Här kommer svaret alla väntat på nu! Det gäller ju TH klockan som jag hade ute på annons här på KS 2018 och som nu är tillbaköpt av mig då det visade sig för några veckor sedan att klockan inte var äkta trots att jag fått det intygat av Kaplans i form av ett skriftligt värderingsintyg.
Jag var nu på möte med Kaplans innan jul med aktuell värderingsman Georgios och VD Micke. Vi gick igenom det hela och bekräftade att klockan var falsk och att dem hade begått ett misstag. Deras enda åtgärd som föreslogs var att göra retur på tjänsten (värderingsintyget), så de raderade intyget från deras databas och gav mig tillbaka de små pengar jag betalat för det. De sa att om jag inte hade ”outat” dem innan på klocksnack hade jag antagligen haft större möjligheter till kompensation, vilket är helt galet att dem säger för det första, men även så märkligt eftersom jag endast varit helt transparent om saken här i tråden, vilket är en självklarhet.
Jag blev såklart inte nöjd med att de endast låtit mig ”returnera” intyget, eftersom de har varit oaktsamma vilket till följd gjort det besvärligt för mig och resulterat i att jag lidit ekonomisk skada. Så jag kom på ett väldigt rimligt förslag som egentligen inte är så himla mycket mer fördelaktigt för mig men som hade löst situationen mycket bättre. Så jag mailade dem efter vårt möte och eftersom VD Micke tidigare uttryckt sin vilja om att kassera klockan, så föreslog jag nu att vi skulle dela på återköpskostnaden på klockan som då endast ligger på 4000 per skalle, en minimal kostnad, och att vi då tillsammans skulle kassera klockan, få bort en kopia och glömma problemet samtidigt som jag då även skulle riva mitt fysiska intyg jag har kvar från dem. Jag gav dem alltså en väldigt billig möjlighet till att göra rätt för sig, både för mig som kund men även rentvå sitt namn litegrann här på KS och visa att de hanterar sånnahär sällan förekommande men tråkiga situationer på ett bra sätt.
De tackade de nej till dumt nog och kopplade istället in sin inkompetenta advokat från DLA Piper som tar 2500 kr timmen och försökte skrämma iväg mig mer eller mindre istället för att godta eller ens diskutera min välvilliga lösning, smart val... Så där tog den sagan slut och efter att Kaplans nu inte ens försökt samarbeta med mig det minsta har de visat att de inte tar något som helst ansvar för besvär deras felaktiga intyg skapar och verkar inte besitta någon som helst välvilja.