• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka har klockrelaterade paket på ingång?

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Har lite vintage på ingång, så klickade precis hem ett band också.
s-l1600.jpg
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Väntar på en snzh53. Hade en för ett par år sen. Det exet hade tyvärr ett par rejäla repor i glaset och glappig bezel så den såldes. Har sedan dess funderat på att skaffa en fräschare och nu är det dags.

För mig var den första en klocka som tickade många 'första-boxar'
- blå tavla
- glasbaksida
- Seiko
- dag/datum
- kanji
- begagnatköp

Känner mig jävligt nostalgisk. Hoppas bara den är så bra som jag minns den.

Bild från arkivet, aug -17 (sorry för taskig kvalitet)
IMG_20170816_121111878_HDR.jpg
 

lofgreno

Audemars
Har en Hamilton Field Khaki 38 mm på g från en italienare via Chrono24. Tyvärr tog det lite längre tid än vad jag trodde, straffet för att man skulle spara några hundra och inte ta en butik med lager. :)
Field_Khaki.png

H69429931
 
Senast ändrad:
Själv sitter jag och väntar på en Rolex Explorer II och fann en fantastisk funktion i Postnords app. Man kan se hur stort paketet är i verkliga världen, fast i den virtuella världen. Märkligt? Ja. Otroligt? Absolut!

Låtsades att jag hade paketet i knäet en stund men blev för ivrig så fick lägga tillbaka det på golvet..:D
29435C75-95DD-4EB3-8DAE-7B59AEFF373D.png
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Då var årets första klocka beställd! Har varit sugen på en quartz beater ett tag och hjärtat hade gärna köpt en äldre Grand Seiko quartz men plånboken ville annat. Det fick bli en kompromiss och det hela landade på en annan japansk klocka istället :rolleyes:
61BjFjRs3qL._UY879_.jpg
 

Alpftr

Omega
2-Faktor
Efter att ha funderat på att skaffa en watch winder under en period tog jag idag tag i saken och beställde en på ebay, oroväckande billig men enligt recensioner som finns verkar den fungera riktigt bra.
Modellen heter Chiyoda och här följer lite info:
s-l1600 (3).jpg
s-l1600 (3).jpg
s-l1600 (2).jpg
s-l1600 (1).jpg

Multi Rotation Modes-3 Directions and 4 TPDs
Each watch has it proper TPDs(Turn Per Day). CHIYODA added TPDS from lower to higher which can wind for no matter Rolex, Omega, Longines, Piaget, Tissot and so on. Components inside the box are always improved by CHIYODA. You will always find the proper TPDs and Rotation for your watches.
Besides, there are two power ways designed for travel and home. AC adapter power and AA battery power.

Handmade Wooden Artwork
Deluxe piano baking varnished watch winder box with brilliant ebony finishing and luxurious design, high-quality solid wooden made. The high-gloss lacquer finish case has an elegant unique look and super compact size.

21 Procedures with Strictly Quality Control
We took each process in strict control and did multiple inspections to present you this exquisite and quality winder. Materials including wood, hardware, acrylic, velvet cloth, foam pillow and painted color are selected elaborately.
Anti-static treatment is done for motor & circuit board, insulated velvet decoration is used for the interior to eliminate magnetization and harm to valuable watches.

Features:
1.Two-way Power: 110-240v AC Adapter(included) and 2 X AA Battery (not included).
( Please make sure that the adapter is completely removed from the unit when using batteries.)
2.Dimensions: 13 * 12.8 * 15 CM.
3.Plenty of space for oversize watches, Compartment cushion sizes adjustable

12 mode timer function:
Watch winder have one knobs separately control direction and TPD. Combined with clockwise, counterclockwise and both direction for your choice.
Turns Per Day:
650-1850 Turns Per Day

Package Contents:
1 x CHIYODA Watch Winder
1 x Cleaning Cloth
1 x AC Adaptor
1 x User Manual
1 x CHIYODA Guarantee Card

Features:

  • 100% Handmade solid wooden box, Deluxe piano baking varnished, the high-gloss ebony grain finish case has elegant look.
  • Noise-isolating upgraded components reduce the annoying sound. Japan MABUCHI motor inside is long lasting, extremely silent when running.
  • Two Knobs Control: 4 TPD and 3 directions (clockwise, counterclockwise, both) can be set to match more watches. Each TPD has same rotation speed but different interval time.
  • Application: Christmas, Anniversary, Father, Birthday, Valentine's Day gift , The perfect addition to any watch collection
 

greg_the_grey

Breitling
Ligger i ett paket på väg över Atlanten. Ett" Stainless Steel Watch Bracelet for Seiko New Turtles SRPC44"
Återstår bara det viktigaste, att också köpa klockan...någon som vill bli av med en SRPC44...?
 

Bilagor

  • Seiko SRPC44 Strapcode gold.PNG
    Seiko SRPC44 Strapcode gold.PNG
    85.4 KB · Visningar: 1

HSK

Patek
2-Faktor
Ligger i ett paket på väg över Atlanten. Ett" Stainless Steel Watch Bracelet for Seiko New Turtles SRPC44"
Återstår bara det viktigaste, att också köpa klockan...någon som vill bli av med en SRPC44...?
Jag skulle nog inte kunna bära upp så mycket guld men vilken fräck idé! Modellen finns förresten att köpa på Amazon för $279 (circa 3400kr inkl. frakt, moms osv.) vilket känns rätt överkomligt för en ovanlig modell.
 
Topp