Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
6309-7040 är en kalasklocka! Är lurigt då det finns mycket AM-delar till dessa men väldigt kul klocka om man lyckas hitta en original.
Klippte en igår från bukten.. AM visare å tavla, men jag ser det som ett mission att förstöra dessa6309-7040 är en kalasklocka! Är lurigt då det finns mycket AM-delar till dessa men väldigt kul klocka om man lyckas hitta en original.
En Atlantic Världsmästare i fint skick plockar du lätt för den budgeten. Kul och snygg klocka där många modeller var stora till storleken för sin tid. Här hittar du en massa kul om dem! https://klocksnack.se/threads/the-many-faces-of-vintage-atlantic-många-bilder.261/ Lycka till!Ska köpa en vintagedressare till brorsan i födelsedagspresent. Budget 2k. Vad skulle ni ha kikat på? Helst stål och 35mm+.
Kul! Tänk på att gamla klockor behöver service med. Bara att gå loss på Tradera. Finns säkert fulservade ur där runt din budget.Ska köpa en vintagedressare till brorsan i födelsedagspresent. Budget 2k. Vad skulle ni ha kikat på? Helst stål och 35mm+.
Tack! Ungefär i vilken prisklass är rimligt för en fin klocka?En Atlantic Världsmästare i fint skick plockar du lätt för den budgeten. Kul och snygg klocka där många modeller var stora till storleken för sin tid. Här hittar du en massa kul om dem! https://klocksnack.se/threads/the-many-faces-of-vintage-atlantic-många-bilder.261/ Lycka till!
Yes! Har räknat med det. Men det får bli till Nästa födelsedag vilka märken är mest intressanta skulle du säga? Spanar mest på omega, men kollar även efter någon billig Longines.Kul! Tänk på att gamla klockor behöver service med. Bara att gå loss på Tradera. Finns säkert fulservade ur där runt din budget.
Tycker att Tissot, Certina, Lemanias bland andra är mycket prisvärda!Tack! Ungefär i vilken prisklass är rimligt för en fin klocka?
Yes! Har räknat med det. Men det får bli till Nästa födelsedag vilka märken är mest intressanta skulle du säga? Spanar mest på omega, men kollar även efter någon billig Longines.
Blir jakt efter en BB, kanske stål med rosé?En BB eller gammal kronograf (gärna Breitling eller 40-tal).
Ja för helvete!Blir jakt efter en BB, kanske stål med rosé?
Det är läckert men tycker man får prioritera helheten då det finns så många varianter, hålla ett öppet sinne helt enkelt. Detta är den senaste jag fastnade för, rätt lik min:Blir jakt efter en BB, kanske stål med rosé?
Det är läckert men tycker man får prioritera helheten då det finns så många varianter, hålla ett öppet sinne helt enkelt. Detta är den senaste jag fastnade för, rätt lik min:
http://www.ebay.co.uk/itm/141883204205?_trksid=p2055119.m1438.l2648&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
Var förbi min urmakare igår å tjöta lite. Nämnde just den här men han sade att "låt den vara å köp en i bättre skick, det är ingen idé". Han har länge jobbat med Rolex, men slutat nu och fokuserar på Omega och andra gamla kul klockor.Jag kikade faktiskt på den med men vågade inte riktigt då jag känner mig lite dåligt påläst när det gäller möjligheten att få i ordning på en sådan. Som det anges i annonsen fungerar inte klockan samt att kronan inte är helt medgörlig. Vem kan/vill ge sig i kast med att skruva och åtgärda dessa magiska skapelser? Inte är det väl ett alternativ att skicka ner till Rolex?
Mitt nästa projekt är onekligen att få fatt i en liknande men varje gång det blir skarp läge blir man nervig. Du ska inte sälja din snart @Aurum?
Var förbi min urmakare igår å tjöta lite. Nämnde just den här men han sade att "låt den vara å köp en i bättre skick, det är ingen idé". Han har länge jobbat med Rolex, men slutat nu och fokuserar på Omega och andra gamla kul klockor.
Ja, i och med Rolex nya regler lade han ned med just dem. Han har dock fortfarande en massa gamla delar, men vad jag förstår får/vill han inte ta in Rolex trots det.På grund av att det är svårt att få tag i delar då förmodar jag, eller?
Det är lite svårt att serva dessa, ont om delar och Rolex rör dem inte. Det som är bra är att just fina BB är eftersökta samt att basverket inte är så ovanligt så man kan få tag på de flesta delarna iaf. Min är inte till salu för ett marknadspris...Jag kikade faktiskt på den med men vågade inte riktigt då jag känner mig lite dåligt påläst när det gäller möjligheten att få i ordning på en sådan. Som det anges i annonsen fungerar inte klockan samt att kronan inte är helt medgörlig. Vem kan/vill ge sig i kast med att skruva och åtgärda dessa magiska skapelser? Inte är det väl ett alternativ att skicka ner till Rolex?
