• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad ska jag köpa för vintage-tråden. Fråga här!

Nej, och med serienummer på 39xx så är den väl inte från 78 heller?
Enligt http://speedmaster101.com/145-022-71-74-76-78/ är det det. Och den site:en används ju rätt frekvent som någorlunda "facit".

Skärmavbild 2016-03-16 kl. 15.33.53.png

Sjukt hemligt ;)

En typ av insert till speedmasters som fanns (såvitt jag förstått) pre-69. Där pricken vid 90 är ÖVER 90 istället för BREDVID.
just-the-old-bezel-jpg.50380

Versus

starting1970bezel.jpg

Så ska man ha sin 1969 "korrekt" ska man ha pricken ovanför...

En tackar för svaret! Jag hade lite koll i a f...årtalet och apostrofen hade jag inte koll på.

• Like
Reactions: CCB
Nu är väl inte årtalet superviktigt. Mest intressant att att se om bezeln var original eller inte, Vilket den inte verkar vara då.

Nu är väl inte årtalet superviktigt. Mest intressant att att se om bezeln var original eller inte, Vilket den inte verkar vara då.
Om det är en riktig pre-moon DON bezel som hamnat på klockan kan det väl vara ett klipp? En korrekt bezel till en 78:a hittar man enkelt, och den andra säljer man för många sköna tusenlappar...

Bezeln är original men kanske inte till klockan. Den bezeln som sitter på är värd flera ggr mer än den som egentligen ska sitta där och den är dessutom enklare att hitta.
Kolla denna som ligger till salu på OF. Betydligt sämre skick än den som sitter på objektet du kollar på och han önskar 700usd
https://omegaforums.net/threads/don-dot-over-90-bezel.37259/

Verkar som att någon annan fick nys om det där. För klockan försvann innan jag hade fått svar på mina frågor.

Inget jättespännande men jag har letat efter en klassisk Speedmaster bra länge. Hittade den här hos Gripenbro och den ser helt ok ut:

http://gripenbro.se/artiklar/watches/omega-7.html

Gillar inte länk så det blir perfekt med läder, är också villig att betala ett par tusenlappar extra för att slippa köpa från utlandet.

Ska jag slå till?
Nu är det ju lite sent, men det där är min gamla som jag sålde till gripenbro i början av 2014. Om uret fortfarande är tillgängligt kan du höra av dig till mig om du undrar något specifikt
SzAWYMC.jpg

Hej alla kunniga!

Med återuppväckt klockintresse så är jag sugen på att skaffa mig en vintage dressare runt 5k. Stål funkar men helst guld eller guld på stål. Har kollat på gamla Omegor (vet inte riktigt varför jag snöat in på Omega, men det är vad jag har hemma sedan tidigare :) ). Tycker att @Donkii bild här ovan är väldigt tilltalande :) Vart ska jag vända mig tycker ni?

I en helt annan liga, den är harmonisk och inte ens ful. Tidstypisk men inte ful.
Jag hade för mig att du kallade den för samma sak förut när jag låg på köpknappen.
Beror ju oftast på vad som går att få i prisklassen, jag skulle ju inte betala några premiumpengar för Longinesen men det är alltid kul med lite ovanligare modeller.

Jag hade för mig att du kallade den för samma sak förut när jag låg på köpknappen.
Beror ju oftast på vad som går att få i prisklassen, jag skulle ju inte betala några premiumpengar för Longinesen men det är alltid kul med lite ovanligare modeller.
Brukar vara förlåtande och jag gillar fula ur, men här gick gränsen för mig. Sedan har jag svårt att se den stanna hos @Donkii .

Tillbaka
Topp