Håll i dig nu, för det här är osunt;Vad är det för hjul du har på resp cykel?
Håller naturligtvis med dej om att det ska va rätt hjul o rätt däck på en fin cykel men som jag nämnt så är det träningshjul som jag lånat.
Även jag gillar cyklar, hjul o däck. Rätt övertygad om att min C64 med hjulen jag beställd på de däck jag får duger rätt bra
På crossen har jag ett par Velocity Major Tom på Record med Tufo Cubus för träning och två par Novatec Sprint med Challenge Limus respektive Challenge Grifo samt ett par Mavic Reflex på Novatec med Challenge Chicane. För grusracing har jag ett par Kinlin 22 på Novatec med Panaracer Gravelking.
Vinter-/äventyrs-/grusåket har H+Son TB14 på Chorus med WTB Nano eller Vittoria Voyager Hyper och ett par A119 på Veloce med dubb.
Mina två huvudsakliga landsvägsåk (modern plåtraket respektive gammal titanhäck) samsas om Mavic Cosmic Pro Carbon med GP5000, Ambrosio Excellence på Record med Veloflex Corsa, DT R460 på Record med Pirelli Cinturato Velo, Ambrosio Nemesis på Chorus med Vittoria Pavé, Veltec Speed 4.5 på Aivee med Vittoria Corsa CX och Zipp 255 (202) på Powerway med Veloflex Roubaix/Criterium.
Söndagssnyggracern rullar nästan uteslutande på ett par Mavic Cosmic från första (eller andra?) generationen (dvs djupa aluhjul) med Veloflex Master.
I röret ligger att bygga upp ett par Royce på 65mm kanttrådsfälgar (som sannolikt också får GP5000) men vi får se när jag får tummarna ur. Jag saknar ju, bevisligen, inte andra hjul att åka på.