Sålde en i veckan.Blivit sugen på en speedy reduced. Vad är ett rimligt pris tycker ni?
Fullset utan servicehistorik. Klockan hade spår av användning men gav ett gott intryck
Fick 24 tkr
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sålde en i veckan.Blivit sugen på en speedy reduced. Vad är ett rimligt pris tycker ni?
Jag känner igen den länken och är det samma så är den faktiskt i guld, 14k eller 18k. Och då är klockan värd en hel del med tanke på dagens guldvärde.
Eh, er du helt sikker på det? Det er en alm. J.B. Champion flex-lænke i 14k gold-filled, så vidt jeg kan se. Har selv haft en enkelt eller tre af dem.
Samme opbygning som denne her:
Nej jag är inte helt säker på det. Skulle jag varit helt säker på det skulle jag skrivit det i min text. Det jag skrev är att jag sett liknande länk i 14k guld, och om det skulle vara samma kan den vara i guld.......
Har du et billede? Det ville være cool at se en flex-lænke i guld
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-41-126334-wimbledon.158842/ ?Då var man i marknaden efter en Rolex igen, gått några år sedan jag kollade priserna och man fick ju sig en chock måste jag erkänna.
Kollar just nu på DJ 41 Wimbledon med vitguld bezel och jubileelänk.
140 laxar får man punga upp enl annonserna på chrono.
Sett en del annonser som är ca 1 år gamla med ett prisförslag om ca 110k.
invänta kommande lågkonjuktur eller slå till?
Tråkigt att köpa på ATH men samtidigt kliar det i fingrarna.
Vad tycker ni? Ohållbart pris om ca 140k eller rimligt?
Skickat iväg ett meddelande. Tycker personligen att priset är lite högt för just den här typ av klocka. Men marknaden säger sitt. Jag är som de flesta mer insatt i sportigare modellerna som GMT och Sub. Just denna modell faller mig dock i smaken och för det kan jag betala lite extra för.https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-41-126334-wimbledon.158842/ ?
Om det är rimligt eller ej är upp till dig men den ligger fortfarande osåld...
Den listar väl runt 110’ nu för tiden så det finns betydligt värre modellerSkickat iväg ett meddelande. Tycker personligen att priset är lite högt för just den här typ av klocka. Men marknaden säger sitt. Jag är som de flesta mer insatt i sportigare modellerna som GMT och Sub. Just denna modell faller mig dock i smaken och för det kan jag betala lite extra för.
Tack för länken!
Lägger till information: årsmodell 2005, men såldes 2007. Sedan dess oanvänd till 2018 då jag köpte den.Hej
Har dålig koll, har en datejust 16220 som jag köpte nov 2018 och innan dess var oanvänd. Årsmod tidigt 2000-tal. Låda och originalhandlingar. I behov av en rengöring. ungefär var rör vi oss?
Låter som ett fint ex. Ca 45.000 kr med tanke på servicebehovet.Lägger till information: årsmodell 2005, men såldes 2007. Sedan dess oanvänd till 2018 då jag köpte den.
Där ligger en till på K&S, dock till liknande pris.Skickat iväg ett meddelande. Tycker personligen att priset är lite högt för just den här typ av klocka. Men marknaden säger sitt. Jag är som de flesta mer insatt i sportigare modellerna som GMT och Sub. Just denna modell faller mig dock i smaken och för det kan jag betala lite extra för.
Tack för länken!
Det har nog bara sålts ett par sådana här på forumet. En knappt använd gick snabbt för 58 tkr i november medan en nästintill oanvänd ligger osåld för 63 tkr. Rimligt pris bör ligga någonstans däremellan, tänker jag.Är tudelad kring att behålla Speedyn eller inte. Det är den nya, med safirglas me urverk 3861.
Inhandlad i september förra året. Sparsamt använd. Enstaka hairline på spänne i övrigt toppskick. Rimligt pris för denna?
På länk? Servicehistorik?Vad är rimligt pris för en Rolex Datejust 16013 från 1985 guld/stål. Har kikat på chrono 24 men de priserna kanske inte är representativa...?
tackar på förhand.
endast kvitto (ej orginal) från tysk handlare finns med samt servicebox.
32? Kan det stämma? Trodde dom låg över 50?På länk? Servicehistorik?
De senaste som sålts här verkar ha gått för runt 32 tkr.
Nu verkar det vara ett halvår sen så kan ha hänt lite?
Källa?32? Kan det stämma? Trodde dom låg över 50?
70 brak för en 16220, var har du sett dessa?Om den är fortfarande i bra skick med alla papper, kan du sälja den som en födelsedagsklocka. 70 000 kr. Tror dock att amerikanska marknaden är bättre.
Ingen källa. Därför jag skrev att jag troddeKälla?
70 brak för en 16220, var har du sett dessa?