• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad sportar ni för racercykel?

Tack för svar!

Ska ta detta ett varv till. Återkommer när det blir dags på riktigt. Kanske ni kan ge mig några tips på blocketcyklar som verkar vettiga.

Men, en sista fråga, är det kul?

@WBergdahl @Apansson @Freddie L
Är inte cyklist själv än mer än som transportmedel och när man lånar från jobbet. Har en fatbike på igång, blir nog vasan nästa år, men vettefan om vättern är min grej :p Cykla racer är kul, men för mig som "insatt" blir det så jävla dyrt att börja med pga material :d

Kul och kul... Måste allt vara så kul jämt? Jag tycker att varje frisk svensk man och kvinna skall köra ett varv runt den där sjön. Se det som någon slags initiationsrit in i medelåldern.

Har kört några rundor. Det kommer finnas kul och vackra stunder. Det kommer också finnas tråkiga, smärtsamma och fula. Fördelningen dem imellan påverkas en del av din träning och dina förberedelser. Det kommer hursomhelst bli ett minne för livet. Gör det!

@krämbulle upp med lite shred-bilder nu!

@Apansson hooked me up och skaffade fram ett lagom åk att börja slå sig i skogen med igen.

Passade på och gjorde 'tidig' kväller på jobbet idag och utnyttjade kvällssolen i nån timme för att testa första riktiga passet. Blev nog en närmare 30km single track. Lossnade hyffsat på slutet även om det känns knepigt med den nya typen av MTB-geometri i början.

Shit vad kul det är. Man måste inte ha motor i skogen för att det ska vara kul.

Tror att Camber kan ha varit rätt val. Visar sig med tiden. Ingen raket rakt fram, men kul och förtroendeingivande i stöket.

Koncentrerade mig på att trampa så det blev inga coola åkbilder.

image.jpg

Tack igen för hjälpen @Apansson !

Senast ändrad:
@Apansson hooked me up och skaffade fram ett lagom åk att börja slå sig i skogen med igen.

Passade på och gjorde 'tidig' kväller på jobbet idag och utnyttjade kvällssolen i nån timme för att testa första riktiga passet. Blev nog en närmare 30km single track. Lossnade hyffsat på slutet även om det känns knepigt med den nya typen av MTB-geometri i början.

Shit vad kul det är. Man måste inte ha motor i skogen för att det ska vara kul.

Tror att Camber kan ha varit rätt val. Visar sig med tiden. Ingen raket rakt fram, men kul och förtroendeingivande i stöket.

Koncentrerade mig på att trampa så det blev inga coola åkbilder.

image.jpg

Tack igen för hjälpen @Apansson !
Fett!
Ska ut i Hellas med några kollegor och vänner på fredag vid 09.00, häng med om du vill och kan :)

Tänkte höra med panelen om någon har något tips om var man kan sälja en knappt använd MTB hyfsat snabbt utan att behöva härja på blocket? :)

Tack på förhand!

Prova på HappyMtb. Men eftersom det är ett entusiastforum, precis som KS, bör du försöka hålla dig till en rimlig prissättning. Cyklar tappar mer i värde än en Rolex, tyvärr!

Prova på HappyMtb. Men eftersom det är ett entusiastforum, precis som KS, bör du försöka hålla dig till en rimlig prissättning. Cyklar tappar mer i värde än en Rolex, tyvärr!
Tack för svar :) Det har jag förstått och är inte ute efter att kräma ur så mycket som det bara går, utan vill bara få iväg den då den bara står och samlar damm :)

Funtar på en CX... Kona är väl rätt credd-kalla men bra jonnar. Jake the snake eller Private Jake. Någon åsikt?!

Mjah. Får se om jag flippar den, måste byta till kortare isf tror jag. Ska känna på monstret först! Tubeless gvs fixat direkt ;)
Bry dig inte om sådana ängsliga typer. Tittar man på lite modern ram-geometri, och på hur folk som verkligen kan cykla gör, så inser man snart att det där bara är blaj. Själv kör jag två upp och två ned.

Tillbaka
Topp