Gäller även tempot då, förstår jag....att inte göra EXAKT som proffsen gör är självmord!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gäller även tempot då, förstår jag....att inte göra EXAKT som proffsen gör är självmord!
Helt riktigt! Du vinner ett par korta vita cykelstrumpor, en 33cl cykelflaska och absolut inte någon sadelväska!Inte nöjd! Sadeln ska vara rak och styrstammen kortare
Det är Kulhavy's hoj va?
Då vet du vems cykel det här är. Fast han har ju stammen "på rätt håll" iofs. Stilpoliserna nöjda?
Woho!Helt riktigt! Du vinner ett par korta vita cykelstrumpor, en 33cl cykelflaska och absolut inte någon sadelväska!
Fan! Jag blir cykelsugen!
Det är bara för att man ska få maximal kraft i backarna när man sitter som sadeln är i den vinkeln.Hipstervinkeln på sadeln ser ju helt sjuk ut.
Och galen sadel-styre ratio.
Appearance is all...Gäller även tempot då, förstår jag.
Nej! Absolut inte! Stilregler är allt inom cykelsporten. Men just vad gäller inställning av cykeln ska man inte bry sig om internetmobben.Stilregler är till för att brytas, särskilt stilregler inom cykelsporten.
Det värsta som finns är folk som har åsikter om andra, och så kommer det fram att de själva använder sadelväska. "Men jag behöver en extra slang på VR/CV." Det är inte PRO, inte acceptabelt!
Team Sky har aldrig varit PRO.
Fan då, Team Sky är inte PRO längre alltså...
Gillar dom inte heller, men att dom är duktiga kan man inte ta ifrån dom...Team Sky har aldrig varit PRO.
Woho!
Hoppa upp på cykeln och ta en sväng då
Det är bara för att man ska få maximal kraft i backarna när man sitter som sadeln är i den vinkeln.
Droppet, som det kallas, är till för att man ska bli mer aerodynamisk, typ
Bra försök, men Velominatin gäller i huvudsak landsvägscyklar, MTB är skonade i vissa fallRegel #48
Duktiga, framgångsrika men inte PRO...Gillar dom inte heller, men att dom är duktiga kan man inte ta ifrån dom...
Astana är det enda som gäller!
Jag gillar Nibali, Landa och Aru! Riktigt starka cyklister alla treDuktiga, framgångsrika men inte PRO...
Astana har jag lite delade känslor inför, som egentligen gäller hela proffscirkusen. Vino var en gammal idol som ju svek en hårt. Och Alberto är en stilfull cyklist, men solkad.
Jag är dryga halva din ålder, så jag har inte varit med i svängarna så länge, utan bara kollat etapper på Girot, Touren och Vueltan fram tills förra sommaren, då jag satt inne hela sommaren och kollade på VARJE etapp på alla tre. Plus alla klassikerFår erkänna att det är några år sedan jag följde Protour nu. Brukade följa etapploppen och klassikerna, men nu blir det nog max någon etapp per säsong. Jag har en lång rad av fallna hjältar, så mitt intresse har svalnat tyvärr. Roberto Heras gillade jag... Och Cunegos genombrott på Girot var ju fantastiskt (jag har en Caad8 (ursprungliga) i garaget), men sen kom det ju inte mer. Å andra sidan blev han ju aldrig fälld för nåt heller.
En annan häftig grej var ju när Axelsson och Lövkvist var med i Cipressa? på Milano-Sanremo -08?. Samma sak där, en blev det inte mycket med och den andra...
Så jag har faktiskt inga favoriter längre.
Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till ditt påstående. Har jag passerat ungtuppsstsdiet och gått in i... ...medelåldern!?! Hemska tanke!Jag är dryga halva din ålder,
Hade ett par somrar när jag såg (nästan) allt på Touren, och det mesta annat. Och då är Vacchi och Adamsson ett underbart sällskap. Finns ingen (svensk) konkurrens!då jag satt inne hela sommaren och kollade på VARJE etapp på alla tre. Plus alla klassiker
Jag kollar dock inte på dom loppen som Vacchi inte kommenterar, för mig är det Vacchi eller ingen!
Är du i stockholm så kan du svänga förbi mig så löser vi!
Blir sjön runt på denna, är helt novis. Inga kläder, pedaler inte ens en hjälm har jag. Nån bra hemsida? Gråhandlare om så behövs
Har inte tid att springa i affärer..
Jag är dryga halva din ålder, så jag har inte varit med i svängarna så länge, utan bara kollat etapper på Girot, Touren och Vueltan fram tills förra sommaren, då jag satt inne hela sommaren och kollade på VARJE etapp på alla tre. Plus alla klassiker
Jag kollar dock inte på dom loppen som Vacchi inte kommenterar, för mig är det Vacchi eller ingen!
Brukar sitta på kvällar/nätter och kolla gamla klipp på Merckx dock, och vilken jävel han var
Om det är värt det? Korta svaret är nej.Håller på att se över uppgraderingsmöjligheterna inför våren på cykeln. Har en liten fråga för er:
Är det värt att uppgradera pedaler från Shimano Shimano PD-R540 (De billigaste) till Shimano 105 - 5800 Carbon SPD-SL (samma modellserie som växelsystemet på cykeln ifråga)? Cykeln är en Cannondale Synapse Carbon 105 2016. Nya pedaler kostar 670 SEK.
Om det är värt det? Korta svaret är nej.
Om du kan motivera utgiften utifrån utseende, vikt och känsla så är svaret definitivt ja!
Man får räkna på peng/sparat gram. Den kvoten blir sällan bra när man byter från Shimano till Shimano. Annars är ju pedaler roterande vikt, så det är ett av de "smarta" ställena att spara vikt. Kolla på ett par Time istället (efter att du bytt i ordning: slang, däck, kompletta hjul).
Pedaler är pedaler. De billigaste gör jobbet på ett likvärdigt sätt som de dyraste. Det finns skillnader i Q-faktor, float, mm, men även mer praktiska som hur klossarna fungerar att gå på. Så länge du inte identifierat ett problem du försöker lösa behöver du inte fundera alls på vad du köper. Du kommer kanske bli "petigare" med tiden.
Times pedaler brukar vara betydligt lättare än Shimanos för samma peng, därav rekommendationen. Du kan också kolla på tex Look. Även om du köper de allra lättaste pedalerna kommer du inte känna någon skillnad, eller kunna mäta någon skillnad på din favoritrunda.
Däck, slang och hjul är annorlunda. Dina däck är helt ok instegsdäck för nån hundring styck och dina hjul är beprövade allroundhjul, helt ok men inte "bra" på någon punkt. Här kan du göra förändringar som du både känner och kan mäta. Köp ett par värstingdäck, tex Schwalbe One, Continental GP4000s, Michelin Pro4 och ett par lätta slangar så har du kapat säkert 100g/hjul roterande vikt (som du kan känna) och massor av watt i rullmotstånd (som du kan mäta). Beställ från tysk nätsida så blir det inga stora pengar.