• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad sportar ni för racercykel?

Min uppfattning om schwalbe är lite skadad efter ett par Ultremo, och då hade jag inga problem med chorden. Greppet var värdelöst, och de var jättekänsliga för stickpunktering. Bytte till GP4000s, och kommer cykla på dem till dödadagar.

Jag har inga problem med greppet på Ultremo men får också punkor, gillade Pro2(?), men det finns nog inga skäl att köra annat än GP4000s. Klart man kan nörda ner sig mer, men GP4000s i 25mm är aldrig fel.

Idag sopas det utanför på gatan...äntligen :)

Är fortfarande riktigt sur att jag missade den här skönheten på Blocket förra vintern. La till och med ut annonser på både Happymtb och Blocket i hopp om att hitta köparen, men jag gick bet.

Rolf Vector-hjul och gamla Dura-Ace 7700 från 1999...mumma

image.png

Pratar vi däck? Specialized S-works turbo cotton. Lite ömtåliga när det är grus, men jävlar vilket rull och vilken komfort. Även de vanliga SW turbo med vanlig cord är fantastiska. Sopar GP4000 S2 (som var branschledande) av banan...

En stor, stor favorit är BMC som CykelCity tyvärr slutade sälja för något år sedan. Döm om min förvåning när jag gick förbi Team Sportia som ligger inne på Ikea Barkarby...vad står i butiken, jo ett gäng BMC:s!! De har tagit upp försäljningen och kunde enligt säljaren ta in samtliga modeller på förfrågan. Är svårt sugen på en CX01, har mailat och frågat pris.

image.png

Hörni, om jag vill köpa hjul till min Colnago worldcup CX (med sram skivbroms) i syfte att ha lite mer räseranpassade slicks på, vad köper jag då som inte är megadyrt?

Ska köpa en racer till frugan. Får man något vettigt för 7-10k? Bättre att kolla begagnat på blocket? Tycker det är dåligt med damracers :eek:

Är denna något att ha? - http://www.bjoornscykel.se/product/crescent-nano-d-tiag-sora-18v-2015
Dåligt med damracers är det. Jag hade inte köpt crescent då de inte är speciellt prisvärda.
Canyon (www.canyon.com) har bra instegscyklar i mitt tycke. Satsa annars på något större märke - Trek/Scott/Specialized. De kostar lite mer om man jämför "på pappret", men den skillnaden och mer därtill sitter i ramen, som också är den viktigaste delen. Nishiki och Merida är också ganska prisvärda, i synnerhet jämfört med crescent.
Edit: med det sagt var det ganska bra rabatt på crescenten, och det förändrar ju läget lite. Men för 10k är den rakt av för dyr.

Dåligt med damracers är det. Jag hade inte köpt crescent då de inte är speciellt prisvärda.
Canyon (www.canyon.com) har bra instegscyklar i mitt tycke. Satsa annars på något större märke - Trek/Scott/Specialized. De kostar lite mer om man jämför "på pappret", men den skillnaden och mer därtill sitter i ramen, som också är den viktigaste delen. Nishiki och Merida är också ganska prisvärda, i synnerhet jämfört med crescent.
Edit: med det sagt var det ganska bra rabatt på crescenten, och det förändrar ju läget lite. Men för 10k är den rakt av för dyr.
Om man jämför Crecenten med denna då?

http://www.blocket.se/vasterbotten/Landsvagscykel_66224722.htm?ca=4&w=2

Nu vet jag inte vilka specifikationer den har men....

behöver nya hjul till racer för motion och daglig pendling, har expertpanelen några tips på hållbart hjulset?
Dom ska vara svarta och kosta run 2500kr

Tillbaka
Topp