• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka kommer att uppdatera till Sony Playstation 5 när den kommer i november?!

Gött år jobba hemifrån.....
IMG_20201124_161823.jpg

Lite dött här...

Installationen gick inte så smidigt som jag hade hoppats. Fick ju ingen bild!
Testade med att byta HDMI port, byta sladd, sätta den i service läge. Inget hjälpte.

Panik. Folk på Reddit klagade på samma problem, och det slutade med att de fick skicka in den på service 😩

Släpade in den i kidsens lekrum och kopplade in den på deras 1080p TV och se där, bild!
Passade på att uppdatera den och tog sedan ned den till min mancave igen. Kopplade in allt igen...

BILD!

06157C75-249E-44B7-86D5-C9D6240853D7.jpeg
0CB58674-A300-4C50-B8E8-2D593FAF358A.jpeg

Lite dött här...

Testade med att byta HDMI port, byta sladd, sätta den i service läge. Inget hjälpte.

Panik. Folk på Reddit klagade på samma problem, och det slutade med att de fick skicka in den på service 😩

Släpade in den i kidsens lekrum och kopplade in den på deras 1080p TV och se där, bild!
Passade på att uppdatera den och tog sedan ned den till min mancave igen. Kopplade in allt igen...

BILD!

Kanske inte så konstigt att det är dött här när majoriteten inte fått tag i någon konsol 😅

Finns hel drös med grymma lir som får gratis ps5/xsx version upgrade ni kan hitta billigt på ps4/xbo. Witcher 3, borderlands 3 etc. Goggla så får ni fram lista på alla lir som får uppgradering

Lite dött här...

BILD!

Grattis till konsolen!
Jag fick ett liknande fel. I 30-40 minuter fick jag ingen bild alls efter att maskinen vaknat.
Löste det till slut med lite tricksande likt det du gjort. Varit stabilt sedan dess.

Och inte stod det något i manualen heller? Tur att Google finns 😃
Haha! Verkligen! Det var lite svettigt där ett tag.
Speciellt med tanke på att jag kaxigt (med glimten i ögat) tackade nej till försäkring som skulle ersätta med en ny maskin om något skulle vara fel :D

Tack för tipset! Bara hålla tummarna nu. :)
Är det sagt när nästa batch kommer?
Man kan anmäla sig 16-17/12 (dvs. idag och imorgon), utlottning sker på fredag och sen skulle konsolerna skickas ut inom fem dagar så de finns antagligen redan i lager eller kommer åtminstone in vilken dag som helst. Efter det så ser det mörkt ut och alla butiker säger bara Q1 2021 men det florerade rykten om en eventuell leverans i januari. Sony vill naturligtvis få ut så många enheter som möjligt på marknaden och jag tror att det kommer att trilla in lite enheter i flera mindre omgångar tills dess att man har fått ordning på produktionen och kan möta efterfrågan (vilket förväntas ske kring april). Både CDON och Power har släppt ett gäng konsoler med jämna mellanrum så det verkar ändå ske kontinuerliga leveranser om än i mindre omfattning.

Tillbaka
Topp