Höst/vinter är ju inomhus säsong så bara bib shorts! Blir så jäkla svettigt på trainern även med ACn på 16 graderNu när det börjar bli lite kyligare, runt 10-12 grade, vad cyklar ni i?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Höst/vinter är ju inomhus säsong så bara bib shorts! Blir så jäkla svettigt på trainern även med ACn på 16 graderNu när det börjar bli lite kyligare, runt 10-12 grade, vad cyklar ni i?
Vad kör man för trainer till cykel med thruaxle?Höst/vinter är ju inomhus säsong så bara bib shorts! Blir så jäkla svettigt på trainern även med ACn på 16 grader
Jag har en Zwift Hub som funkar till både thru axle och skewer. (Skewer får man med ihop med lite olika brickor osv så det passar).Vad kör man för trainer till cykel med thruaxle?
Långärmad tröja istället för kortärmad.Nu när det börjar bli lite kyligare, runt 10-12 grade, vad cyklar ni i?
Köpte GripGrab armvärmare och handskar, mid season. Var lite kyligt om framförallt fötterna nu, skoskydd?
Funkar med vilken burk som helst, nästan. Jag kör på laptop.Halloj! Hittar ingen dedikerad Zwift-tråd så tänker att det här kanske är rätt plats att ställa frågor på.
Jag har bestämt mig för att inleda min Zwiftkarriär för att få lite träning i vinter.
Har ni några tips och trix att tänka på?
Jag har en relativt kraftig bärbar dator, fungerar det eller krävs stationärt monster?
Vad hade ni gjort annorlunda om ni började nu?
Tanken med Zwift är att jag dels slipper ta mig ut i vintermörkret, dels blir "klar" med träningen snabbare och dels att jag kommer ha tävlingsmomentet som trigger att fortsätta och köra på. Är jag fel på det här? Tar det lika mycket tid som att köra utomhus?
Spretigt inlägg detta. Men är liksom mest nyfiken och vill ha tips. Vad har ni?
Det jag tänkte var att skaffa Zwifts egen trainer med deras Hub One och elektroniska växlar. Problemet är väl att den i dagsläget är låst till Zwift? Fördelen är att en mekanisk odugling som mig borde kunna sätta upp allt relativt enkelt.Funkar med vilken burk som helst, nästan. Jag kör på laptop.
En vettig trainer, alternativt rullar och effektmätare om man är hardcore. En bra fläkt och bra hörlurar samt ett batteri ljudböcker eller dylikt.
Gå inte på zwifts marknadsföring, kickr climb, rocker osv är inte nödvändigt. Komplettera med grejer om du vill längre fram.
Det går snabbare på zwift än ute, delvis beroende på att det inte går att frihjula men även pga en småskev hastighetsbedömning.
Testa en vecka gratis och bilda dig en uppfattning. Jag gillar zwift, har även testat rouvy och trainer road. TR är renodlad träning medan rouvy är som zwift. Håller dock fast vid sistnämnda då utbudet är större.
Halloj! Hittar ingen dedikerad Zwift-tråd så tänker att det här kanske är rätt plats att ställa frågor på.
Jag har bestämt mig för att inleda min Zwiftkarriär för att få lite träning i vinter.
Jag har en relativt kraftig bärbar dator, fungerar det eller krävs stationärt monster?
Tanken med Zwift är att jag dels slipper ta mig ut i vintermörkret, dels blir "klar" med träningen snabbare och dels att jag kommer ha tävlingsmomentet som trigger att fortsätta och köra på. Är jag fel på det här? Tar det lika mycket tid som att köra utomhus?
Det jag tänkte var att skaffa Zwifts egen trainer med deras Hub One och elektroniska växlar. Problemet är väl att den i dagsläget är låst till Zwift? Fördelen är att en mekanisk odugling som mig borde kunna sätta upp allt relativt enkelt.
Men en bra fläkt känns som en självklarhet att skaffa. Av det jag sett på YouTube känns det som en svettig historia...
Kör Zwift sedan ett par år tillbaka, och använder Apple-TV med extern skärm (gammal LCD-Tv).Halloj! Hittar ingen dedikerad Zwift-tråd så tänker att det här kanske är rätt plats att ställa frågor på.
