Fanns ingen bättre tråd att posta i. Satt och bläddrade och fastnade på Eurosport1 och Derny-cykling i velodrom. Ser nästan ut som en skämt-diciplin och jag har helt missat företeelsen, men jäklar vad coolt Är på ES as we speak.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Specialized har en sån. Sprakar nåt helt sinnessjukt.Tips på högreflekterande jacka för landsvägscykling? (Endast skaljacka)
Ingen neongrön jacka eller så. Utan ett grått eller vitt högreflekterande mönster bara.
Ändå märkligt att tamejfan allt var snyggare förr... Klockor, cyklar, bilar, hus etc...Merlin Extralight (Vintage)
Derny är jäkligt roligt att se live, brakar på bra särskilt om man sitter nära banan. Absolut att rekommendera att gå på ett sexdagars om man har möjlighet, Köpenhamn kör varje år. Tyvärr är Ballerup inte supertajt som bana men på fredag-lördag brukar det vara bra tryck.Fanns ingen bättre tråd att posta i. Satt och bläddrade och fastnade på Eurosport1 och Derny-cykling i velodrom. Ser nästan ut som en skämt-diciplin och jag har helt missat företeelsen, men jäklar vad coolt Är på ES as we speak.
Det finns även en Mtb tråd och en vad sportar ni för cykeltråd, båda tillräckligt små för att slås ihop till en "stora cykeltråden" tycker jag.Är det här KS enda tråd om cyklar/cykling?
Finns det ingen ”stora cykel tråden”?
Jag har nyss skaffat en jacka från svenska Sigr (Umeå?) som heter Norrsken. Bra passform och snygg. Jackan ser nästan helt svart ut (som på andra bilden) innan den belyses.Tips på högreflekterande jacka för landsvägscykling? (Endast skaljacka)
Ingen neongrön jacka eller så. Utan ett grått eller vitt högreflekterande mönster bara.
Många rätt där!
Är väl tidskorrekt? Lär ju inte funnits så många alternativa märken när den cykeln är producerad. De var ju iallafall 100% top of the line då även om det hunnit poppa upp några konkurrerande märken.Många rätt där!
Delta, Record osv...
Snyggt!!
Men du....Look-pedaler?
Det var väl korgar på den tiden, eller hade clip-less gjort intåg redan då?Är väl tidskorrekt? Lär ju inte funnits så många alternativa märken när den cykeln är producerad. De var ju iallafall 100% top of the line då även om det hunnit poppa upp några konkurrerande märken.
Deltabromsar är sent 80 - tidigt 90-tal så det stämmer fint med clipless som lanseras mitten 80-tal på bred front (av Look).Det var väl korgar på den tiden, eller hade clip-less gjort intåg redan då?
Hursom, väldigt fin hoj.
Vit flagg!Deltabromsar är sent 80 - tidigt 90-tal så det stämmer fint med clipless som lanseras mitten 80-tal på bred front (av Look).
Riktigt fin! Men som du skriver så bör det kanske vara clips för att vara korrekt i tid. SPD kom tidigt 90-tal och Look var väl något föreDet var väl korgar på den tiden, eller hade clip-less gjort intåg redan då?
Hursom, väldigt fin hoj.
Jag spelar det säkra kortet och säger däckenMed risk för att framstå som så pass dryg som jag egentligen är... Bernard Hinault vann TdF 1985 på ett par LOOK PP65. Den siste som använde clips och remmar (jag vänder mig kraftigt mot ordet "korgar" som inte dök upp på allvar förrän med ångestskägg, sotarmössor och surdegsbakande) i något större sammanhang var Stephen Roche i TdF 1987. LOOK PP65 togs fram 1983 och presenterades för allmänheten 1984. Men ni har rätt - Colnago: n är verkligen ett mischmasch av olika tidsepoker. Ramen är exempelvis från 1989 och pedalerna från 1990 (PP96)...
Delarna är, med ett undantag, alla inom ett par års kataloginnehåll - vilket i internationella kretsar är OK även för de mest anala.
För att visa att jag har viss ödmjukhet inför de här på Klocksnack samlade cykelhistorikerna medger jag att sadelstolpen inte är tidskorrekt. Men är det på sätt och vis ändå - för jag köpte ramen ny 1989 (och den är även tillverkad 1989) och samtidigt köpte jag sadelstolpen. Den var givetvis inte från 1989 men den fanns att köpa då och har suttit på cykeln sedan dess. Det har även det ergonomiska Modolo-styret och 3TTT-styrstammen.
Den som först upptäcker den här cykelns riktiga fadäs får återupprättad cykelhistorikerheder.
(insert smiley of your own choice)
Studerat fotona lite. Menar du snabbkopplingarna, Ringlé Ti-Stix? Fanns i stål med. Har en Ringlé-broschyr från när det begav sig i samlingarna
Jag spelar det säkra kortet och säger däcken
Bromshandtagen?Med risk för att framstå som så pass dryg som jag egentligen är... Bernard Hinault vann TdF 1985 på ett par LOOK PP65. Den siste som använde clips och remmar (jag vänder mig kraftigt mot ordet "korgar" som inte dök upp på allvar förrän med ångestskägg, sotarmössor och surdegsbakande) i något större sammanhang var Stephen Roche i TdF 1987. LOOK PP65 togs fram 1983 och presenterades för allmänheten 1984. Men ni har rätt - Colnago: n är verkligen ett mischmasch av olika tidsepoker. Ramen är exempelvis från 1989 och pedalerna från 1990 (PP96)...
Delarna är, med ett undantag, alla inom ett par års kataloginnehåll - vilket i internationella kretsar är OK även för de mest anala.
För att visa att jag har viss ödmjukhet inför de här på Klocksnack samlade cykelhistorikerna medger jag att sadelstolpen inte är tidskorrekt. Men är det på sätt och vis ändå - för jag köpte ramen ny 1989 (och den är även tillverkad 1989) och samtidigt köpte jag sadelstolpen. Den var givetvis inte från 1989 men den fanns att köpa då och har suttit på cykeln sedan dess. Det har även det ergonomiska Modolo-styret och 3TTT-styrstammen.
Den som först upptäcker den här cykelns riktiga fadäs får återupprättad cykelhistorikerheder.
Med risk för att framstå som så pass dryg som jag egentligen är... Bernard Hinault vann TdF 1985 på ett par LOOK PP65. Den siste som använde clips och remmar (jag vänder mig kraftigt mot ordet "korgar" som inte dök upp på allvar förrän med ångestskägg, sotarmössor och surdegsbakande) i något större sammanhang var Stephen Roche i TdF 1987. LOOK PP65 togs fram 1983 och presenterades för allmänheten 1984. Men ni har rätt - Colnago: n är verkligen ett mischmasch av olika tidsepoker. Ramen är exempelvis från 1989 och pedalerna från 1990 (PP96)...