase, hardboiled wonderland and the End of the World, dance dance dance. Ja alla tidigare böcker egentligen nu när jag tänker efter.
Tack, the ocean at the end of the lake verkar intressant den skall beställas!Ang neil Gaiman: The Ocean at the end of the lane är fantastisk, Novellsamlingarna Smoke and Mirrors, Trigger Warning och Fragile Things är också väldigt bra. Även Newerwhere har sina poänger. Men hans stora epos är ju The Sandman som varje man bör läsa och förundras av. Kommer om något år även på Netflix.
Har inte hört talas om dettaDu som är inne på såväl hjärngympa och andra världskriget, har du läst Gravitationens regnbåge?
Norpar förlagets beskrivning rakt av:
”1944. Blitzen håller London i skräck. Det nya tyska vapnet heter V2, en överljudsraket som man hör komma skrikande i sin båge först efter att den har slagit ner. Men den amerikanske officeren Tyrone Slothrop är ute efter helt andra bombnedslag - bland stadens kvinnor. Platsen för varje ny erövring markerar han med en stjärna på Londonkartan. Fast hur kommer det sig att V2-raketerna slår ner på exakt samma ställe - strax efter att Slothrop har varit framme? Vad är detta för profetisk potens? Vilken är hans bindning till Raketen?
Med ett gäng militärpsykologer och pavlovska hundar i hälarna beger sig Slothrop ut på kontinenten på jakt efter nazisternas rakethemligheter.
Thomas Pynchons roman från 1973 är en psykedelisk champagnegalopp, unik i sitt slag. I sin blandning av vetenskap och myt, gyckel och förtvivlan, snusk och rock'n'roll blir den en parabel över vår tids falliska dödsdrift - och en vision av civilisationen som en enda stor sammansvärjning.”
The Graveyard Book av Gaiman tyckte jag var bra - bättre än Ocean-boken.Du kanske har läst dom men jag slår ett slag för Murakamis South of the border, west of the sun, wild sheep chase, hardboiled wonderland and the End of the World, dance dance dance. Ja alla tidigare böcker egentligen nu när jag tänker efter.
Läste onödigt mycket Bukowski i min ungdom (vem gjorde inte det?), men så här i efterhand är nog Post Office (Postverket) den enda man egentligen behöver läsa – möjligtvis Ham on Rye (Min oskuld och Pearl Habor).Har en förkärlek för Kerouac, Ginsberg, Burroughs, ja ni fattar, den eran. Så blir en del klassiker...
Just nu C Bukowski’s Post office och även en scifi-bok av S Neuvel, Sleeping giants som jag rekommenderar.
https://www.goodreads.com/book/show/25733990
Jag har påbörjat bok #3 på min personliga sommar-skräck-lista. Omslaget är definitivt det kusligaste av de tre så mina förväntningar är höga. Plus, jag gillade hans trilogi han skrev med Sara Bergmark.
P. S.
De andra två böckerna har varit Lovecraft Country (Matt Ruff) och Heartshaped Box (Joe Hill).
Boysen i Vargtimmen-podden gillar Strandberg, vad jag minns. Borde vara nån kvalitet på skräcken då, tycker man.Jag har påbörjat bok #3 på min personliga sommar-skräck-lista. Omslaget är definitivt det kusligaste av de tre så mina förväntningar är höga. Plus, jag gillade hans trilogi han skrev med Sara Bergmark.
P. S.
De andra två böckerna har varit Lovecraft Country (Matt Ruff) och Heartshaped Box (Joe Hill).