• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vegetariska tråden!

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag gjorde precis denna goding och jag håller med om att den är beroendeframkallande. Riktigt bra! Just idag var jag ju tvungen att testa den så jag gjorde en burgardressing på den samt hade lite extra på burgaren med picklad rödlök och annat. Burgaren är en Beyond Meat och till detta serverades det Pringles.
86BBF451-4128-4EC8-8293-E710BFD5FD7A.jpeg
Sweet 😊👌🏿 Den passar precis som du testat att göra, som smaksättare i andra såser också. Jag har den naturell på stekt ägg och i tortillas, men blandar gärna till en Rhode Island med majo, crème fraiche och ”Snappanero” 👍🏿
 

Kreacon

Audemars
Jag gjorde precis denna goding och jag håller med om att den är beroendeframkallande. Riktigt bra! Just idag var jag ju tvungen att testa den så jag gjorde en burgardressing på den samt hade lite extra på burgaren med picklad rödlök och annat. Burgaren är en Beyond Meat och till detta serverades det Pringles.
86BBF451-4128-4EC8-8293-E710BFD5FD7A.jpeg
Ser sjukt gott ut. Men chips till hamburgare? Nytt för mig!
 

v0n

Patek
2-Faktor
…och apropå schnitzlarna så tycker jag att de är jäkligt goda att använda som biff i hamburgare. Har inte hittat nån färdig vegetarisk biff som fallit mig i smaken.
Har kört samma kombo som går att variera i all evighet. Ungarna är inte vegetarianer men älskar "mina" schnitzelburgare.
Finns någon rödbetsburgare som jag tycker är ok men annars ett segment där det finns mer att jobba på, håller med 👍🏼
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Vego schitzlar, Potatismos, broccoli, ärtor och sedan brunsås.
Behöver dock invänta lite mer plats på spisen ;)
E58D707C-57CC-4767-8EED-FD062C1E6F7F.jpeg

Är ingen gourmand (käkar mest kalaspuffar) men de där schnitzlarna är en personlig favorit som fungerar till det mesta 🤌🏼

…och apropå schnitzlarna så tycker jag att de är jäkligt goda att använda som biff i hamburgare. Har inte hittat nån färdig vegetarisk biff som fallit mig i smaken.
Vad är detta för magiska vegoschnitzlar?
 

Åskviggen

Panerai
Vad är detta för magiska vegoschnitzlar?
…och apropå schnitzlarna så tycker jag att de är jäkligt goda att använda som biff i hamburgare. Har inte hittat nån färdig vegetarisk biff som fallit mig i smaken
Är ingen gourmand (käkar mest kalaspuffar) men de där schnitzlarna är en personlig favorit som fungerar till det mesta
Anammas vegoschnitzlar (finns i vegofrysen i dom flesta matbutiker) Funkar som du säger bra till burgare.
Har ni provat deras firmbara färs? Brukar låta den tina i rumstemperatur, köra lite matlagningsgrädde, finhacka soltorkade tomater och krydda efter smak.
Kan inte riktigt gå fel ;)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Anammas vegoschnitzlar (finns i vegofrysen i dom flesta matbutiker) Funkar som du säger bra till burgare.
Har ni provat deras firmbara färs? Brukar låta den tina i rumstemperatur, köra lite matlagningsgrädde, finhacka soltorkade tomater och krydda efter smak.
Kan inte riktigt gå fel ;)
Anamma gör bra grejer, gillar även ICAs egna variant. Måste definitivt testa mer av Anammas sortiment nu när du nämner det, bra tips! 🙂
 
Senast ändrad:

Kreacon

Audemars
Anammas vegoschnitzlar (finns i vegofrysen i dom flesta matbutiker) Funkar som du säger bra till burgare.
Har ni provat deras firmbara färs? Brukar låta den tina i rumstemperatur, köra lite matlagningsgrädde, finhacka soltorkade tomater och krydda efter smak.
Kan inte riktigt gå fel ;)
Instämmer om formbara färsen! Nästan alla anammas produkter är goda imo. Min ena dotter äter veganskt så de passar oss.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Anammas vegoschnitzlar (finns i vegofrysen i dom flesta matbutiker) Funkar som du säger bra till burgare.
Har ni provat deras firmbara färs? Brukar låta den tina i rumstemperatur, köra lite matlagningsgrädde, finhacka soltorkade tomater och krydda efter smak.
Kan inte riktigt gå fel ;)
Tack, kör Anammas färs redan, lurar kidsen alla dagar :) Ska prova schnitzlarna!
 

Kreacon

Audemars
Har precis fått igång surdegsbakandet igen efter en periods vila. Så det blev bröd till både frukost, lunch och middag idag. 😂
Ostmacka och kaffe till frukost.
14605F7B-DD4E-4C8E-99C5-690A587D4EEE.jpeg

smörstekt brödskiva med ruccolapesto, mozzarella och groddar till lunch.
0C97C253-7813-4CD6-A353-670F33966B07.jpeg

och när de andra i familjen käkade burritos stekte jag en skiva bröd i smör och slängde på fyllningen på den istället. Smörstekt surdegsbröd är bland det bästa.
 
Topp