Inledde min Zwift karriär för två veckor sedan, och är helt såld. Väldigt smidigt att kunna cykla framför TV:n (Apple TV). Köpte en begagnad smart trainer (Elite Suito) och en Wahoo Headwind fläkt.
Plockar ner/upp hela setupen på någon minut, och allt (förutom cykel) får plats i garderoben. Supersmidigt!
Zwift har bedrövlig grafik, men med den sociala aspekten så finns det ingen annan plattform som motsvarar detta. Tycker man inte det är så viktigt med det sociala så finns det andra plattformar som säkert är bättre.
Hade jag inte köpte en begagnad trainer hade jag definitivt köpt Hub One. Skönt att slippa växla - låter mindre och sliter mindre på växlarna/cykeln. Dessutom kan man ju köra en trainercykel på singlespeed om man vill.
Kan dela min länk till Zwift för en månad gratis om någon är intresserad.
Kör Zwift sedan ett par år tillbaka, och använder Apple-TV med extern skärm (gammal LCD-Tv).
Har en Tacx Neo2T som funkar kanon, och ger mig en bra känsla av uppför/nedför samt underlag i Zwift.
Om du kör igång, så glöm inte att ha en telefon där du kör Zwift Companion också...
Som andra sagt...fläkt är ett måste, och något att lyssna på under tiden.
Googla...det finns massor av sidor med nybörjartips för Zwift!
Om det är det sociala du är ute efter, och att tävla, så finns det ingen motsvarighet. Så att du blir låst till Zwift med Hub One bör inte vara några problem.Underbart, inspirerande att du fastnat så rejält!
Min tanke är att ha det uppställt i källaren fram till våren så smidigheten är egentligen inte så viktigt. Största problemet är väl att det är heltäckningsmatta under som kommer bli insvettad. Får skaffa sånna underlägg för kontorsstolar och laminera under stationen...
Grafiken är egentligen inget jag bryr mig om. Det jag känner är usp:en för mig är som du säger det sociala och kanske främst att man tävlar.
Companion ska jag definitivt skaffa och inte underskatta fläktstyrkan, nu när jag läst era kommentarer. Tänkte att en sån vanlig bordsfläkt skulle räcka...
Finns det övriga fördelar utöver att man får en större skärm med att köra via AppleTV?
Börjar bli en lite svettig uppstartskostnad redan nu. Om TV och AppleTV också måste inhandlas börjar det brännas i plånkan, haha.
Har också kört Zwift några år nu till och från, uppehåll under sommaren då man kör ute.Halloj! Hittar ingen dedikerad Zwift-tråd så tänker att det här kanske är rätt plats att ställa frågor på.
Prestationsångesten TOTAL. Jag kommer behöva en månad eller två innan jag vågar ge mig ut med er proffs!Det låter som att vi snart får dra igång ett Zwiftpass på Klocksnack
Har själv cyklat drygt 3000 mil på Zwift via en AppleTv, Wahoo Kickr Core och Wahoo Kickr Climb och är väldigt nöjd!
Det är ju bara att vi kommer överrens innan om hur många watt/kg som vi skall hålla oss inom. Kan ju vara kul att köra med ett gäng cykelnördar. Sedan kan vi ju toppa det med Discord så kan man prata med varandra också!Prestationsångesten TOTAL. Jag kommer behöva en månad eller två innan jag vågar ge mig ut med er proff
Det går att skapa ett meetup där alla håller ihop oavset hur många watt var och en trycker. Just sayin'Det är ju bara att vi kommer överrens innan om hur många watt/kg som vi skall hålla oss inom. Kan ju vara kul att köra med ett gäng cykelnördar. Sedan kan vi ju toppa det med Discord så kan man prata med varandra också!
Tjusigt! På bilden är det tiodelat (den bästa komponentgenerationen!).Hitta gamla bilder på min De Rosa . Det var några år sen dock . Bästa och snyggaste cykel jag ägt. Cosmic hjul och Campa växlar . Tror jag hade 11 delad men osäker då jag körde 10 många år. Tyvärr sprack ramen uppe vid bakre bromshöljet. Men då hade det gått många många mil .
Stämmer nog det. Gamla hederliga fyrkantsvevar. Montera 11 delat först på Bianchi hojen. Super record bakväxel. Den kosta en slant har jag för mig.Tjusigt! På bilden är det tiodelat (den bästa komponentgenerationen!).