Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
MTB? I en racertråd? Dock...cred för att den förste tycks ha sina skalmar utanpå hjälmflärparna. Helt enligt reglerna.XCE i Huskvarna idag. Kul med svensks framgångar, och hur i helvete är det möjligt att köra så fort!?!
MTB? I en racertråd? Dock...cred för att den förste tycks ha sina skalmar utanpå hjälmflärparna. Helt enligt reglerna.
Allt cykelnörderi får plats i de här tråden. Här inne tycker vi om att kramas och umgås i lycra och bibs oavsett cykeltyp!
...men reglerna är livsviktiga!
Kunde liksom inte med att starta en tråd för EM i Mtb här på KS. Det är av nödvändighet högt i tak i den här tråden, och lite riktiga cyklister har ingen dött av.MTB? I en racertråd? Dock...cred för att den förste tycks ha sina skalmar utanpå hjälmflärparna. Helt enligt reglerna.
Top tube differences....
Bombtracken har en hyfsat aggressiv ergonomi med framåtlutande top tube, Scotten har gubbergonomi vilket är svinskönt för ryggen vid längre sträckor och Colnagon har helt rät top tube.
Den sistnämnda är för pendling, Bombtrack för kortare och roliga sträckor medan mr Scott stått ocyklad i över två år men förtjänar bättre så den ska in på service samt få nya styrlindor och eventuellt ett helt nytt groupset. Nu är det 105/Tiagra samt Scotts egna bromsar. Funtar på nya 105 allround. Får se hur det blir.
Dubbade bombtracken förrförra vintern. Det var hemskt. I vintras cyklade jag bara nån enstaka gång men nu avser jag köra colnagon ett par ggr per vecka året runt.Jag är ju mest åt fixed hållet på den där bilden men jag är så galet sugen på en pendlare likt din Colnago som man även skulle kunna köra dubbat på vintern på!
Bra line-up!
Klart den blåste omkull, med dom fälgarna.
Dubbade bombtracken förrförra vintern. Det var hemskt. I vintras cyklade jag bara nån enstaka gång men nu avser jag köra colnagon ett par ggr per vecka året runt.
Inväntar ett flatbar/riser från cinelli som ska på bombtracken. Är lite trött på bullhorn.
Scott ska in på service denna vecka.
32" dubb är precis på håret att det får plats på bombtrack... Plats finns det alltidKör också raiser. Smidigt.
Tänker mig att dubb på 28r funkar bättre. Större delen av vintern brukar man iof klara sig utan dubb där jag bor så snart snön verkligen lagt sig. Får börja kolla lite mer seriöst efter nåt CX projekt. Sålde ju faktiskt en hoj igår, då borde det finnas plats för en till...
För 15 tusen skulle jag välja en CX från Canyon eller Rose. Dom verkar vara erkänt bra och prisvärda. Jag var nära att slå till på en Rose för ca 12 men bailade i sista stund.Någon som har erfarenhet av Votec? Är det något att ha?
När jag googlar efter referenser kommer jag mest in på suspekta tyska sidor, men jag har hittat en som på pappret ser rätt prisvärd ut.
Är ute efter en bra cyclocross/racerhoj för både pendling och träning för max 15 lax.
Hade "bestämt" mig för en Specialized som var väldigt behaglig, men den rullade på Tiagra som jag förstår är snäppet under 105.
Har ca 2 mil enkel väg till jobbet, så är ute efter något som ger mig så lite problem som möjligt
Köpte själv en Nishiki Cross comp förra året för ca 16000kr, finns en 2016 år variant för samma pengar. Den har 105 som växel grupp, bra bromsar, och allround är jag väldigt nöjd. http://m.lannasport.se/sv/articles/2.2941.168369/nishiki-cross-comp-2016Någon som har erfarenhet av Votec? Är det något att ha?
När jag googlar efter referenser kommer jag mest in på suspekta tyska sidor, men jag har hittat en som på pappret ser rätt prisvärd ut.
Är ute efter en bra cyclocross/racerhoj för både pendling och träning för max 15 lax.
Hade "bestämt" mig för en Specialized som var väldigt behaglig, men den rullade på Tiagra som jag förstår är snäppet under 105.
Har ca 2 mil enkel väg till jobbet, så är ute efter något som ger mig så lite problem som möjligt
Köpte själv en Nishiki Cross comp förra året för ca 16000kr, finns en 2016 år variant för samma pengar. Den har 105 som växel grupp, bra bromsar, och allround är jag väldigt nöjd. http://m.lannasport.se/sv/articles/2.2941.168369/nishiki-cross-comp-2016
Jag körda med original däcken några månader dom funkade bra men har numera ett par tunnare däck på för att jag alltid kör landsväg mer eller mindre.Var och kikade på denna idag faktiskt på ett annat ställe. De hade inte hemma rätt ramstorlek men den kändes trevlig faktiskt.
Kör du på de mönstrade däcken ?
Allright.Jag körda med original däcken några månader dom funkade bra men har numera ett par tunnare däck på för att jag alltid kör landsväg mer eller mindre.
Lite sugen på införskaffa en racer och börja cykla nu när vädret är så härligt! Bör jag kolla nytt eller funkar begagnat? Tänkte maxpris 8000 kr (där gärna skor osv får rymmas inom).
Tanken är väl cykla 1-2 timmar någon gång i veckan på landsväg, så inget direkt avancerat.
Det blir så med allt som ska köpas känns det som... Men med en ny cykel så har man inga ursäkter längre, ut på vägen bara! Mycket nöjeAllright.
Det slutade med en Focus Marex AX Disc Apex ( bra namn) som jag fick en hygglig deal på.
Beslutsångest deluxe, men nu jävlar...
Tack för tipset! Några speciella märken och modeller jag ska hålla koll på/undvika?Med din budget skulle jag definitivt kolla begagnat, även på skorna. Lite fel årstid för att hitta riktiga fynd, men det går. Blocket eller http://happyride.se/annonser/ hittar du det mesta på.
EDIT: Sålde min kolfiberracer med Sram Force för ca 10 plus skor som kostade över 2, cyklade en gång i för en tusenlapp, så visst kan du hitta något helt ok.