På vilket sätt menar du att sora/tiagra är skräp?Köp en Bianchi. På så vis kan hon förena mode med cykling och du är homefree oavsett vilken modell du köper.
Sora/tiagra är typ skräp men visst, det funkar ju ett tag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På vilket sätt menar du att sora/tiagra är skräp?Köp en Bianchi. På så vis kan hon förena mode med cykling och du är homefree oavsett vilken modell du köper.
Sora/tiagra är typ skräp men visst, det funkar ju ett tag.
På vilket sätt menar du att sora/tiagra är skräp?
Aldrig ägt en cykel med Tiagra i någon del.Hur länge cyklade du med tiagra innan du bytte? Och vad hade du för vevparti, kedja och kassett?
Standardsvar 1a är nishiki pro sl-d. Ska du cykla året runt kan pro eight vara värd en titt.Ställer frågan här, känns passande.
Om jag är ute efter en pendlarcykel ~1.5-2 mil enkel väg vad ska jag kika på för runt 10k. Vill ej ha en racer.
Funderar på att gå upp några tusen och köpa mtb igen men det känns inte som en passande hoj för just det ändamålet.
Håller med om att skillnaden idag är mindre än "förr", även skillnaden mellan DA och 105 är mindre idag. Ultegra vetefan...Ni som säger att Tiagra är skit har ju uppenbarligen ingen koll längre...
Årets Tiagra är ljusår bättre än den förra, och inte långt bakom 105 alls! Det är en sjukt liten skillnad till och med.
Sure, är man ute efter att få en lättare cykel så är 105 steget vassare, men då borde man ändå gå upp på Ultegra...
Det man vinner på att köpa 105 är lite bättre precision och aningen bättre känsla, men mer än så vore det inte
105 kommer inte att göra cyklisten bättre, Tiagra kommer inte att göra den sämre.
Att ta ett steg upp efter ett par säsonger gäller hela vägen tills man har DA/Red/SuperRecord...Håller med om att skillnaden idag är mindre än "förr", även skillnaden mellan DA och 105 är mindre idag. Ultegra vetefan...
Köper du en cykel med Sora/ Tiagra vill jag dock, med en dåres envishet, hävda att du kommer att vilja ta steget upp till en cykel med bättre kvalitet inom ett par säsonger om du fastnar för motionssporten.
Du lär ju även ha sämre komponenter i övrigt på cykeln, det finns en anledning till att den är billig.
Tackar! Skall kolla in denStandardsvar 1a är nishiki pro sl-d. Ska du cykla året runt kan pro eight vara värd en titt.
Du menar att det är som med klockor, att man aldrig är sådär riktigt nöjd?Att ta ett steg upp efter ett par säsonger gäller hela vägen tills man har DA/Red/SuperRecord...
Sora är en grupp som är helt värdelös tycker jag
Om du råkar bo i Göteborg så kan jag ha en att sälja till ett fördelaktigt pris.Tackar! Skall kolla in den
Är en göteborgare men bor numer i StockholmOm du råkar bo i Göteborg så kan jag ha en att sälja till ett fördelaktigt pris.![]()
Jag skulle hellre ha en full sora än de blandningar av 105 bakväxel, tiagrareglage, kmc-kedja, sugino vevar och sunrace kassetter som sitter på många av de cyklar som är steget upp. Men då är jag kvar på komponenterna.Håller med om att skillnaden idag är mindre än "förr", även skillnaden mellan DA och 105 är mindre idag. Ultegra vetefan...
Köper du en cykel med Sora/ Tiagra vill jag dock, med en dåres envishet, hävda att du kommer att vilja ta steget upp till en cykel med bättre kvalitet inom ett par säsonger om du fastnar för motionssporten.
Du lär ju även ha sämre komponenter i övrigt på cykeln, det finns en anledning till att den är billig.
Snygg enligt sambon.
Jag håller helt med @Nashman. Det här är lite av ett exempel på det jag nyss nämnde. Det står "20vxl shimano 105", men det är bara bakväxeln som är 105. Reglage och framväxel är förra generationens tiagra, och sen går det utför. Den känns väldigt dyr. Jämför canyonen som har 105 rakt igenom, inklusive vevparti.Snygg enligt sambon.
Jag slår ett slag för den här som jag dock inte tycker är så värst snygg...var är Canyons vita springare?
https://www.canyon.com/sv/road/endurace/endurace-al-6-0-wmn.html
A-hus?Själv kör jag en Trek Domane 4.3 - Carbon
Och en Garmin 405
![]()
![]()
![]()
Tack för hjälpen. Det blir att forska vidare i djungeln av modeller och märken. Rose verkar dock onekligen prisvärd.Jag hade valt rose, men den är också dyrare. Den har bättre hjul, och ren shimano drivlina (istället för FSA-KMC-shimano blandningen).
Ska den användas som pendlare kanske det kan vara värt att titta på bockstyrehybrider som börjar dyka upp. Nishiki allroad och Trek crossrip till exempel. De har lite snällare geometri, och är anpassade för skärmar och pakethållare. Inte i närheten lika prisvärda som de du postade, dock.
God morgon. Eftersom jag inte är medlem i något cykelforum slänger jag ut en fråga här.
Jag är ute efter en CX runt 10 tusen som ska användas som pendlarhoj. Vad tror ni dessa? Tacksam för synpunkter.
https://www.evanscycles.com/pinnacle-arkose-three-2015-adventure-road-bike-EV207295
https://www.rosebikes.se/bike/rose-pro-dx-cross-2000-817112/aid:817115
Som Joe Strummer sa - "you dont train, you show up".![]()
Köpt för 65 euro i Frankrike för 13 år sen. Låset var nog dyrare.
Cyklade 1 mil idag. Känner mig redo för Vättern.
Van Eyck Sport i Belgien. VärtSka bygga ihop en ny racer inför sommaren.
Har ni tips på en återförsäjare som säljer Ultegra full set till bra priser?