• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka har klockrelaterade paket på ingång?

Hur gick det för dig?

Väntar på en dhl express som var beräknad i fredags, såg att den anlände i sverige på torsdagen och började tullhanteras så var helt säker på att det skulle bli vin och paketöppning till fredagskvällen.
Men imorgon firar vi en vecka av tullhantering, ringde och frågade om det var något problem med hur det hade märkts från avsändaren men damen jag pratade med kunde se i sin maskin att allt såg rimligt ut, stod tydligt vad det var och rätt värde och allt. Lite mycket att göra bara.
Inte så express
Mitt ligger kvar hos Tullverket. Firar 5 veckor imorgon. Fick ett nummer av DHL att kontakta avdelningen som paketet ligger hos, men aldrig något svar där. Jag har kopplat bort den historien litet, försöker ringa med några dagars mellanrum. Hoppas det går bättre för dig😃

Längtar :)
8EE9C232-901C-4C2D-8077-830C3395D44F.jpeg

Det tog 5 dagar från New York till Amsterdam. Vet inte om paketet fraktats med fartyg eller om det legat i Nederländska tullen i dagar i kö på att bli inskannat?
Nu väntar nästa uppdatering om när det nått svenska tullen. Hade hoppats att jag skulle få det denna vecka men så blir det alltså inte.
Nåja, det är på väg i alla fall!

Ser att vissa av er har haft otur med tullhanteringen. Min tidigare erfarenhet av importpaket är att det kan ta ett par dagar men inte mer.

Screenshot_20210601-192236_DuckDuckGo.jpg

Senast ändrad:
Jag trodde jag hade ett, men UPS har misslyckats med att leverera sedan i fredags.

Förr var UPS riktigt bra, men nu känns de mera som RyanAir. Försökte ringa dem och efter att ha misslyckats att prata med deras automatiska mojäng, tryckte jag mig fram till att jag ville prata med en människa. Jag fick välja en svensk människa också.

Efter en kvart eller något svarade någon på engelska och menade att jag inte hördes och ville jag skulle ringa upp dem igen. Jo, tjena!

Jag trodde jag hade ett, men UPS har misslyckats med att leverera sedan i fredags.

Förr var UPS riktigt bra, men nu känns de mera som RyanAir. Försökte ringa dem och efter att ha misslyckats att prata med deras automatiska mojäng, tryckte jag mig fram till att jag ville prata med en människa. Jag fick välja en svensk människa också.

Efter en kvart eller något svarade någon på engelska och menade att jag inte hördes och ville jag skulle ringa upp dem igen. Jo, tjena!

Har varit med om liknande. Det är för eländigt!

Jag har ju mailat säljande företag i England. De verkar måttligt intresserade, så händer inget imorgon får jag väl ta det med mitt kortföretag och be dem hantera det och så kan engelsmännen få bråka med UPS.

F174B5E7-44BA-4F5F-95B5-B96804293C37.jpeg
Innebär detta att paket är i tullen och att de öppnar det osv för någon sorts kontroll eller är detta något som alltid dyker upp vid importpaket?

Efter att ha tagit 5 dagar för paketet från USA till Nederländerna står det CLEARED CUSTOMS 1 juni. Nästan exakt 2 dygn senare, idag, så har paketet CLEARED CUSTOMS igen!!! Vad det nu betyder...
Vad sysslar tullarna med egentligen? Nu ser jag bara fram emot att se hur länge det tar till paketet lämnar Amsterdam och hur många dagar svenska tullen håller det i förvar...
Screenshot_20210603-193113_DuckDuckGo.jpg

Väntar på ett "Skicka Lätt" -brev från Åkers Styckebruk med en Colt. Åkers Styckebruk vilket härligt namn på en ort... Hoppas det dyker upp redan imorgon!

Efter mycket krångel och en veckas väntan, så kom den då äntligen. Som vi alla vet så får man köpa ny klocka när man fyller år, vare sig man behöver eller inte. Pga lite budget-restriktioner så blev det ett benrangel från Kina, här på ett gummiband från Amazon (som jag tror inte får sitta på särskilt länge).

Ursäkta en kunnig, men vad heter skeletonised på svenska? Benrangel är kanske inte korrekt?

IMG_20210604_180937.jpg

Senast ändrad:
Efter mycket krångel och en veckas väntan, så kom den då äntligen. Som vi alla vet så får man köpa ny klocka när man fyller år, vare sig man behöver eller inte. Pga lite budget-restriktioner så blev det ett benrangel från Kina, här på ett gummiband från Amazon (som jag tror inte får sitta på särskilt länge).

Ursäkta en kunnig, men vad heter skeletonised på svenska? Benrangel är kanske inte korrekt?

IMG_20210604_180937.jpg

Skelettiserad kanske! Häftig klocka på nåt sätt, även om en skeletonklocka är ganska ful estetiskt sett, enligt MIN mening...
Men det är nog inte därför man skaffar den.
Det mekaniska är fascinerande, och en sådan klocka måste väl, om någon, skapa reaktioner och frågor från folk som annars inte bryr sig om klockor. Har du märkt nåt sånt än?

Skelettiserad kanske! Häftig klocka på nåt sätt, även om en skeletonklocka är ganska ful estetiskt sett, enligt MIN mening...
Men det är nog inte därför man skaffar den.
Det mekaniska är fascinerande, och en sådan klocka måste väl, om någon, skapa reaktioner och frågor från folk som annars inte bryr sig om klockor. Har du märkt nåt sånt än?
Den är hopplös att se hur mycket klockan är! Men den liknar ju en Apple watch. Kanske det som gör att ingen jag träffat ens kommenterar den.

Den är ju lite rolig. Fulsnygg på något sätt. Skulle ju aldrig ha den i något mer seriöst sammanhang.

Förstår inte varför jag ALLTID lyckas beställa saker på en fredag.. Nu blir det lixom två extra dagars väntan då ingenting händer, istället för att bara få tummen ur och göra det tidigare i veckan. Hur som helst så har jag köpt en klocka som är påväg :)

Förstår inte varför jag ALLTID lyckas beställa saker på en fredag.. Nu blir det lixom två extra dagars väntan då ingenting händer, istället för att bara få tummen ur och göra det tidigare i veckan. Hur som helst så har jag köpt en klocka som är påväg :)
Fördelen är ju att om den lämnas in före stopptiden på fredagen så blir paketet åtminstone sorterat under söndagsnatten.

Tillbaka
Topp