Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fullkomligt briljanta detaljer - mycket, mycket smak- och kärleksfullt gjort.Kombinationen Moltenisockor och Gewiss-kit från 94 är 100% dansk. Allt som saknades var ett ackompanjemang av Jørn Mader-referat när killen pressar sig förbi tjejen på lådcykeln.
Min erfarenhet är den motsatta - det är kanonfina däck med utmärkta egenskaper gällande fart, komfort och grepp.Dock är däcken en enorm besvikelse. Inte alls snabbare än budget Rallye utan tvärtom. Svampiga, dassigt rull o allmänt tunga. Riktigt besviken..
O ja, rätt psi enligt hemsidan fram o bak.
Snygga o glo på dock om de nu ska va nåt. Surt sa räven.. (o min plånbok)
Fick faktiskt upp farten igår så lite mer nöjd nu. Är nog som du beskriver det hela.Min erfarenhet är den motsatta - det är kanonfina däck med utmärkta egenskaper gällande fart, komfort och grepp.
Med det sagt är det ingen lätt match att separera vad som känns snabbt och vad som är snabbt. Människokroppen är förjävla dålig på att fatta hastighet (dvs hur snabbt något rör sig genom lufthavet och/eller världsrymden) utan använder en mängd proxyfaktorer (vibrationer, ljud, kontroll et cetera) för att kunna uppskatta det. Det du tycker är svampigt och dassigt rull är antagligen det jag kallar följsam- och mjukhet (och som ger nämnda komfort, fart och grepp). En gång i tiden var vi övertygade om att smala, sketahårda däck var snabbast (men mätningar, som man till och med kan göra själv, visar motsatsen). Med det sagt är vi ju båda lustcyklister och stämmer inte känslan är det inte kul att åka. Kanske exempelvis de fina, konventionellt uppbyggda och lite stummare däcken från Continental är en bättre idé? Jag har ett par Sprinter i 25mm i källarn som du gärna får låntesta.
Angående tryck - vilken bredd har du och vad väger du?
Jag hade tveklöst valt dubbelt - men jag vill också ha kassetter som är relativt täta och det blir knepigt att köra enkel om man samtidigt vill ha ett stort spann.Nära att slå till på en Cannondale Topstone men kommer nog spendera mer än hälften av tiden på asfalt. Hade ni valt 46/30 - 11/34 eller 11/42 och varför?
Gillar estetiken med enkelklinga fram och tycker det är njutbart att cykla fixie(singlespeed men när det kommer till mtb/gravel så är det något med traditionalisten i mig som gör att dubbelklinga känns som det naturliga.
Kommer du att cykla mer än hälften av tiden på asfalt så hade jag valt dubbelklinga.Nära att slå till på en Cannondale Topstone men kommer nog spendera mer än hälften av tiden på asfalt. Hade ni valt 46/30 - 11/34 eller 11/42 och varför?
Gillar estetiken med enkelklinga fram och tycker det är njutbart att cykla fixie(singlespeed men när det kommer till mtb/gravel så är det något med traditionalisten i mig som gör att dubbelklinga känns som det naturliga.
I grunden är det en MCB-stålram som satt på nästan samtliga 3, 5 och 10 växlade cyklar från den tiden, vilket gör att det bör vara relativt enkelt att fixa delar. Lite synd att man kapat av ena låsfästet.Fick ta över den här gamla racern som både farfar och farsan haft men det finns ju att göra.. drivlinan funkar men vajrarna har ju sett sina glansdagar så vart får jag tag i grejer som är tidsenliga?
Jo dessvärre men nyckeln har försvunnit med tiden men ska kapa bort det lite finare än farsan gjort, det jag egentligen behöver nu utan att ha gått igenom den utan ba kollat lite snabbt är ju vajrar,sadel,styrlinda,däck och alt bromshandtag och vill ju inte ha moderna grejer eller ja dom ska iaf inte se moderna utI grunden är det en MCB-stålram som satt på nästan samtliga 3, 5 och 10 växlade cyklar från den tiden, vilket gör att det bör vara relativt enkelt att fixa delar. Lite synd att man kapat av ena låsfästet.
Kanske skrev lite luddigt men grejerna ska ba se samtida ut så dom inte ser malplacerade ut, eller ja sadel hade ju varit gött att få tag i en från samma era om inte denna går att laga. Får börja kolla runt lite så man kan börja pendla med den nästa sommarDu bör kunna hitta vita höljen hos många välsorterade verkstäder/butiker - du behöver inte nödvändigtvis samtida (det är snarare tvärtom nästan bättre om det inte är det).
Den här är i det närmaste perfekt...Kanske skrev lite luddigt men grejerna ska ba se samtida ut så dom inte ser malplacerade ut, eller ja sadel hade ju varit gött att få tag i en från samma era om inte denna går att laga. Får börja kolla runt lite så man kan börja pendla med den nästa sommar
Byt bromsgummin också, de som sitter på är antagligen stenhårda. Däck och slangar slits ju också av tidens tand.Kanske skrev lite luddigt men grejerna ska ba se samtida ut så dom inte ser malplacerade ut, eller ja sadel hade ju varit gött att få tag i en från samma era om inte denna går att laga. Får börja kolla runt lite så man kan börja pendla med den nästa sommar