Mitt nästa projekt är onekligen att få fatt i en liknande men varje gång det blir skarp läge blir man nervig. Du ska inte sälja din snart @Aurum?
Förmodar du syftar på verket och där håller jag lite med, man måste iaf veta lite närmare vad problemet är. I övrigt var skicket fantastiskt! En riktig pärla och ett bra köp om man har bra urmakarkontakterVar förbi min urmakare igår å tjöta lite. Nämnde just den här men han sade att "låt den vara å köp en i bättre skick, det är ingen idé". Han har länge jobbat med Rolex, men slutat nu och fokuserar på Omega och andra gamla kul klockor.
Exakt så, reaktionen på klockan i sin helhet var en helt annan, tills jag förklarade vidare vad som var fel.Förmodar du syftar på verket och där håller jag lite med, man måste iaf veta lite närmare vad problemet är. I övrigt var skicket fantastiskt! En riktig pärla och ett bra köp om man har bra urmakarkontakter
Visst har jag en sådan, har även hittat en till min bror. Hittar man en till salu måste man hugga efter dem, de är så läckra och ovanliga att man inte kan låta bli. Min är den största varianten jag sett iaf, min brors var lite mindre. De kallas bla banana tank som du skrev. Tavlan brukar man referera till som exploding eller exaggerated numbers.När jag ändå är i farten så passar jag på med en fråga till!
Sidan om letandet efter en äldre Rolex BB har jag också letat (inte lika intensivt, men ändå) efter en härlig 20-30tals tank (banan-tank) med sådana index som Franck Muller idag använder på en del av sina tavlor: index 11,12,13 samt 17, 18, 19 är "extra stora". Jag hoppas ni förstår vad jag menar?! Vad heter dessa tavlor/klockor? Hur gör man en avgränsad sökning för att hitta just dessa där ute i klockrymden? Här får jag väl än en gång pinga @Aurum då jag vet att han sitter på sådan om jag inte missminner mig...?!
Tack på förhand!
Visst har jag en sådan, har även hittat en till min bror. Hittar man en till salu måste man hugga efter dem, de är så läckra och ovanliga att man inte kan låta bli. Min är den största varianten jag sett iaf, min brors var lite mindre. De kallas bla banana tank som du skrev. Tavlan brukar man referera till som exploding eller exaggerated numbers.
Ja, den med silverboett och bandhorn? Högg på den med och trodde faktisk jag skulle få den. Lade klart högre bud än vad jag lade på min i guld. Så ser du en fin är det bara att hugga!Okej, tack! Då vet jag hur jag skall avgränsa min sökning. Stort tack för svaret!
Det gick en sådan, Eterna, på tratten för ett år sedan som jag missade. Sedan dess har jag inte varit mig lik och begäret blir större för varje dag. Jag uttryckligen älskar dessa index.
Ja, den med silverboett och bandhorn? Högg på den med och trodde faktisk jag skulle få den. Lade klart högre bud än vad jag lade på min i guld. Så ser du en fin är det bara att hugga!
Ja det var surt att missa den.Precis den!
Jag uttryckligen skrek ut min frustration efter den missen. Är det framför allt e-bay att leta på eller finns det någon "guldgömma" du kan hinta om?
Ja det var surt att missa den.
Var du ska hitta din beror lite på hur extrem du vill ha. De riktigt stora som min kostar en del på ebay. Satt och följde en med ommålad tavla nyligen och den kostade en bit över 10'. Nöjer du dig med en mindre kan man nog fortfarande hitta en för vettiga pengar på ebay. Annars har jag inget bra tips, de två jag köpt har varit från sverige. Här är den senaste från min lista, men där är det ju typ inget som är rätt men ändå charmig.
http://www.ebay.co.uk/itm/Spare-or-repair-vintage-375-9ct-hallmarked-gold-cased-rectangular-watch-/391374063269?_trksid=p2047675.l2557&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&nma=true&si=DvKKfZ65sUkf486wpUFIKL5zM0c%3D&orig_cvip=true&rt=nc
Jo, skulle säga att den kronan är utbytt. Kul ex även om jag föredrar de äldre och tooligare modellerna.
Håller med, men tänkte buda på denna och se vad som händer verk och boett såg hyfsat fräscht.Jo, skulle säga att den kronan är utbytt. Kul ex även om jag föredrar de äldre och tooligare modellerna.
Svårt att säga. Vågar ej gissa. Svarta tavlor är ovanligare som du säger, brukar i regel dubbla priset på Seamasters iallafall.Ännu en fråga! Vad går en sån här på? Eller liknande.Frågar faktiskt åt en kompis denna gång
Är det samma sak med denna modell att det är bara att söka igenom Tradera, eller finns det något Bättre alternativ? Verkar vara ovanligt med svart urtavla nämligen!