Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klart intressant. Starta!Du har rätt men det är en intressant diskussion - i synnerhet om echo d mfl ger sin syn på kvalitetsskillnader. Kanske förtjänar en egen tråd?
Tag är ju stora i USA och UK, antagligen där den största marknaden för kopior finns. Men jag vet inte.Problemet med kopior kommer ju rimligen bara att bli värre och värre, men lite oväntat kanske att man väljer att lägga energi på att kopiera Tag, är det för att det är mindre uppenbart?
Då man kopierar enkla seiko och casio-ur är detta inte speciellt förvånande.Problemet med kopior kommer ju rimligen bara att bli värre och värre, men lite oväntat kanske att man väljer att lägga energi på att kopiera Tag, är det för att det är mindre uppenbart?
Jo men samtidigt så är det ju klart fler människor som har råd att köpa åtminstone Tag:s instegsmodeller såsom Aquaracer. Har man inte råd med en Aquaracer och vill köpa kopia så är väl ens drömklocka sannolikt något dyrare än en Aquaracer? I dunno..Klart intressant. Starta!
Tag är ju stora i USA och UK, antagligen där den största marknaden för kopior finns. Men jag vet inte.
Fast poängen är ju att ägaren i många fall tror att den är äktaJo men samtidigt så är det ju klart fler människor som har råd att köpa åtminstone Tag:s instegsmodeller såsom Aquaracer. Har man inte råd med en Aquaracer och vill köpa kopia så är väl ens drömklocka sannolikt något dyrare än en Aquaracer? I dunno..
Problemet med kopior kommer ju rimligen bara att bli värre och värre, men lite oväntat kanske att man väljer att lägga energi på att kopiera Tag, är det för att det är mindre uppenbart?
Hade du mötet idag?Ska på möte där imorgon, men svaret jag fått hittills är väl endast att ”det finns väldigt välgjorda kopior även vi kan missa” ungefär så
Jag undrar om det stämmer att lumepluppen har en ring dock, kollat på massor av bilder på Google och jag tycker mig inte se någon egentlig ring runt lumepluppen, undrar om det inte är beroende på hur ljuset faller? Det kan möjligen vara så att det är ett smalt mellanrum mellan plupp och bezel på original?Såg en som kommentera på Tags Facebooksida. Ser inte denna lite misstänktas ut? Kolla siffrorna 40 och 50 på bezeln och lika så lume pluppen har väl ingen ring. Dålig bild men iallafall.
har försökt titta ordentligt och jag tror inte det ska finnas nån ring runt pluppenJag undrar om det stämmer att lumepluppen har en ring dock, kollat på massor av bilder på Google och jag tycker mig inte se någon egentlig ring runt lumepluppen, undrar om det inte är beroende på hur ljuset faller? Det kan möjligen vara så att det är ett smalt mellanrum mellan plupp och bezel på original?
Jag undrar om det stämmer att lumepluppen har en ring dock, kollat på massor av bilder på Google och jag tycker mig inte se någon egentlig ring runt lumepluppen, undrar om det inte är beroende på hur ljuset faller? Det kan möjligen vara så att det är ett smalt mellanrum mellan plupp och bezel på original?
Vid jämförelse mellan den jag hade och en ny i butik blir skillnaden vid bezelpluppen uppenbarhar försökt titta ordentligt och jag tror inte det ska finnas nån ring runt pluppen
Det kanske bara är bilden men sitter inte pärlan ocentrerad?Här är en bild på min gamla.
Jag är osäker på om det är en metallring, tror det är en fasning mellan pärlan och keramiken
Fasning kanske stämmer. Den syns dock alltid tydligt på äkta.Här är en bild på min gamla.
Jag är osäker på om det är en metallring, tror det är en fasning mellan pärlan och keramiken
Frågan är bara hur bra gjord orginalet är... Kanske letar efter fel tecken här.Om man kollar på siffrorna då..
eller är det bara jag som är nojig? 4an & 5an. 4an ser lite inte ut att gå ihop på ovansidan
Det är vinkeln på bilden, den är centrerad. Men om man ska vara ärlig så har Tags keramiska bezel lite att önska i finish, framförallt när man studerar den på väldigt nära håll.Det kanske bara är bilden men sitter inte pärlan ocentrerad?
Ja visst kan det vara så. Tycker dock det är lite för stor skillnad på de jag skickade!Frågan är bara hur bra gjord orginalet är... Kanske letar efter fel tecken här.
Här är en från chrono med box och papper om man studerar siffrorna här så är det lite tråkigt..
Jo det kan det defentivt vara, du har ju även ägt ett par, så du känner sannerligen klockorna bättre än mig.Ja visst kan det vara så. Tycker dock det är lite för stor skillnad på de jag skickade!
Ja, dom ser inte ok ut. Har svårt att tänka mig att Tag skulle släppa igenom en klocka med så pass stora brister.Ja visst kan det vara så. Tycker dock det är lite för stor skillnad på de jag skickade!
Det är vinkeln på bilden, den är centrerad. Men om man ska vara ärlig så har Tags keramiska bezel lite att önska i finish, framförallt när man studerar den på väldigt nära håll.
Så det går även att hitta "fel" på en äkta.
EDIT.
Bifogar en till bild på min gamla och äkta
Det är ytfinishen du menar? Den är silvermetallic och ganska grov i ytan, därför blir det skuggorDe där mörka partierna som syns på siffrorna på bezeln är det dåligt påmålat eller synvilla?
Ja, dom ser inte ok ut. Har svårt att tänka mig att Tag skulle släppa igenom en klocka med så pass stora brister.
Makkan "aquaracer" xd
Jag tycker det är för dåliga bilder för att säga säkertOm man kollar på siffrorna då..
eller är det bara jag som är nojig? 4an & 5an. 4an ser lite inte ut att gå ihop på ovansidan
Ja man är bra nyfiken nu!@116334/5 långt möte?
Har varit på möte med värderaren i fråga och Kaplans VD nu tidigare i veckan, men de är inte löst ännu så jag väntar med att ge en kommentar om det tills dess att deras advokat hört av sig. Självklart skriver jag så fort jag fått svar på lösning/icke lösning så jag kan tillfredställa alla ivriga (inklusive mig själv) Stay tuned..Ja man är bra nyfiken nu!
Hur går det?Har varit på möte med värderaren i fråga och Kaplans VD nu tidigare i veckan, men de är inte löst ännu så jag väntar med att ge en kommentar om det tills dess att deras advokat hört av sig. Självklart skriver jag så fort jag fått svar på lösning/icke lösning så jag kan tillfredställa alla ivriga (inklusive mig själv) Stay tuned..