Om boendet inte är att betrakta som en "hävstång till en investering" då? Kan man låna till det då?När skrev jag att boende är lyxkonsumption?
En bruksbil? Kan man låna till det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om boendet inte är att betrakta som en "hävstång till en investering" då? Kan man låna till det då?När skrev jag att boende är lyxkonsumption?
Ingenstans vad jag kan se.
Om boendet inte är att betrakta som en "hävstång till en investering" då? Kan man låna till det då?
En bruksbil? Kan man låna till det?
Du skrev:Svarar på din fråga ändå. Hade ej gått in på bostadsmarknaden i dagsläget som förstagångsköpare, såvida inte stort kapital finns och kan köpa i Stockholms innerstad t.ex.
Ang. bil är det ju inte så svart eller vitt som du får det att framstå; ha lån eller åka kommunalt
Köp det du har råd med. Låt resten växa![]()
Du skrev:
Kommer aldrig låna till någonting såvida det inte handlar om hävstång till en investering. Lyxkonsumption som klockor och bil är retarderat att låna till.
Ser det som två helt olika åsikter som inte har med varandra att göra, därav min första fråga.
Dina två meningar.Vad är två helt olika åsikter?
Dina två meningar.
Är det inte uppenbart?Ja? Vad är din poäng?
Är det inte uppenbart?
Först skriver du: Kommer aldrig låna till någonting såvida det inte handlar om hävstång till en investering.
Sen skriver du: Lyxkonsumption som klockor och bil är retarderat att låna till.
När jag ifrågasätter din första mening drar du in den andra och börjar prata om lyxkonsumtion.
När har jag pratat om lyxkonsumption?![]()
Alltså, så här är det: På Flashback har alla minst 30 cm, och på Klocksnack lånar ingen pengar.Hur många bra investeringar har inte börjat med lånat kapital, en bra idé och en bra person? Hur många bra ekonomier, privata som företag, har utvecklats 100% organiskt? Det kan inte vara så att världen utanför KS lånar till 90% och inom KS bara 10%. Det beror så klart vilken nivå man håller sig inom och varifrån man börjar, men ändå.
Att starta bolag går väl ändå inte att jämföra med i praktiken onödiga lyxprodukter för privat ägande?Hur många bra investeringar har inte börjat med lånat kapital, en bra idé och en bra person? Hur många bra ekonomier, privata som företag, har utvecklats 100% organiskt? Det kan inte vara så att världen utanför KS lånar till 90% och inom KS bara 10%. Det beror så klart vilken nivå man håller sig inom och varifrån man börjar, men ändå.
Hur många bra investeringar har inte börjat med lånat kapital, en bra idé och en bra person? Hur många bra ekonomier, privata som företag, har utvecklats 100% organiskt? Det kan inte vara så att världen utanför KS lånar till 90% och inom KS bara 10%. Det beror så klart vilken nivå man håller sig inom och varifrån man börjar, men ändå.
Jag är inte det minst kränkt. Snarare förbluffad över dina påståenden och oförmågan att se det orimliga i dem.Så är det givetvis. Det hör ju inte ihop med att låna till en fet bil som man egentligen inte har råd med.
Det vet även @Torsten och det är just därför han upplever sig kränkt av min första kommentar i den här tråden.
Jag är inte det minst kränkt. Snarare förbluffad över dina påståenden och oförmågan att se det orimliga i dem.
En iakttagelse är att det på forumet verkar anses lite "fult" att låna pengar eller köpa på kredit.
Samtidigt så verkar det vara väldigt många som i andra trådar diskuterar vilket som är det bästa kreditkortet. Är elgiganten-avbetalning fult men det är okej att handla TV på kreditkort bara för att man så småningom kan få en 241 voucher av SAS??
Givetvis får väl folk betala för sig hur de vill. Att eventuella krediter har täckning får vi väl ändå förutsätta. Vi är väl alla (någorlunda) vuxna?
Alltså, så här är det: På Flashback har alla minst 30 cm, och på Klocksnack lånar ingen pengar.
Det är sen gammalt.
Älskar avbetalning! Hemelektronik brukar stå sig bra i värdeAtt låna för konsumtion håller igång tillväxtenGudarna skall veta hur mycket hemelektronik jag köpt "räntefritt"
Min första Rolex köptes med personallån. nöjd som en speleman var jag!
Jag håller med. Tält är inte så jävla dumt.Är det bara jag som ser bostadsköp som lyx i dagens samhälle?![]()
Haha ord!Älskar avbetalning! Hemelektronik brukar stå sig bra i värdeKöpte en asfräsch top of the line Sony Tjock-tv, 2005! Jävligt bra köp! Grovsoprummet två år senare... Skulle tagit SMS-lån och köpt en Rolex istället.
Köpte min första hoj med hjälp av en väldigt dyr avbetalning till GE-MoneyBank. Köpte den på AVA veckan innan jag skulle köra upp för kortet och säljaren fick kicka igång den åt mig. Det bästa jag gjort! Hade fruktansvärt dålig ekonomi men var väldigt lycklig.
Larvmoral och smygskryt att man måste casha till till klockor.
Låna på för satan och köp klockor för allt ni är värda säger jag!
"Det här med att man inte ska ha någon skuld, eller att man inte skulle vara fri med skuld. Det är nått äldre generationer har blivit itutatde![]()
"
" Dagens samhälle och ekonomi ser inte ut som det gjorde då. Skulle man VÄLJA (ja räntan är inget levande ting som styr sig själv) att höja räntan till sånna nivåer så skulle hela ekonomin kollapsa, skulle helt enkelt inte gå att genomföra."
Jag skulle låna mer om jag fick! pengar gör pengar! MVH/ Din personliga bankman.![]()
Det är ju inte skryt direkt. Inte i min värld, men alla är olika. Common sense för mig. Först är jag själv och familjen mätt och varm, har man några kronor över efter det livsnödvändiga så köper jag lyxprylar som en galning.Älskar avbetalning! Hemelektronik brukar stå sig bra i värdeKöpte en asfräsch top of the line Sony Tjock-tv, 2005! Jävligt bra köp! Grovsoprummet två år senare... Skulle tagit SMS-lån och köpt en Rolex istället.
Köpte min första hoj med hjälp av en väldigt dyr avbetalning till GE-MoneyBank. Köpte den på AVA veckan innan jag skulle köra upp för kortet och säljaren fick kicka igång den åt mig. Det bästa jag gjort! Hade fruktansvärt dålig ekonomi men var väldigt lycklig.
Larvmoral och smygskryt att man måste casha till till klockor.
Låna på för satan och köp klockor för allt ni är värda säger jag!
Ha ha ha ha.Alltså, så här är det: På Flashback har alla minst 30 cm, och på Klocksnack lånar ingen pengar.
Det är sen gammalt.