MrJon
Basic
Nej, och med serienummer på 39xx så är den väl inte från 78 heller?fast DON-bezel ska det ju inte vara efter typ 1970? Så den är ju inte "rätt"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, och med serienummer på 39xx så är den väl inte från 78 heller?fast DON-bezel ska det ju inte vara efter typ 1970? Så den är ju inte "rätt"
Enligt http://speedmaster101.com/145-022-71-74-76-78/ är det det. Och den site:en används ju rätt frekvent som någorlunda "facit".Nej, och med serienummer på 39xx så är den väl inte från 78 heller?
Sjukt hemligt
En typ av insert till speedmasters som fanns (såvitt jag förstått) pre-69. Där pricken vid 90 är ÖVER 90 istället för BREDVID.
Versus
Så ska man ha sin 1969 "korrekt" ska man ha pricken ovanför...
Enligt http://speedmaster101.com/145-022-71-74-76-78/ är det det. Och den site:en används ju rätt frekvent som någorlunda "facit".
Maddox har väl ett par år på nacken. Men jag tror dom du säger bättre att kolla direkt med Omega.Kollade på Maddox och Hartmann, där hamnade den mellan -75 och -79. Antar att enda säkra sättet är att kolla med Omega.
Om det är en riktig pre-moon DON bezel som hamnat på klockan kan det väl vara ett klipp? En korrekt bezel till en 78:a hittar man enkelt, och den andra säljer man för många sköna tusenlappar...Nu är väl inte årtalet superviktigt. Mest intressant att att se om bezeln var original eller inte, Vilket den inte verkar vara då.
Han plockade upp min klocka i sin blogEnligt http://speedmaster101.com/145-022-71-74-76-78/ är det det. Och den site:en används ju rätt frekvent som någorlunda "facit".
Bezeln är original men kanske inte till klockan. Den bezeln som sitter på är värd flera ggr mer än den som egentligen ska sitta där och den är dessutom enklare att hitta.Nu är väl inte årtalet superviktigt. Mest intressant att att se om bezeln var original eller inte, Vilket den inte verkar vara då.
Tråkigt. Det kommer flerVerkar som att någon annan fick nys om det där. För klockan försvann innan jag hade fått svar på mina frågor.
Nu är det ju lite sent, men det där är min gamla som jag sålde till gripenbro i början av 2014. Om uret fortfarande är tillgängligt kan du höra av dig till mig om du undrar något specifiktInget jättespännande men jag har letat efter en klassisk Speedmaster bra länge. Hittade den här hos Gripenbro och den ser helt ok ut:
http://gripenbro.se/artiklar/watches/omega-7.html
Gillar inte länk så det blir perfekt med läder, är också villig att betala ett par tusenlappar extra för att slippa köpa från utlandet.
Ska jag slå till?
Nej, nej och nej. Alldeles för många fel där.Funderar på att plocka in en V72 igen men för första gången en Longines
Just det exemplaret du menar eller klockan i sig? Något annat är i alla fall på väg hem som jag tror du kommer gilla, något på Lobster-länk.Nej, nej och nej. Alldeles för många fel där.
Jag gillar den, riktigt 70-tals ful.Funderar på att plocka in en V72 igen men för första gången en Longines
Det är tufft med kronograf-dykareJag gillar den, riktigt 70-tals ful.
Modellen, en mörk tid i Longines historia. Den boetten? Vad tänkte de? Usch, usch, usch!Just det exemplaret du menar eller klockan i sig? Något annat är på väg hem som jag tror du kommer gilla, något på Lobster-länk.
Det finns bra ful och fulful, denna är det senare.Jag gillar den, riktigt 70-tals ful.
Edit: länken såg ju dock inte så sprallig ut, bättre på tropic skulle jag tro.
Nejdå, men jag gillar ju iofs den bulliga ds2 chronolympic-kronografen också.Det finns bra ful och fulful, denna är det senare.
I en helt annan liga, den är harmonisk och inte ens ful. Tidstypisk men inte ful.Nejdå, men jag gillar ju iofs den bulliga ds2 chronolympic-kronografen också.
Jag hade för mig att du kallade den för samma sak förut när jag låg på köpknappen.I en helt annan liga, den är harmonisk och inte ens ful. Tidstypisk men inte ful.
Brukar vara förlåtande och jag gillar fula ur, men här gick gränsen för mig. Sedan har jag svårt att se den stanna hos @Donkii .Jag hade för mig att du kallade den för samma sak förut när jag låg på köpknappen.
Beror ju oftast på vad som går att få i prisklassen, jag skulle ju inte betala några premiumpengar för Longinesen men det är alltid kul med lite ovanligare modeller.
Nej den skulle nog ligga till försäljning inom någon vecka.Brukar vara förlåtande och jag gillar fula ur, men här gick gränsen för mig. Sedan har jag svårt att se den stanna hos @Donkii .
För en sådan skapelse pratar vi ungefär 30k. Men som du skriver så har det rusat enormtNej den skulle nog ligga till försäljning inom någon vecka.
Vet inte ens vad en sådan ligger på i pris, det känns som alla v72 har rusat senaste året/åren?
Så pass alltså? Nej då får du köpa någonting annat!För en sådan skapelse pratar vi ungefär 30k. Men som du skriver så har det rusat enormt