Utav de däcken ser Specialized bäst ut för dina önskemål. Välj ett däck med jämn yta i centrum (rullar lätt, fint och vibrationsfritt på asfalt) med lite mönster på sidorna för extra grepp i terrängen. Jag kör med WTB som fungerar väldigt bra som allrounddäck trots att jag mest kör utanför asfalten. Typ denna;En fråga om däck. Har en Specialized Sirrus Comp Disc med 30mm landsvägsdäck. Har ganska många trevliga grusvägar här och där som lockar men med nuvarande däck känns det inte så roligt. Vill gå upp i bredd och enligt spec så klarar cykeln 35mm men efter lite mätning tror jag 38mm går bra, kanske t o m 40mm. Har ni några bra tips på däck, i första hand 35-38mm, för användning ungefär 60-70% asfalt och resten grus? Skulle vara bra om de gick bra i snö på vintern också.
Kollat runt över massor av alternativ men då jag inte är van vid att köra på grus så vet jag inte vad som kan behövas och hur mycket man ger avkall på fart när man tar grova däck. Spanat in bland annat dessa däck. (Finns så sjukt många däck så man blir ju galen )
Specialized Pathfinder Pro
Panaracer GravelKing SK+, EXT+
Continental Terra Trail, Speed
Schwalbe G-One Allround
Pirelli Cinturato Gravel H, M
Hjälp!
Byway
Discover Byway tires for unbeatable gravel performance. Designed for comfort and durability, they offer exceptional traction and smooth rides on rough terrains.
www.wtb.com