popeofdenim
Basic
Exakt, man vill ju uppehålla posörstatusen...Helt rätt! Idioti att ha något annat på en Bianchi!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Exakt, man vill ju uppehålla posörstatusen...Helt rätt! Idioti att ha något annat på en Bianchi!
Haha! Antar att du köpte begagnat? Alltså, det är ju inte dåliga cyklar, men det finns sånt som är roligare och mer prisvärt om man ska köpa nytt.Haha har förstått att du inte är så förtjust i Bianchi, och det var bara därför jag köpte.. Alltid retar det nån. Men som sagt, det ska bli kul att komma igång!
Ja det blev en begagnad. Kändes mest rätt när jag inte ens vet om jag tycker det är kul. Och blev erbjuden jobbet som butikschef på Bianchi i Malmö när de skulle öppna med tackade nej, men de sålde in märket så bra att jag velat ha en sedan dess...Haha! Antar att du köpte begagnat? Alltså, det är ju inte dåliga cyklar, men det finns sånt som är roligare och mer prisvärt om man ska köpa nytt.
Du kommer att fastna rätt snabbtJa det blev en begagnad. Kändes mest rätt när jag inte ens vet om jag tycker det är kul. Och blev erbjuden jobbet som butikschef på Bianchi i Malmö när de skulle öppna med tackade nej, men de sålde in märket så bra att jag velat ha en sedan dess...
Fatbike...Du kommer att fastna rätt snabbt
Lvg är den roligaste formen av cykling! Men fan va dyrt det är
Så kan det vara...Fatbike...
Byta vevlager! Är det en heldämpad hoj så kan det vara länkagebultar också.Så kan det vara...
Har ett problem också som du kanske kan hjälpa mig med
Varje varv jag trampar så hörs ett ljudligt tickande. Men bara ett klick per varv! Har testat att dra åt vevpartiet och kollat så att ingenting slår i någonstans, så klart. Men idag när jag drog åt lite extra så fick jag för mig att ljudet blev högre... Vet du vad lösningen kan vara?
Det var det jag var orolig förByta vevlager! Är det en heldämpad hoj så kan det vara länkagebultar också.
Med en vevlagerpress. Har ni inte såna där du jobbar?Det var det jag var orolig för
Det är en landsväg... Behöver isf ett BB30
Och hur tusan byter jag ett BB30?!
Jodå, men tänkte inte låta någon i vår verkstad röra min cykel!Med en vevlagerpress. Har ni inte såna där du jobbar?
Så kan det vara...
Har ett problem också som du kanske kan hjälpa mig med
Varje varv jag trampar så hörs ett ljudligt tickande. Men bara ett klick per varv! Har testat att dra åt vevpartiet och kollat så att ingenting slår i någonstans, så klart. Men idag när jag drog åt lite extra så fick jag för mig att ljudet blev högre... Vet du vad lösningen kan vara?
Bara när jag trampar...Klickar det när du rullar utan belastning? Testa släppa upp lite istället för att dra åt, antar att du har momentnyckel om du jobbar med cykel?
Bara när jag trampar, men inte om jag trampar på frihjulet...
Har testat att både släppa och dra åt, men kanske ska testa att släppa igen och kolla. Men nu är det inte så hårt åtdraget.
Alltid momentnyckel!
Asså vevlagret där är väl pressat? Brukar gå att knacka ut med typ ett dorn, men sen behöver du ju ha en vevlagerpress för att få tillbaka det.
Det är en Tarmac SL2 Sport 105, vilket borde vara ett vanligt BB30, eller kör Specialized med pressade på alla?Asså vevlagret där är väl pressat? Brukar gå att knacka ut med typ ett dorn, men sen behöver du ju ha en vevlagerpress för att få tillbaka det.
Har ingen aning. Kan inget om mekande.Det är en Tarmac SL2 Sport 105, vilket borde vara ett vanligt BB30, eller kör Specialized med pressade på alla?
Aha... Kanske borde komma förbi i Västberga dåHar ingen aning. Kan inget om mekande.
Asså BB30 är ju pressfit så är ju inte gängatAha... Kanske borde komma förbi i Västberga då
Du ska då snitta 150km/h medans vi snittar 15...? Du kanske kommer 130 när vi kommit 30Cyklar, det är fina och ytterst trevliga fordon, om de har en motor
Ps. När jag är ute å kör hoj och som regel då i högt tempo så får jag alltid onda-blicken från dessa flämtande-cykel-fantaster, ni som nu uppenbarligen älskar att cykla, reagerar ni på samma sätt när nån "galning" blåser förbi er?
Jag har funderat på detta en aning och kommit fram till att dom avundas mig min njutning och att jag kommer mig 15 mil när dom klarat 15 kilometer och att öppförsbackarna går lika lätt på bakhjulet för mig
Du ska då snitta 150km/h medans vi snittar 15...? Du kanske kommer 130 när vi kommit 30
Jag tycker att det är kul att möta och bli omblåst av motorcyklister när jag cyklar, dock bara dom på sporthoj, då jag gärna hade haft en själv Älskar ljudet av långa växlingar
Fin! Cannondale är trevligt, synd bara att deras kundtjänst är tämligen värdelös, därav att vi slutade med dem. Sjukt nice cyklar dock, stor like!Sitter numera på en Cannondale Synapse 105 2016. Var en av de första i Sverige som fick 2016 års version vilket var extra kul.
Om någon KSare och racercyklist i norra Stockholm vill köra nån dag så skicka gärna PM.
vill köpa en hoj
Ja cykling är för mig (enligt mig).Tiagra/105-nivå - smaka och känn efter om cykling är något för dig
Ja cykling är för mig